fallback

Skoda: Повечето марки не печелят от електромобилите

Големият проблем за постигане на рентабилност е батерията, категорични са чехите

Европейската автомобилна индустрия продължава своя път към пълна електрификация, но процесът определено е труден за автомобилните компании, които се сблъскват с все повече предизвикателства. А най-голямото от тях е постигане на рентабилност при производството и продажбите на електромобили.

Един от тези производители е Skoda която се утвърди като марка, изцяло ангажирана с електрическата мобилност. Компанията от Млада Болеслав изгражда силна гама от ЕV, като нейният първия електромобил Enyaq постига добри резултати, особено след пускането на версията купе.

Сега на пазари излиза новата Skoda Elroq, която ще бъде последвана от още един модел, задвижван изцяло на ток - Epiq. Това затвърждава ангажимента на чехите към електромобилите, но от компанията признават, че е много трудно да се постигне доходност при продажбите на такива превозни средства.

„Много малко марки правят пари от 100% електрически автомобили. Ограниченията на CO2 са все по-сериозни и за да се справим, трябва да увеличим броя на продадените електромобили, а това може да стане само с намаляване на цената. В същото време обаче разходите не спадат, което се отразява на рентабилността“, обяснява Мартин Ян, директор продажби и маркетинг в Skoda.

Мениджърът допълва, че е напълно логично новият електрически SUV на марката Elroq да има подобна цена (или поне близка) до тази на Skoda Karoq, тъй като това са очакванията на клиентите.

„Постигането на рентабилност е много трудно. Цените на електромобилите трябва да паднат, за да бъдат купувани. Това обаче принуждава много марки да се откажат да бъдат конкурентни или печеливши“, категоричен е Ян.

Големият проблем си остава цената батерията. В Skoda работят усилено по намаляване на разходите, но това не е лесно, тъй като се налага внедряване на повече изкуствен интелект в процесите на производство, за да може да бъде намален броя на хората. Разходите за батерия обаче си остават, като в същото време няма как качеството на продукцията да бъдат жертвано за постигане на по-ниска цена.

fallback
  • #20
    PLAID ( преди 6 минути )
    TESLA INC. е енергиен (MegaPack, Powerwall, Tesla solar, Supercharger, Megacharger), машиностроителен (Moldflow, Gigapress, Gigafactory, Optimus bot), аерокосмически (Space X), технологичен (OpenAI, Dojo computer, Optimus bot), комуникационен (StarLink), транспортен (Tesla Semi, Cybercab, Robovan), софтуерен (собствена OS, FSD + самообучаваща се невронна мрежа от 7 млн.коли) и автомобилен ГИГАНТ. 2014 TESLA си отвори всички патенти за свободно ползване и пак никой не направи кола като Света..
  • #19
    До 13 ( преди 1 час )
    Оф, разбирачо, някои термични тестове за компоненти се правят в камери в продължение на 1000-1200 цикъла от минус 15-20, до плюс 90-100 градуса (поне по час на всяка температура). И това е отделно от системните тестове, т.е. когато компонента или изделието са вече са монтирани в цялата "система" (автомобил). Там са още стотици или хиляди цикли. Симулациите са си симулации, но реалността си е реалност. Затова като ти казвам, че приказваш небивалици, не се шегувам.
  • #18
    До 11 ( преди 1 час )
    Както казват в сайтовете за мемета, кажи ми, че не разбираш нищо от проектиране, тестване и сертифициране на автомобили и компоненти за тях, без да ми го казваш изрично. Ако написаното за проектирането, тестването и сертифицирането за един час е цитат, то и източникът и цитиращият разбират от инженерство и производство на продукти, колкото Бойко Борисов. Мите, все си мисля, че си стигнал края на въжето за некомптентност, но ти все успяваш да ме изненадаш.
  • #17
    Hvaliprats ( преди 1 час )
    И няма никакво значение дали само Тесла получава субсидии или не. Значение има фактът че бизнес модел изграден на субсидии не може да бъде устойчив в дългосрочен план.
  • #16
    Hvaliprats ( преди 1 час )
    Да бе, Тротинетка, а пък през 2030 Тесла ще продават по 20 милиона годишно, ха-ха-ха! Е, все някога ще ти дойде акъла и ще започнеш да правиш разлика между реалност и пропагандни партенки. Копмплимент ти правя, ха-ха!
  • #15
    До пръцльо ( преди 2 часа )
    Аз съм *** и упорит и въпреки че за последните 1758 пъти не си ми отговорил, Ще се направя че не знам кои не отговарят А ти докажи че не си такъв. . Само Тесла ли получава субсидии за всеки продаден електромобил и само Тесла ли има право да продава въглеродни кредити? Как пък някой друг не се сетил да печели милиарди от това? Тези кредити и субсидии не съществуват ли от преди да съществува Тесла? Toyota къде спа? Аааааа, забравил си, че е взела повече милиарди за водород, но с нулеви резултати
  • #14
    До пръц пръц ( преди 2 часа )
    Няма абсолютно никакво значение. Важното е, че за последните 5 години са напреднали повече отколкото Toyota за последните 15 години. Важното е, че в момента Тесла струва три пъти повече от Toyota, а Toyota струва по-малко отколкото са и дълговете, въпреки че се биеш в гърдите каква печалба правят! Тесла за последните 10 г. има 50% годишен ръст на продажбите. Без да смятам съм почти сигурен че Toyota няма и 1% годишен ръст на продажбите за последните 10 г. Кажи някоя нова технология на Toyota?
  • #13
    До пръц пръц ( преди 2 часа )
    В твоята паралелна реалност, изкуственият интелект може и да се ползва само за автопилота на Тесла. За нашата паралелна реалност и ти можеш да прочетеш в коментар 11. Коренно различен подход от този на Toyota да оставят на чужди компании да им проектират моделите на които да си лепят табелките Toyota, за да привличат сектанти. Да ти напомня ли че на Toyota и трябваха 7 месеца. Седем календарни месеца всички електромобили на трупчета, за да препроектират един калпав... Болт за джанта.
  • #12
    Hvaliprats ( преди 2 часа )
    Но все пак, от любопитство - според лапнишаранския ти прочит колко акции и на каква стойност са напечатаи Тесла през последните 5 години? Колко са прибрали от продажби на въглеродни кредити, и колко от субсидии?
  • #11
    До 8 ( преди 2 часа )
    Цитат:Tesla може напълно да проектира, изгради и тества и сертифицира автомобил за един час. Други автомобилни компании отнемат година или повече. Ако xAI преобразува инсталирането, изграждането и тестването на 100k GPU клъстер от 365-дневен процес в 19-дневен процес и съкрати планирането и подготовката от 3 години на 100 дни, тогава това може да бъде непобедимо ниво на скорост за xAI и за Tesla AI.
fallback
Последни