Идеята за кръстосване на мотоциклет с кола и получаване на евтино народно превозно средство, която вълнува умовете на съветските инженери през 50-те години на миналия век, е въплътена в серийни моторизирани колички. Изненадващото в случая е, че въпреки неуспешното им налагане на пазара беше направен и втори опит в средата на 90-те години. И той завърши по същия начин.
Най-смешните и тъжни съветски микроколи (ГАЛЕРИЯ):
Въпросът се отнася до моторизираните инвалидни колички за хора с увреждания, произлезли от мотоциклетите. Първата, триколесна, е направен малко след Втората сметовна война въз основа на германския мотоциклет Wanderer 15P. Наречена „Киев-K1B“, количката е оборудвана с едноцилиндров двигател с обем 0,98 литра и мощност само 2,3 к.с. Количката се управляваше с помощта на дръжка, а предавките в двустепенната скоростна кутия се превключват с помощта на лост на резервоара за газ.
Въз основа на това устройство в Серпухов е създадена и триколесна моторизирана количка C1Л (на снимката), но с някакво подобие на каросерия, мек покрив и врати. Производството на този продукт с едноцилиндров двигател от мотоциклета „Москва“ започва през 1953 г. С работен обем от 0,123 литра, двигателят развива 3,6 к.с., по-късно – 4,15 к.с.
Примитивното устройство се движи с максимална скорост от 30 км/ч (инструкциите дори наричат 20 км/ч приемливи). Но основното е, че количката е напълно неподходяща нито за зимата, нито за лошите пътища. Хората с увреждания постоянно пишат възмутени писма до всички власти с молби и искания да се направи нещо по-адаптирано към реалния живот.