IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Основни правила за поддръжка на колата, които мнозина пренебрегват

Запознаване с препоръките на производителя ще ви бъде от огромна полза

Правилната поддръжка на автомобила започва със задълбочено проучване на ръководството за експлоатация на автомобила. Например, ако производителят е посочил, че вашият автомобил изисква бензин А95, не е необходимо да насилвате 100-октанов в него и обратно. Пренебрегването на такива моменти ще доведе до факта, че той ще измине много по-малко километри преди първия основен ремонт.


съвети


Същото важи и за препоръчителните класове двигателни масла, честотата на смяна на отделни части, редовно обслужване и т.н. Ако следвате всички инструкции на производителя навреме и дори по-често, няма да е толкова трудно да достигнете пробет, който ще изненада и вас самите. Ето и основните правила за обслужване на колата, за да може пробегът и да се удължи максимално:

1.Ако си поставите за цел да достигнете 500 000 км пробег, например, време е да забравите за смяната на маслото на всеки 10 000 километра. Идеалният интервал между смяната на масло би бил 5000 км.

2. Качеството на маслото трябва да е възможно най-високо. Ще трябва да се научите как умело да различавате оригиналните масла от "ментетата" и да сипвате само първокласни смазочни течности на известни марки.


съвети


3. Не пестете пари за свещи, купувайте само най-добрите и ги сменяйте на всеки 30 000-40 000 километра. Няма смисъл да се сменят по-често - за 30 000 км пробег нищо лошо няма да се случи с двигателя с добри свещи, а и износването на резбовите връзки ще бъде много по-малко.

4. Не пропускайте годишната си поддръжка, дори когато колата ви е извън гаранция. Да, всяка следваща услуга ще струва повече, но това е единственият начин колата да работи между периодичните ремонти на двигателя, трансмисията и шасито.

5.Ако колата ви изминава десетки хиляди километри на месец, моля, бъдете любезни да се обръщате към сервиза на оторизиран дилър по-често, отколкото обикновено. Понякога смяната на дори една износена част може да спаси цялата кола от критично износване, което отново може да бъде фатално за вашия автомобил.


съвети


6. Съгласете се, би било глупаво да поддържате силовия агрегат, трансмисията и другите жизненоважни компоненти на автомобила в перфектно състояние и да изхвърлите колата в кошчето, само защото е напълно ръждясала. Ако искате да карате колата си наистина дълго време, погрижете се за пълномащабна антикорозионна защита на купето и каросерията.

0 от 500
  • #8
    3 rate up comment 4 rate down comment
    Hans ( преди 1 година )
    Например в тоьота взимат най-скъпо да НЕ сменят маслото , така че по-често е по-добре.....
  • #7
    6 rate up comment 8 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    5л масло и филтър със работата последния път ми струваха близо 100евро, някак не е оферта да го сменям на всеки 5000км
  • #6
    26 rate up comment 3 rate down comment
    Дедо ( преди 1 година )
    Знам, че нарочно пускате тия глупости, ама не спирайте! Голям смях пада и със статиите, и с коментарите! :D :D :D
  • #5
    10 rate up comment 1 rate down comment
    До предния ( преди 1 година )
    Колега не прочете ли че става дума за хора изминаващи десетки хиляди километри МЕСЕЧНО, а не за десетилетие.
  • #4
    5 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    2007г. сложих Денси Иридиум, 8бр., внос от САЩ. 2021г. продадох колата с тях, пробегът е около 60 000 км. Свещите същите. Винаги е палила от раз.
  • #3
    10 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Автомобил произведен 1998г. и такъв 2016г. примерно се подържат по много различен начин. Всичко написано е грешно и за двата случая. Ако е много стара колата, описаната подръжка ще струва повече от колата. За по нова, тези интервали са прекалени. Маслата и свещите не са това, което бяха преди 20год.
  • #2
    16 rate up comment 4 rate down comment
    Аз ( преди 1 година )
    Ако колата ви изминава десетки хиляди километри на месец, -автора числата ги няма за нищо! Ако минава десетки хиляди на месец, да вземем минимума-2 десетки, това значи всеки ден да се кара по 670км! Е няма такъв вариант! Тираджиите минават по 9-12 хиляди на месец! Такситата карат по -малко! Торес е само най-очевидната глупост, от всички написани!Да коментирам ли смяната на масло на 5 хиляди? Производителя ми препоръчва да се сменя на 30 хиляди!
  • #1
    15 rate up comment 2 rate down comment
    Объркан човек ( преди 1 година )
    Очаквах да прочета нещо за реглаж на клапаните..?