fallback

Skoda: Повечето марки не печелят от електромобилите

Големият проблем за постигане на рентабилност е батерията, категорични са чехите

Европейската автомобилна индустрия продължава своя път към пълна електрификация, но процесът определено е труден за автомобилните компании, които се сблъскват с все повече предизвикателства. А най-голямото от тях е постигане на рентабилност при производството и продажбите на електромобили.

Един от тези производители е Skoda която се утвърди като марка, изцяло ангажирана с електрическата мобилност. Компанията от Млада Болеслав изгражда силна гама от ЕV, като нейният първия електромобил Enyaq постига добри резултати, особено след пускането на версията купе.

Сега на пазари излиза новата Skoda Elroq, която ще бъде последвана от още един модел, задвижван изцяло на ток - Epiq. Това затвърждава ангажимента на чехите към електромобилите, но от компанията признават, че е много трудно да се постигне доходност при продажбите на такива превозни средства.

„Много малко марки правят пари от 100% електрически автомобили. Ограниченията на CO2 са все по-сериозни и за да се справим, трябва да увеличим броя на продадените електромобили, а това може да стане само с намаляване на цената. В същото време обаче разходите не спадат, което се отразява на рентабилността“, обяснява Мартин Ян, директор продажби и маркетинг в Skoda.

Мениджърът допълва, че е напълно логично новият електрически SUV на марката Elroq да има подобна цена (или поне близка) до тази на Skoda Karoq, тъй като това са очакванията на клиентите.

„Постигането на рентабилност е много трудно. Цените на електромобилите трябва да паднат, за да бъдат купувани. Това обаче принуждава много марки да се откажат да бъдат конкурентни или печеливши“, категоричен е Ян.

Големият проблем си остава цената батерията. В Skoda работят усилено по намаляване на разходите, но това не е лесно, тъй като се налага внедряване на повече изкуствен интелект в процесите на производство, за да може да бъде намален броя на хората. Разходите за батерия обаче си остават, като в същото време няма как качеството на продукцията да бъдат жертвано за постигане на по-ниска цена.

fallback
  • #14
    До пръц пръц ( преди 1 месец )
    Няма абсолютно никакво значение. Важното е, че за последните 5 години са напреднали повече отколкото Toyota за последните 15 години. Важното е, че в момента Тесла струва три пъти повече от Toyota, а Toyota струва по-малко отколкото са и дълговете, въпреки че се биеш в гърдите каква печалба правят! Тесла за последните 10 г. има 50% годишен ръст на продажбите. Без да смятам съм почти сигурен че Toyota няма и 1% годишен ръст на продажбите за последните 10 г. Кажи някоя нова технология на Toyota?
  • #13
    До пръц пръц ( преди 1 месец )
    В твоята паралелна реалност, изкуственият интелект може и да се ползва само за автопилота на Тесла. За нашата паралелна реалност и ти можеш да прочетеш в коментар 11. Коренно различен подход от този на Toyota да оставят на чужди компании да им проектират моделите на които да си лепят табелките Toyota, за да привличат сектанти. Да ти напомня ли че на Toyota и трябваха 7 месеца. Седем календарни месеца всички електромобили на трупчета, за да препроектират един калпав... Болт за джанта.
  • #12
    Hvaliprats ( преди 1 месец )
    Но все пак, от любопитство - според лапнишаранския ти прочит колко акции и на каква стойност са напечатаи Тесла през последните 5 години? Колко са прибрали от продажби на въглеродни кредити, и колко от субсидии?
  • #11
    До 8 ( преди 1 месец )
    Цитат:Tesla може напълно да проектира, изгради и тества и сертифицира автомобил за един час. Други автомобилни компании отнемат година или повече. Ако xAI преобразува инсталирането, изграждането и тестването на 100k GPU клъстер от 365-дневен процес в 19-дневен процес и съкрати планирането и подготовката от 3 години на 100 дни, тогава това може да бъде непобедимо ниво на скорост за xAI и за Tesla AI.
  • #10
    Hvaliprats ( преди 1 месец )
    Хех, Тротинетка, реалността си е реалност, само твоите повърхностни разбирания са от паралелната. Е, както и на милионите пишман инвеститори в пирамидата на лъжлив нагъл Илон. Но рано или късно нещата ще си дойдат на мястото. Милиарди инвестирани в изкуствен интелект, който не може да изкара 20 км без да се блъсне някъде. Лоша инвестиция.
  • #9
    До 8 ( преди 1 месец )
    Очевидно съм функционално неграмотен и ще те помоля да ми разясниш тази част от статията, щом според тебе не съм успял да хвана смисъла на написаното. Благодаря предварително!"Големият проблем си ОСТАВА ЦЕНАТА БАТЕРИЯТА. В Skoda работят усилено по намаляване на разходите, но това не е лесно, тъй като се налага ВНЕДРЯВАНЕ НА ПОВЕЧЕ ИЗКУСТВЕН ИНТЕЛЕКТ в процесите на производство, за да може да бъде намален броя на хората. Разходите за батерия ОБАЧЕ СИ ОСТАВАТ"
  • #8
    анонимен ( преди 1 месец )
    2-ри искренно се надявам да правиш разлика между ИИ и автоматизация.
  • #7
    Подсказване ( преди 1 месец )
    Преди 2020, когато цената на акциите беше около 2000 лв и "напечатаха" най-много акции за около 20 милиарда долара, тези 20 милиарда към печалбата ли ги записаха? Че доколкото си спомням тогава бяха на загуба. Оттогава насам без да печатат акции и без да пипат онези 20 милиарда които си стоят в банката, успяха да построят два нови завода и да увеличат производствения си капацитет 4 пъти, като в същото време поддържат рекорден брутен марж на печалбата. Поправи ме, ако греша?
  • #6
    Пръц лъж пръц лъж ( преди 1 месец )
    Тази лъжа с печатането на акциите не я ли отметнахме Като лъжа за да продължаваш да я тиражираш? Какво беше 500 хиляди акции за 100 милиарда? Които да бъдат добавени към печалбата на Тесла от 2020 досега? Все още ли държиш на тази лъжа?
  • #5
    Пръъъъъъъц ( преди 1 месец )
    Това ли успя да изтърдиш? Успях да съчиниш паралелна реалност в която Тесла няма да печели? За твое съжаление, както Тесла, така и BYD оперират в нашата паралелна реалност а не в твоята. И за твое още по-голямо съжаление, продължават да печелят въпреки че инвестират милиарди в изкуствен интелект. Разход, който пропускаш когато се правиш на умен да сравняваш брутният марш на печалбата на цялата компания, вместо само за производството на автомобили
fallback
Последни