Всички автомобилните производители, без изключения, работят с конкретни срокове и разчети. Невъзможно е да се предвиди със сигурност дали всички прогнози и обещания ще бъдат спазени, но е ясно, че за това е нужно търпение. Тази дума обаче не се среща често в китайския речник. Компании като BYD са насочили голяма част от усилията си към завладяване на пазарите Европа, но се оказва, че резултатите не идват толкова бързо, колкото се очакваше.
Китайците са наясно, че времето не е в тяхна полза. В момента те разполагат с технологии и промишлената мощ, за да доминират в света на електрическите автомобили. Не е ясно обаче какво ще се случи след няколко години. Затова, когато през миналата година BYD обяви плановете си за навлизане в Европа, прогнозите бяха оптимистични, но се оказва, че резултатите са далеч от очакваното.
Основният проблем за марка като BYD е да накара хората да изпробват нейните коли, за да се отърват от ефекта „AliExpress на колела“, както повечето хора на Стария континент приемат китайските автомобили. И за целта трябва да бъде променен манталитета на милиони европейски шофьори.
По време на последното автомобилно изложение в Париж ръководителят и на BYD в Европа - Стела Ли, призна, че в компанията не са доволни от резултатите. Китайците са похарчили и харчат много пари, за да завладеят Стария континент, като пример за това е спонсорството на големи спортни събития като Европейското първенство по футбол миналото лято. И са нужни мерки за подобряване на резултатите, като важните промени в BYD ще станат факт през следващите месеци.
Първото нещо ще бъде разширяване на търговската мрежа, като ще бъдат отворени нови пунктова за продажби, който ще доближат марката до клиента. Броят на дилърските центрове в Европа ще бъде удвоен и дори утроен до няколко месеца. В Германия, например, BYD вече има 26 шоурума, като предстои техният брой да бъде увеличен до 120. В Испания ще бъдат открити общо 40 представителства през 2025 г.
Като цяло, в средносрочен план BYD има за цел да достигне пазарен дял от 5% при електрическите и plug-in хибридните автомобили в Европа. За целта компанията не само ще увеличи точките за продажба, но и предлаганите модели.
Това означава повече електрически превозни средства и повече plug-in хибриди, в допълнение към други модели, които китайският производител ще предложи на пазара. За целта BYD ще получи подкрепата на дъщерни компании като Denza или YangWang, но ще си запази най-високия процент от продажбите ще бъде за BYD.
„Европа е много объркващ и предизвикателен пазар, но мисля, че вече натрупахме достатъчно опит. Веднага щом потребителите се качат в нашите коли, те се влюбват в тях. А новите ни фабрики в Унгария и Турция ще ни помогнат да завладеем Европа", обяснява Стела Ли.
В BYD също така се опасяват, че Брюксел ще предприеме нови ответни мерки след активирането на допълнителни тарифни ставки върху вноса на електрически превозни средства от Китай. А само времето ще покаже дали новата стратегия на BYD ще пожъне очакваните резултати.