IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

ГАЗ 14 Чайка - лукс по съветски

Този автомобил символизира вижданията на руската автоиндустрия за луксозна лимузина през 70-те и 80-те

ГАЗ 13 Чайка е легенда за съветското автомобилостроене, който символизира абсолютния връх по отношение на лукса и престижа. Това е кола, достъпна единствено за висши държавни служители, а бароковият дизайн е заимстван почти едно към едно от Packard. Наследникът ГАЗ 14 Чайка излиза през 1977 година и има ъгловат, далеч по-семпъл дизайн, но е продължава да излъчва респект.


ГАЗ 14 Чайка


Този огромен, жаден за гориво "звяр" се задвижва от 5,5-литров V8 двигател с 220 к.с. В САЩ вероятно биха го определили като "small block" и всеки щеше да се оплаква колко смешно малък двигател има в такава кола, но за Европа и особено за СССР подобен осмак си е явление. Особено в лека кола. Така де, доколкото една Чайка може да бъде определена като лека кола...


ГАЗ 14 Чайка


Иначе дизайнът на ГАЗ 14 е леко причудлива смесица от стилове на Mercedes и Cadillac 75 серия, може би също и Dodge. Това вдъхновение не е изненадващо, защото в СССР винаги са възприемали германские и американските автомобили като символ на престиж, поради което и нееднократно са ги копирали.


ГАЗ 14 Чайка


Интериорът е направо неприлично просторен и предлага всякакви достъпни по онова време прояви на лукс. Някои дизайнерски елементи са изкопирани почти буквално от други водещи в онези години производители, като например волана, който е почти идентичен с Mercedes.


ГАЗ 14 Чайка


Колата на снимките е от 1982 г. Цената й е над 6 милиона рубли, което е към 125 000 лева - но пък състоянието й е оригинално и напълно безупречно, а пробегът - само 1000 км.

Повече сними на ГАЗ 14 можете да видите в галерията:

0 от 500
  • #9
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Миро_Плевен ( преди 1 месец )
    До: "Ок, ***". Като не си запознат, ти недей да даваш акъл. В САЩ през 1971-ва имат регулации на емисиите, а през 1973-та настъпва петролна криза. За това тези големи двигатели са имали малко конски сили и са с ниска компресия. Я виж през 60-те колко конски сили имат. Най-големият V8 двигател e на Кадилак от 1970 и е с обем 8,2 Литра и прави 400к.с. И това е при положение, че е луксозна кола. Спортните коли като Chevy Impala SS от 1964 е правела 425 к.с. от 6,7 литра. това са 63 к.с, на литър.
  • #8
    3 rate up comment 0 rate down comment
    А ( преди 5 месеца )
    1980- та видях и подобен зил, 114 май беше в Москва! На външен вид малка разлика от чайката!
  • #7
    1 rate up comment 3 rate down comment
    А ( преди 5 месеца )
    Нека попитам какви двигатели използват ролс- ройс и бентли? А защо предния мост на крайслер се накланя като на мерцедес?На ягуарите двигателите английски ли са?
  • #6
    12 rate up comment 6 rate down comment
    Вуйчо ( преди 5 месеца )
    Тия не могат да измислят нищо , освен оръжия за масово изтребване на хора
  • #5
    15 rate up comment 5 rate down comment
    Танко ( преди 5 месеца )
    До#1.Като си толкова образован,с ценз и с отворени очи,би ли ми посочил нещо, изобретено в русията през последните 106г.-да е изобретено от руснак, да се произвежда там, в руски завод, по руска технология,на руски машини и от руснаци.Суровините не са проблем! Тогава ги равнявай с"краварите".Остави оръжията,посочи ми нещо, в полза на хората!
  • #4
    10 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    недостижим за другите автопроизводители дизаин и лукс добре че границите бяха затворени и не можаха да се докопат до тези творци.
  • #3
    15 rate up comment 2 rate down comment
    до 1 ( преди 5 месеца )
    В подкрепа на Fury - да добавим как Мерцедес 5 години по-рано вадят 225 коня от 4.5л - 1 л надолу. И да отидем още на изток - Тойота 69-та правят 3л 180 коня. А Ферари и Астън Мартин дори няма да ги споменавам. И май изчерпахме, че основните автомобилни нации не са решили, не са извадили повече коне на литър по същото време.
  • #2
    20 rate up comment 3 rate down comment
    Fury ( преди 5 месеца )
    До 1: Не си информиран, отвори чичко Гугъл и питай! Форд Мустанга даже от 1964 г. е с мощност 122 к.с. при 3300 кубика. Кадилак Елдорадо от 1970 г. е с 400 к.с. от 6300 кубика. А що се отнася до САЩ, имат не само крави, ами и кокошки, с чийто крака нахраниха през 1990 г. русия да не умре от глад "ножки Буша"!
  • #1
    7 rate up comment 34 rate down comment
    Ок, муньо ( преди 5 месеца )
    Преди да пишете жалки и смешни коментари в самата статия по нечии адрес, може малко да се поинтересувате преди това. Знам ,че нямате техническо образование и никакъв ценз за да пишете каквото и да било, свързано с коли, затова Аз ще ви отворя очите : В САЩ вероятно биха го определили като "small block" - за справка ПО ТОВА ВРЕМЕ в кравария обема на двигателите действително е по-голям, но мощността която дават - НЕ ! Класика за краваро-мобил е 10 литра копфтор с малко над 100 коня СМЕХ