fallback

Skoda: Повечето марки не печелят от електромобилите

Големият проблем за постигане на рентабилност е батерията, категорични са чехите

Европейската автомобилна индустрия продължава своя път към пълна електрификация, но процесът определено е труден за автомобилните компании, които се сблъскват с все повече предизвикателства. А най-голямото от тях е постигане на рентабилност при производството и продажбите на електромобили.

Един от тези производители е Skoda която се утвърди като марка, изцяло ангажирана с електрическата мобилност. Компанията от Млада Болеслав изгражда силна гама от ЕV, като нейният първия електромобил Enyaq постига добри резултати, особено след пускането на версията купе.

Сега на пазари излиза новата Skoda Elroq, която ще бъде последвана от още един модел, задвижван изцяло на ток - Epiq. Това затвърждава ангажимента на чехите към електромобилите, но от компанията признават, че е много трудно да се постигне доходност при продажбите на такива превозни средства.

„Много малко марки правят пари от 100% електрически автомобили. Ограниченията на CO2 са все по-сериозни и за да се справим, трябва да увеличим броя на продадените електромобили, а това може да стане само с намаляване на цената. В същото време обаче разходите не спадат, което се отразява на рентабилността“, обяснява Мартин Ян, директор продажби и маркетинг в Skoda.

Мениджърът допълва, че е напълно логично новият електрически SUV на марката Elroq да има подобна цена (или поне близка) до тази на Skoda Karoq, тъй като това са очакванията на клиентите.

„Постигането на рентабилност е много трудно. Цените на електромобилите трябва да паднат, за да бъдат купувани. Това обаче принуждава много марки да се откажат да бъдат конкурентни или печеливши“, категоричен е Ян.

Големият проблем си остава цената батерията. В Skoda работят усилено по намаляване на разходите, но това не е лесно, тъй като се налага внедряване на повече изкуствен интелект в процесите на производство, за да може да бъде намален броя на хората. Разходите за батерия обаче си остават, като в същото време няма как качеството на продукцията да бъдат жертвано за постигане на по-ниска цена.

fallback
  • #4
    Hvaliprats ( преди 1 месец )
    Не повечето, а всички не печелят. Тесла включително. Като им спрат приходите от субсидии, продажби на кредити за емисии и печатането на акции, ще фалират за нула време.
  • #3
    Късмет или случайнос ( преди 1 месец )
    "Големият проблем си остава цената батерията." Казват че няма късмет, А това е нещо което се случва, когато подготовката срещне шанса. BYD се подготвят за този момент вече 29 години от 1995 година насам. Най-накрая им дойде шанса и в момента ИМАТ КЪСМЕТ, затова са най-големият производител на плъгин хибриди в света и втория по големина производител на батерии от които пазаруват останалите автомобилни компании. Е чудно ли е тогава че ИМАТ КЪСМЕТА да са едни от малкото които работят на печалба ?
  • #2
    Късмет или случайнос ( преди 1 месец )
    В Skoda работят усилено по намаляване на разходите, но това не е лесно, тъй като се налага внедряване на повече изкуствен интелект в процеситеИлън Мъск инсталира 100 000 ускорителя Nvidia H200 за 19 дни обикновено това отнема 4 години 15.10.2024 За да бъде осъзнат мащаба на събитието, Дженсън Хаунг обясни, че за изграждането на един типичен център за данни ще са необходими около четири години. Три години ще отнеме планирането, а последната година ще е за доставка и инсталиране на оборудванет ...
  • #1
    Факт ( преди 1 месец )
    Какви чехи са тия и второ Тевла печелят.
fallback
Последни