fallback

Skoda: Повечето марки не печелят от електромобилите

Големият проблем за постигане на рентабилност е батерията, категорични са чехите

Европейската автомобилна индустрия продължава своя път към пълна електрификация, но процесът определено е труден за автомобилните компании, които се сблъскват с все повече предизвикателства. А най-голямото от тях е постигане на рентабилност при производството и продажбите на електромобили.

Един от тези производители е Skoda която се утвърди като марка, изцяло ангажирана с електрическата мобилност. Компанията от Млада Болеслав изгражда силна гама от ЕV, като нейният първия електромобил Enyaq постига добри резултати, особено след пускането на версията купе.

Сега на пазари излиза новата Skoda Elroq, която ще бъде последвана от още един модел, задвижван изцяло на ток - Epiq. Това затвърждава ангажимента на чехите към електромобилите, но от компанията признават, че е много трудно да се постигне доходност при продажбите на такива превозни средства.

„Много малко марки правят пари от 100% електрически автомобили. Ограниченията на CO2 са все по-сериозни и за да се справим, трябва да увеличим броя на продадените електромобили, а това може да стане само с намаляване на цената. В същото време обаче разходите не спадат, което се отразява на рентабилността“, обяснява Мартин Ян, директор продажби и маркетинг в Skoda.

Мениджърът допълва, че е напълно логично новият електрически SUV на марката Elroq да има подобна цена (или поне близка) до тази на Skoda Karoq, тъй като това са очакванията на клиентите.

„Постигането на рентабилност е много трудно. Цените на електромобилите трябва да паднат, за да бъдат купувани. Това обаче принуждава много марки да се откажат да бъдат конкурентни или печеливши“, категоричен е Ян.

Големият проблем си остава цената батерията. В Skoda работят усилено по намаляване на разходите, но това не е лесно, тъй като се налага внедряване на повече изкуствен интелект в процесите на производство, за да може да бъде намален броя на хората. Разходите за батерия обаче си остават, като в същото време няма как качеството на продукцията да бъдат жертвано за постигане на по-ниска цена.

fallback
  • #44
    анонимен ( преди 1 месец )
    До 43: Очевидно Тойота, след като за периода е продала толкова много пъти повече.
  • #43
    До 40 ( преди 1 месец )
    Задал си е неправилно въпроса. През 2023 година Toyota продаде 9% повече автомобила отколкото през 2013 година, а Тесла продаде 9000% повече. Коя е по-бързата риба?
  • #42
    До 41 ( преди 1 месец )
    Инвестира ги миналата седмица
  • #41
    анонимен ( преди 1 месец )
    Илон Мъск наистина ли е инвестирал милиарди в изкуствен интелект? Защо тогава автопилота му не може и 20 км да мине без да се блъсне някъде?
  • #40
    Коя риба е по-бърза ( преди 1 месец )
    До 36: "в бизнеса бързите риби изяжда бавните" За 2023, Тойота е продала със 750к автомобила повече от 2022. Тесла за същия период е продала 500к повече. Коя е по-бързата риба?
  • #39
    До 38 ( преди 1 месец )
    Аз осъзнавам. Очевидно и от Тесла го осъзнават и решиха да използват някой друг милиард за изкуствен интелект, вместо да стоят в банката с години, за да не се превърнат в падаща звезда. А между другото да ти чувал че от най-високо най-лошо се пада? Сещаш ли се коя е компанията на върха на продажбите в момента? Радвайте се и злорадвайте още няколко години докато се възхищавате на костенурката. Тя ще продължи да се движи и след това, но знаеш ли колко зайци ще я изпреварят през това време?
  • #38
    анонимен ( преди 1 месец )
    А ти осъзнаваш ли че освен бързи риби, има и падащи звезди, които блестят по-ярко от другите, ама за кратко? А да си чувал за състезанието между заека и костенурката?
  • #37
    QR ( преди 1 месец )
    Понеже спомена QR кодът измислен от Toyota миналия век, когато Toyota наистина беше технологичния лидер аналог на Tesla и китайците Днес, Ще ми кажеш ли за последната нова технология в автомобилостроенето измислена от Toyota за която се сещаш? Обзалагам се че ще е преди повече от 10 години за които ти говоря че има застой. Откъде знам ли? До преди 10 години Toyota беше една от любимите ми марки именно защото буташе автомобилната промишленост напред и заслужено повишаваше продажбите си.
  • #36
    Бързите риби ( преди 1 месец )
    Колко пъти трябва да повтарям, че в бизнеса бързите риби изяжда бавните, а не е като в природата където големите риби изяждат малките. Не знам дали осъзнаваш защо Тесла инвестира ударно в изкуствен интелект? Защото досега Тесла беше най-бързата риба, но започнаха да се появяват по-бързи - китайците. За разлика от Toyota, Тесла осъзнава, че ако стои на едно място и не се развива, ще бъде изядена. Да купуваш евтини части и да произвеждаш ефективно чужди модели е печеливш, но неустойчив бизнес!
  • #35
    До пръц пръц ( преди 1 месец )
    Да се върнем на въпроса. След като има тези възможности, прави хилядите тестове и произвежда качествени и надежни автомобили, защо Toyota пусна на пазара автомобил на който му падат колелата и не може да се зарежда при отрицателни температури? Повече от очевидно е че това не е фабричен дефект защото засяга 100% от автомобилите. Защо на Toyota и отне седем месеца за да произведе един болт за джанта, СЕДЕМ МЕСЕЦА... ЕДИН БОЛТ!!!!!
fallback
Последни