fallback

Skoda: Повечето марки не печелят от електромобилите

Големият проблем за постигане на рентабилност е батерията, категорични са чехите

Европейската автомобилна индустрия продължава своя път към пълна електрификация, но процесът определено е труден за автомобилните компании, които се сблъскват с все повече предизвикателства. А най-голямото от тях е постигане на рентабилност при производството и продажбите на електромобили.

Един от тези производители е Skoda която се утвърди като марка, изцяло ангажирана с електрическата мобилност. Компанията от Млада Болеслав изгражда силна гама от ЕV, като нейният първия електромобил Enyaq постига добри резултати, особено след пускането на версията купе.

Сега на пазари излиза новата Skoda Elroq, която ще бъде последвана от още един модел, задвижван изцяло на ток - Epiq. Това затвърждава ангажимента на чехите към електромобилите, но от компанията признават, че е много трудно да се постигне доходност при продажбите на такива превозни средства.

„Много малко марки правят пари от 100% електрически автомобили. Ограниченията на CO2 са все по-сериозни и за да се справим, трябва да увеличим броя на продадените електромобили, а това може да стане само с намаляване на цената. В същото време обаче разходите не спадат, което се отразява на рентабилността“, обяснява Мартин Ян, директор продажби и маркетинг в Skoda.

Мениджърът допълва, че е напълно логично новият електрически SUV на марката Elroq да има подобна цена (или поне близка) до тази на Skoda Karoq, тъй като това са очакванията на клиентите.

„Постигането на рентабилност е много трудно. Цените на електромобилите трябва да паднат, за да бъдат купувани. Това обаче принуждава много марки да се откажат да бъдат конкурентни или печеливши“, категоричен е Ян.

Големият проблем си остава цената батерията. В Skoda работят усилено по намаляване на разходите, но това не е лесно, тъй като се налага внедряване на повече изкуствен интелект в процесите на производство, за да може да бъде намален броя на хората. Разходите за батерия обаче си остават, като в същото време няма как качеството на продукцията да бъдат жертвано за постигане на по-ниска цена.

fallback
  • #34
    Да пръцльо ( преди 1 месец )
    Пак ли повтаряш моите думи като своя мнение а след това обясняваш, че не съм прав? Я прочети в коментар 30 за какво говоря? Дали Toyota не се отървава именно от Дензо? Продава си акциите поради липсата на средства само за 4 милиарда, за да финансира преминаването към електромобили. Това във финансовия отчет е ПЕЧАЛБА и води до ПОВИШАВАНЕ НА МАРЖА НА ПЕЧАЛБАТА. Tesla от друга страна харчи 10 милиарда за изкуствен интелект, още няколко милиарда за нови заводи и пак печели повече от автомобил.
  • #33
    анонимен ( преди 1 месец )
    Да се чете - в разглезената Европа даваме огромни заплати, особено на босовете. С ИИ ще уволним 80% от работниците и така ще ви даваме евтини автомобии които за нищо не стават.
  • #32
    Hvaliprats ( преди 1 месец )
    До тротинетката "Ако се казваш Toyota и си достатъчно изостанал за да няма къде да направиш симулациите". Ха-ха, Тойота отдавна има digital twins на фабриките си, както и какви ли не дигитализации на производствените си системи. Дори QR кодовете са разработени от Дензо. Да беше попрочел преди да храчиш, долна злобна зомбирана маймунке на лъжлив нагъл Илон.
  • #31
    До 29 ( преди 1 месец )
    Останалите автомобилни компании разполагат с много по-слаби компютри, които трябва да направят същите симулации за около година, преди да започнат тестовете в реалността. Не знам дали осъзнаваш че е 10 милиарда струваха двата завода на Тесла в Берлин и Тексас.
  • #30
    До 29 ( преди 1 месец )
    Осъзнаваш ли, че само за 19 дни, Илон Мъск изгради най-мощния супер компютър, който се очаква да стане два пъти по-бърз като го довършат? Нито Тесла, нито който е да е било друг производител не е имал достъп до толкова мощен компютър. Не знам дали осъзнаваш, че само един от 100-те хиляди ускорителя струва половин милион лв, без захранване и без охлаждане? Не знам дали осъзнаваш, че Toyota продаде акциите си в ако не се лъжа denso за 3-4 милиарда, заради липса на финанси. Дали ще има суперкомпютъ
  • #29
    До 25 ( преди 1 месец )
    А добре, то сега никой не прави симулации. Мъск и Тесла откриха топлата вода, докато всички останали проектират на паус. Хa, ха, колко си далече от материята не е истина. Днес един колега пита Джепето, както наричали гальовно ChatGPT, конкретен въпрос за определен чип и отговорът беше грешен. Обаче, викаш, ИИ на Тесла ще е друга бира. Отново - ха, ха,ха!
  • #28
    До Плайд ( преди 1 месец )
    Като например Илон Мъск е създател на open ai , но вече не е собственик заради идеологически различия с останалите основатели. Супер компютъра който е сглобил за 19 дни всъщност е собственост на частната му компания за изкуствен интелект аxAI , доджо е съвсем различен компютър собственост на Тесла. Сега Тесла изгражда нов наречен Cortex. Само Тесла има планове да похарчи около 10 милиарда до края на годината за изкуствен интелект. аxAI вече са похарчили десетки милиарди и ще удвояват мощността
  • #27
    До Плайд ( преди 1 месец )
    Приятелю, всичко което си описал е собственост или е било собственост на Илон Мъск, но не всичко е Тесла. Това са си различни компании.
  • #26
    До 19 ( преди 1 месец )
    "Оф, разбирачо, ..... Симулациите са си симулации, но реалността си е реалност. Затова като ти казвам, че приказваш небивалици, не се шегувам." Аз съм разбирач, ти също си разбирач и останалите антиелектрици сте разбирачи. Всички знаем какви тестове трябва да се направят и как се правят. Но аз когато не разбирам и не знам нещо питам разбирачите. Например Наистина ли ВЯРВАТЕ, че Toyota разбира по-малко от всички нас, за да падат и колелата и за да не може да се зарежда при отрицателни температури
  • #25
    До 19 ( преди 1 месец )
    Именно де. Симулациите могат да спестят всичките тези хиляди тестове, ако има къде да симулираш. Ако се казваш Toyota и си достатъчно изостанал за да няма къде да направиш симулациите, или си наемаш subaru да направи реалните тестове, или след като subaru се провали, разбираш че чужда ръка гръб не чеше и се захващаш със седем месеца реални тестове да произведеш един единствен болт, докато високотехнологичните компании проектират цял автомобил и правят всички симулации за 1 час
fallback
Последни