Идеята за кръстосване на мотоциклет с кола и получаване на евтино народно превозно средство, която вълнува умовете на съветските инженери през 50-те години на миналия век, е въплътена в серийни моторизирани колички. Изненадващото в случая е, че въпреки неуспешното им налагане на пазара беше направен и втори опит в средата на 90-те години. И той завърши по същия начин.
Най-смешните и тъжни съветски микроколи (ГАЛЕРИЯ):
Малко по-дълга, но още по-забавна и по-тъжна в същото време, беше историята на моторизираната количка „Кинешма“ от завода Автоагрегат, доставчик на компоненти за Москвич. Колата със стоманена каросерия външно приличаше на не най-модерните домашни продукти от 60-те години.
Първият „Кинешма“ с двигател от ИЖ Юпитер 5 с обем 0,5 литра и мощност 26 к.с., напречно разположен отзад, и мотоциклетна скоростна кутия с последователно превключване, беше показан на публиката през 1996 г.
Интересното е, че машината има отопляемо предно стъкло! Все пак това беше задната част на Москвич-2141. Пътният просвет е 235 мм, което кара някои да определят това превозно средство като кросоувър.
В допълнение към двигателя на мотоциклета Ижевск, Кинешма е оборудван с американски двигатели Briggs & Stratton с мощност 13 и 18 к.с. от колички за голф и дори с едноцилиндров дизелов двигател с 13 конски сили TD-450D. По паспорт максималната скорост е била 55-75 км/ч. В действителност колата не може да достигне дори 50 км/ч.
Последователното превключване на предавките изисква мотоциклетни умения на водача. И за да се контролира нивото на маслото, беше необходимо да се премахне твърдата възглавница на задната седалка и да се „потопи“ под нея.