IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Защо дори при по-нов двигател инжекторите излизат от сторя

Налице е явно противоречие - горивото e по-качествено, но повредите не намаляват

Много експерти в областта на горивата и смазочните материали, твърдят, че качеството на горивото се е подобрило значително през последните години. В същото време обаче от автомобилни механици твърдят, че значителна част от дефектите, изискващи спешен ремонт на двигателя, са причинени от замърсяване на компонентите на горивната система. Защо се стига до подобно разминаване в мненията?


двигател повреда


За производството на бензин в наши дни широко се използват кислородсъдържащи добавки - алкохоли и етери, които играят основна роля за повишаване на октановото число до необходимите стойности. Тези компоненти не само подобряват устойчивостта на детонация на горивото, но и правят неговото изгаряне по-ефективно, намалявайки вредните емисии. Бензините, произведени по този начин, обаче имат и недостатък.

Първият проблем е намаляването на енергийната интензивност. Поради по-ниската калоричност на „кислородсъдържащия“ бензин, двигателят губи мощност, докато разходът на гориво се увеличава. Второто е нестабилността на състава - алкохолите и етерите се изпаряват бързо и с течение на времето горивото губи свойствата си.


двигател


Третата причина е повишена хигроскопичност. Както е известно, алкохолите и етерите активно абсорбират вода, което с течение на времето причинява корозия на компонентите и частите на горивната система.

Това обаче не е всичко. Както показват дългосрочни проучвания, проведени в Германия, дори при използване на моторно гориво с европейско качество, в двигателя постепенно се натрупват въглеродни отлагания. Той се отлага по клапаните, инжекторите и стените на горивната камера. И това не е така, защото някои бензиностанции мамят клиентите.


бензин


Трябва да се знае, че дори най-качественият бензин не е вечен. Само няколко месеца след производството, той започва да „губи“ октановото си число, което е особено очевидно в горещия летен период. Освен това, ако горивото се съхранява в резервоара за гориво за дълго време, по стените му могат да се образуват отлагания.

Това кара много шофьори да твърдят, че изобщо няма значение дали зареждате с А-95 или някакво „суперекологично“ гориво – проблемите с отлаганията в горивната система ще си останат същите, разликата ще е видима само в степента на тяхното проявление.


гориво зареждане


Основното при зареждане с каквото и да е гориво е своевременното минимизиране на евентуалните рискове. За тази цел експертите съветват да посещавате само проверени бензиностанции и, разбира се, да не забравяте за предотвратяването на технически проблеми.

И така, един от доказаните методи за поддържане на чистотата на горивната система е използването на почистващи добавки. Те помагат в борбата с отлаганията, независимо от вида бензин, налят в резервоара. Днес изборът на такива продукти е доста разнообразен, вариращ от бюджетни варианти до най-новото поколение професионални формули с цялостен ефект.


добавки


Например, такива продукти включват състав Injection Reiniger Light, който е позициониран като „меко действащо лекарство„. Препоръчва се и за употребявани автомобили с голям пробег, при които не е ясно в какво състояние са компонентите на горивната система. Компонентите, използвани в добавката, когато се смесят с бензин, постепенно разтварят смолисти отлагания. В резултат на това, след известно време, горивната система е напълно свободна от замърсители.

Приложимостта на „лекия“ почистващ препарат обаче не се ограничава само до употребявани автомобили. Може да се използва при сравнително млади автомобили, при които са регистрирани първите симптоми на поява на „бензинови“ отлагания. Те включват нестабилни обороти в студено време.


0 от 500