IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Основни правила за поддръжка на колата, които мнозина пренебрегват

Запознаване с препоръките на производителя ще ви бъде от огромна полза

Правилната поддръжка на автомобила започва със задълбочено проучване на ръководството за експлоатация на автомобила. Например, ако производителят е посочил, че вашият автомобил изисква бензин А95, не е необходимо да насилвате 100-октанов в него и обратно. Пренебрегването на такива моменти ще доведе до факта, че той ще измине много по-малко километри преди първия основен ремонт.


съвети


Същото важи и за препоръчителните класове двигателни масла, честотата на смяна на отделни части, редовно обслужване и т.н. Ако следвате всички инструкции на производителя навреме и дори по-често, няма да е толкова трудно да достигнете пробет, който ще изненада и вас самите. Ето и основните правила за обслужване на колата, за да може пробегът и да се удължи максимално:

1.Ако си поставите за цел да достигнете 500 000 км пробег, например, време е да забравите за смяната на маслото на всеки 10 000 километра. Идеалният интервал между смяната на масло би бил 5000 км.

2. Качеството на маслото трябва да е възможно най-високо. Ще трябва да се научите как умело да различавате оригиналните масла от "ментетата" и да сипвате само първокласни смазочни течности на известни марки.


съвети


3. Не пестете пари за свещи, купувайте само най-добрите и ги сменяйте на всеки 30 000-40 000 километра. Няма смисъл да се сменят по-често - за 30 000 км пробег нищо лошо няма да се случи с двигателя с добри свещи, а и износването на резбовите връзки ще бъде много по-малко.

4. Не пропускайте годишната си поддръжка, дори когато колата ви е извън гаранция. Да, всяка следваща услуга ще струва повече, но това е единственият начин колата да работи между периодичните ремонти на двигателя, трансмисията и шасито.

5.Ако колата ви изминава десетки хиляди километри на месец, моля, бъдете любезни да се обръщате към сервиза на оторизиран дилър по-често, отколкото обикновено. Понякога смяната на дори една износена част може да спаси цялата кола от критично износване, което отново може да бъде фатално за вашия автомобил.


съвети


6. Съгласете се, би било глупаво да поддържате силовия агрегат, трансмисията и другите жизненоважни компоненти на автомобила в перфектно състояние и да изхвърлите колата в кошчето, само защото е напълно ръждясала. Ако искате да карате колата си наистина дълго време, погрижете се за пълномащабна антикорозионна защита на купето и каросерията.

0 от 500
  • #18
    1 rate up comment 0 rate down comment
    tapotokopele ( преди 5 дни )
    Когато можех да си позволя нови бмв-та ги сменях на 60хил. километра защото или излизаше нов фейслифт или нов модел. Отначало маслата се сменяха (по препоръка на БМВ) на 15000 км, после на 20 и последното ми ново БМВ през 2018 стана на 25000км интервала. Когато ги попитах защо увеличават интервала ми казаха че маслата стават по-добри. Аз си мисля че увеличаването на интервала беше заради безплатните сервизи до 100000км (или 5 години) и на БМВ не им пука какво става с колата когато излезе от тези
  • #17
    0 rate up comment 0 rate down comment
    tapotokopele ( преди 5 дни )
    Когато можех да си позволя нови бмв-та ги сменях на 60хил. километра защото или излизаше нов фейслифт или нов модел. Отначало маслата се сменяха (по препоръка на БМВ) на 15000 км, после на 20 и последното ми ново БМВ през 2018 стана на 25000км интервала. Когато ги попитах защо увеличават интервала ми казаха че маслата стават по-добри. Аз си мисля че увеличаването на интервала беше заради безплатните сервизи до 100000км (или 5 години) и на БМВ не им пука какво става с колата когато излезе от тези
  • #16
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Оня с коня ( преди 6 дни )
    Поредната пълна простотия, от която успях да прочета 3 изречения преди да избухне от глупост
  • #15
    0 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 6 дни )
    Измазвате купето с шагрен, сменяйте маслото на време и те така....
  • #14
    6 rate up comment 0 rate down comment
    Якооо ( преди 1 седмица )
    А, как влияе износването на шофьорската седалка?! На колко хиляди е добре да и сменям тапицирията?! Моя производител си трае по въпроса, а след статията силно се притеснявам.
  • #13
    2 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 седмица )
    Ами на иридиевите на Дензо така или иначе им дават 90000 км - не виждам нищо странно. И аз ги смених на 90000 на нова тойота само защото производителят е дал този интервал. Нямаше никакви проблеми и с новите разлика нямаше. Колата е 2015.
  • #12
    2 rate up comment 3 rate down comment
    Същия ( преди 1 седмица )
    Работя на автомивка и знам със сигурност за две коли, служебни разбира се, които минават по 800км на ден. Всеки ден!!!
  • #11
    11 rate up comment 4 rate down comment
    grobara ( преди 1 седмица )
    За масло за 5000 е пълна тъпотия
  • #10
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 седмица )
    Денсо разбира се, натиснал съм съседния клавиш
  • #9
    1 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 седмица )
    3.Не пестете пари за свещи, купувайте само най-добрите и ги сменяйте на всеки 30 000-40 000 километра. Колега прочел си няколко реда само. И да десетилетие, по точно 14г.