Идеята за кръстосване на мотоциклет с кола и получаване на евтино народно превозно средство, която вълнува умовете на съветските инженери през 50-те години на миналия век, е въплътена в серийни моторизирани колички. Изненадващото в случая е, че въпреки неуспешното им налагане на пазара беше направен и втори опит в средата на 90-те години. И той завърши по същия начин.
Най-смешните и тъжни съветски микроколи (ГАЛЕРИЯ):
Продажби зад граница
Колкото и странно да звучи, Кинешма се продава зад граница- През 1998-2000 г. в Испания са изпратени 50 автомобила, където местен дилър продава машината под името Ardila (Катерица) на берачи на цитрусови плодове. Колите се движат между дърветата и изкарват щайгите на пътя, където ги товарят в камиони. По този повод през 2000 г. Кинешма дори е изложена на автомобилното изложение в Париж.
Колкото и странно да звучи, Кинешма се продава зад граница- През 1998-2000 г. в Испания са изпратени 50 автомобила, където местен дилър продава машината под името Ardila (Катерица) на берачи на цитрусови плодове. Колите се движат между дърветата и изкарват щайгите на пътя, където ги товарят в камиони. По този повод през 2000 г. Кинешма дори е изложена на автомобилното изложение в Париж.
Но експортното щастие е краткотрайно. А идеята не се увенчава с успех и у дома. До 2003 г. са сглобени около 350 автомобила, като с тях приключва историята на тази руска моторизирана количка. Която, най-вероятно, е и последната...