fallback

Skoda: Повечето марки не печелят от електромобилите

Големият проблем за постигане на рентабилност е батерията, категорични са чехите

Европейската автомобилна индустрия продължава своя път към пълна електрификация, но процесът определено е труден за автомобилните компании, които се сблъскват с все повече предизвикателства. А най-голямото от тях е постигане на рентабилност при производството и продажбите на електромобили.

Един от тези производители е Skoda която се утвърди като марка, изцяло ангажирана с електрическата мобилност. Компанията от Млада Болеслав изгражда силна гама от ЕV, като нейният първия електромобил Enyaq постига добри резултати, особено след пускането на версията купе.

Сега на пазари излиза новата Skoda Elroq, която ще бъде последвана от още един модел, задвижван изцяло на ток - Epiq. Това затвърждава ангажимента на чехите към електромобилите, но от компанията признават, че е много трудно да се постигне доходност при продажбите на такива превозни средства.

„Много малко марки правят пари от 100% електрически автомобили. Ограниченията на CO2 са все по-сериозни и за да се справим, трябва да увеличим броя на продадените електромобили, а това може да стане само с намаляване на цената. В същото време обаче разходите не спадат, което се отразява на рентабилността“, обяснява Мартин Ян, директор продажби и маркетинг в Skoda.

Мениджърът допълва, че е напълно логично новият електрически SUV на марката Elroq да има подобна цена (или поне близка) до тази на Skoda Karoq, тъй като това са очакванията на клиентите.

„Постигането на рентабилност е много трудно. Цените на електромобилите трябва да паднат, за да бъдат купувани. Това обаче принуждава много марки да се откажат да бъдат конкурентни или печеливши“, категоричен е Ян.

Големият проблем си остава цената батерията. В Skoda работят усилено по намаляване на разходите, но това не е лесно, тъй като се налага внедряване на повече изкуствен интелект в процесите на производство, за да може да бъде намален броя на хората. Разходите за батерия обаче си остават, като в същото време няма как качеството на продукцията да бъдат жертвано за постигане на по-ниска цена.

fallback
  • #10
    Hvaliprats ( преди 6 часа )
    Хех, Тротинетка, реалността си е реалност, само твоите повърхностни разбирания са от паралелната. Е, както и на милионите пишман инвеститори в пирамидата на лъжлив нагъл Илон. Но рано или късно нещата ще си дойдат на мястото. Милиарди инвестирани в изкуствен интелект, който не може да изкара 20 км без да се блъсне някъде. Лоша инвестиция.
  • #9
    До 8 ( преди 6 часа )
    Очевидно съм функционално неграмотен и ще те помоля да ми разясниш тази част от статията, щом според тебе не съм успял да хвана смисъла на написаното. Благодаря предварително!"Големият проблем си ОСТАВА ЦЕНАТА БАТЕРИЯТА. В Skoda работят усилено по намаляване на разходите, но това не е лесно, тъй като се налага ВНЕДРЯВАНЕ НА ПОВЕЧЕ ИЗКУСТВЕН ИНТЕЛЕКТ в процесите на производство, за да може да бъде намален броя на хората. Разходите за батерия ОБАЧЕ СИ ОСТАВАТ"
  • #8
    анонимен ( преди 6 часа )
    2-ри искренно се надявам да правиш разлика между ИИ и автоматизация.
  • #7
    Подсказване ( преди 6 часа )
    Преди 2020, когато цената на акциите беше около 2000 лв и "напечатаха" най-много акции за около 20 милиарда долара, тези 20 милиарда към печалбата ли ги записаха? Че доколкото си спомням тогава бяха на загуба. Оттогава насам без да печатат акции и без да пипат онези 20 милиарда които си стоят в банката, успяха да построят два нови завода и да увеличат производствения си капацитет 4 пъти, като в същото време поддържат рекорден брутен марж на печалбата. Поправи ме, ако греша?
  • #6
    Пръц лъж пръц лъж ( преди 6 часа )
    Тази лъжа с печатането на акциите не я ли отметнахме Като лъжа за да продължаваш да я тиражираш? Какво беше 500 хиляди акции за 100 милиарда? Които да бъдат добавени към печалбата на Тесла от 2020 досега? Все още ли държиш на тази лъжа?
  • #5
    Пръъъъъъъц ( преди 6 часа )
    Това ли успя да изтърдиш? Успях да съчиниш паралелна реалност в която Тесла няма да печели? За твое съжаление, както Тесла, така и BYD оперират в нашата паралелна реалност а не в твоята. И за твое още по-голямо съжаление, продължават да печелят въпреки че инвестират милиарди в изкуствен интелект. Разход, който пропускаш когато се правиш на умен да сравняваш брутният марш на печалбата на цялата компания, вместо само за производството на автомобили
  • #4
    Hvaliprats ( преди 6 часа )
    Не повечето, а всички не печелят. Тесла включително. Като им спрат приходите от субсидии, продажби на кредити за емисии и печатането на акции, ще фалират за нула време.
  • #3
    Късмет или случайнос ( преди 7 часа )
    "Големият проблем си остава цената батерията." Казват че няма късмет, А това е нещо което се случва, когато подготовката срещне шанса. BYD се подготвят за този момент вече 29 години от 1995 година насам. Най-накрая им дойде шанса и в момента ИМАТ КЪСМЕТ, затова са най-големият производител на плъгин хибриди в света и втория по големина производител на батерии от които пазаруват останалите автомобилни компании. Е чудно ли е тогава че ИМАТ КЪСМЕТА да са едни от малкото които работят на печалба ?
  • #2
    Късмет или случайнос ( преди 7 часа )
    В Skoda работят усилено по намаляване на разходите, но това не е лесно, тъй като се налага внедряване на повече изкуствен интелект в процеситеИлън Мъск инсталира 100 000 ускорителя Nvidia H200 за 19 дни обикновено това отнема 4 години 15.10.2024 За да бъде осъзнат мащаба на събитието, Дженсън Хаунг обясни, че за изграждането на един типичен център за данни ще са необходими около четири години. Три години ще отнеме планирането, а последната година ще е за доставка и инсталиране на оборудванет ...
  • #1
    Факт ( преди 7 часа )
    Какви чехи са тия и второ Тевла печелят.
fallback
Последни