IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Експерти посочиха какво гориво не трябва да се купува

Добавките в бензина не помагат особено, ако колата е с директно впръскване

Едно от широко разпространените сред шофьорите схващания е, че покупката на бензин с добавки (присадки) всъщност е хвърляне на пари на вятъра. Според тези водачи, ако горивото е купено от известна верига, където се следи за качеството, няма нужда от допълнителни химия. Още повече двигателят така и така изгаря всичко, и добавките дори могат да му навредят.


гориво


От гледна точка на химията е малко вероятно бензин А-95 с каквито и да е добавки в него да даде значително увеличение на мощността и да подобри останалите характеристики на двигателя. Затова и в инструкции на производителя за употребя на негов автомобил не се посочва „допълнително подобрен бензин“.

Според експерти, нещата стоят малко по-различно. Повечето от тях смятат, че използването на бензин с добавки е удачно решение при автомобили с двигатели с разпределително впръскване на горивото. Тези добавки почистват всмукателните клапани, горивната камера и инжекторите.

При двигателите с директно впръскване на горивото присадките не работят толкова ефективно. Причината е, че бензинът попада веднага в горивната камера, вече след всмукателните клапани.

Използваните от производителите на гориво детергенти (повърхностно активни вещества за отстраняване на мръсотията и мазнините от различни повърхности и материали) работят по различен начин от шампоаните за почистване на двигателя. Те покриват триещите се повърхности с радикали, които намаляват триенето и премахват въглеродните частици. Това води до известно увеличение на мощността на двигателя.

Изводът е, че всеки сам решава дали да купува гориво по-скъпо, но като цяла все пак има някакъв смисъл в това. Всяка компания за горива, когато разработва патентован пакет добавки, преследва подобни цели: - премахване на въглеродни отлагания от части, защита срещу корозия и подобряване на смазващата способност. Резултатът от всичко това може да бъде подобрена горивна ефективност.


0 от 500
  • #13
    0 rate up comment 0 rate down comment
    ipa111 ( преди 1 месец )
    Всички вериги взимат горивата от България никой няма да внася горива от Румъния,Австрия,Германия или другаде защото цената ще е много по друга.Всички вериги са франчайс и нямат нищо общо с оригиналните.Всяко гориво което се зареди в бензиностанциите е с различно качество.Докато количеството горе долу се измерва октановото и цетановото числа много трудно се мерят и то само в лаборатория.Горивата още като се произвеждат са с ниски показатели в Бг.Ако заредим в Белгия,Австрия и др .ще видим разлика
  • #12
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Калин Стоев ( преди 1 месец )
    От 11 години на кола 96-та година по технология от 91-ва, сипва само 100 октана от подбрани бензиностанции. Веднъж сложих 95 и започнах да се чудя какво се развали на колата, че не върви толкова. Втория плюс е, че като отворих ме двигатела преди 3 години, всичко светеше като ново, ама и сипвам и скъпо масло 5W50. Заключението в моя случай е:При нормално каране със 100 остана, получавам икономия и на джоба е танто за куглокиго, ама като ми трябва мощност я имам.Колата е Ford Escort RS2000.
  • #11
    9 rate up comment 0 rate down comment
    До 11 ( преди 2 години )
    Да ама в САЩ смятат по друг начин октаните, не като при нас, прочети малко.
  • #10
    6 rate up comment 5 rate down comment
    Koko ( преди 2 години )
    Колко е различен света. Тук в Америка бензина е три вида 87, 91 и 93- най-скъпия, никой никакви добавки не слага, нито производители, нито клиенти. Почти всички нови коли, които се продават тук, са на 87 бензин.
  • #9
    8 rate up comment 10 rate down comment
    Да ви осветля: ( преди 2 години )
    Най-качественият дизел е в Ромпетрол. Той е само един вид(за разлика от другите вериги) и е с добавка. А рафинерията Петромидия в Румъния,откъдето идва е най-голямата и модерна в Източна Европа.
  • #8
    6 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Аз имам автомобил 2011 с директно впръскване и си ми пише в книгата и на капачката от 96РОН нагоре да се сипва. Като сипя 95 не се усеща добре на ускоренията особено 260кс е. Сипвам най-често от румънския 95 и си слагам октан бустер така съм сигурен, че бензина е читав и че с бустера съм покрил изискванията на двигателя. На Шел впоуер 100 не е лош ама много скъпо излиза.
  • #7
    20 rate up comment 11 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Тези, които си мислят, че Шел са голяма работа живеят в огромна заблуда. На Шел, само рекламата и маркетинга са им големи и нищо друго. Има много тестове на различни горива от различни марки и Шел никога не са били най-добрите, въпреки, че наливат огромни пари за реклама. Другата грешка на много хора е да наливат неправилно гориво. Пише им че колата трябва да се движи с 95, а те наливат 100 и си мислят, че като дават повече пари е по-добре, а то е точно обратното. Изобщо не е добре за ДВГ-то.
  • #6
    12 rate up comment 2 rate down comment
    Chukan Kirilov ( преди 2 години )
    Въпросът е по-скоро дали всички тези добавки присъстват в по-скъпото гориво. То е ясно, че теоретично вършат това, за което са сложени в горивото.
  • #5
    8 rate up comment 2 rate down comment
    д-р Исня ( преди 2 години )
    Ааа, да! И когато свалих интеркулера да го почистя - светеше металът вътре и ме изкьорави чак
  • #4
    12 rate up comment 5 rate down comment
    д-р Исня ( преди 2 години )
    Сипвам обикновено гориво и добавям 2-3 капачки Бардал