IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Ремонт пред блока: Не сменяйте горивен филтър сами

Защо е по-добре да изберете специалист - разказ от първо лице

Принципно, за човек, който е на ТИ с автомобилните технологии, смяната на горивен филтър не е кой знае какво предизвикателство. Особено ако не се намира вътре в резервоара, а е фиксиран под дъното на автомобила. Обаче такъв, на пръв поглед елементарен ремонт, с висока степен на вероятност може да донесе неочаквана изненада. Какво налага да се прибягва до помощта на сервиз, дори ако собственикът на автомобила има нужните умения, ви разказваме сега. По-точно препазказваме неволите на наш читател, който сподели болката си с нас. Ето и неговата история:


ремонти


Реших да сменя горивния си филтър сам, пред блока. Имам инженерно образование, от т.нар. "стара генерация" съм и подобни дейности съвсем не са ми чужди. Когато най-накрая новият филтър се озова в ръцете ми, реших, че дори няма да викам някого за помощ, а сам ще си оправя колата. Бях напълно подготвен за въпросната подмяна на „консуматива“ - с куп различни гаечни ключове, спрей WD40 (за справяне с ръждясали свързки) и въобще с всякакво необходимо оборудване ... Дори резервни маркучи (старите такива могат да се спукат по време на демонтажа).

Въпреки че имам кола с висок просвет, първоначалната надежда да се справя без използване на крик не се сбъдна: Тялото ми отказа да пропълзи под задната ос, над която е разположен филтърът. След като вдигнах колата, пропълзях под нея, насочих се към ръждясалия филтър напръсках обилно с WD-40 върху всички скоби, държащи  устройството и започнах усилено да ги отстранявам. След половин час мъки, под мръсотията, която непрекъснато се сипеше в лицето ми от дъното на колата, скобите бяха победени и аз взех ключ с „тресчотка“, за да развия болта, държащ филтъра в скобата.

Той обаче също бе ръждясал толкова много, че всички краища на главата му се „заоблиха“ след първия рунд с упорито парче желязо. Техническа безизходица ме принуди да извикам на помощ професионалист. Започнах да се обаждам в специализирани сайтове, предлагащи мобилни автомобилни услуги . След около час проучване на този пазар „звъннах” не на най-евтиния „мобилен сервиз”, специализиран в тази област, чийто представител направи впечатление за компетентен човек.


ремонти


Няколко часа по-късно пристигна механик, който ловко се гмурна под колата с мощна LED лампа в ръка, при това без никакво повдигане на крика. Той ме помоли да му подам ключа с тресчотка. След това клещи. И тогава изпод колата флегматично попита: За какво е цялата суматоха, когато болтът си се развива чудесно? ..

След още 20 минути новият филтър беше на мястото си. Като цяло човекът отдели не повече от 40 минути за всички манипулации, в крайна сметка пусна колата ми в движение. А преди това неуспешно убих почти половин ден, изхвърлих си работните дрехи в коша и получих килограм мръсотия в косата си наполовина със засъхнал антикорозионен препарат и ръжда. И знаете ли какво: не съжалявам за тези 150 лева, които платих за професионалната намеса, а ако бях отишъл в сервиз, услугата щеше да  е в пъти по-евтина.

0 от 500
  • #19
    0 rate up comment 0 rate down comment
    terikata888 ( преди 1 година )
    :) да не беше споменавал поне образованието,щяхме да установим само,че си некадърен,а сега установихме,че си некадърен с образование :) а ако историята е измислена,да знаеш,че си некадърен като цяло със сивото пфф
  • #18
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Оле ( преди 1 година )
    Като не знаеш какво да правиш, не се занимаваш.
  • #17
    6 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Наскоро в едно тв предаване имаше един машинен инженер който не знаеше колко пълни оборота прави един четиритактов двигател. Та най трудното е да се завреш под колата. Този го е направил. А това, че не е успял да отвие един болт и две скоби, подсказва че у тях капят всички кранчета и жена му сменява крушките където успее да достигне. Ръцете са му в гbз@
  • #16
    6 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Каква е тая цена бе 150 лв.? Вие нормални ли сте и знаете ли какви са цените? 20-30 лв вземат най-много, а ако отидете в някой гаражен сервиз е 10 кинта най-много 15, ако е на някое кофти място. В Германия знаете ли колко е смяната? Около 50 евро. На мен ми взеха толкова, защото се намираше зад двигателя и трябваше да се маха една пластмаса и чистачките, за да се стигне до филтъра. Иначе цената е 30-40 ?. 150 цирея да излязат отзад на този написал тази глупост!
  • #15
    11 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    По-измислена и по-изсмукана от пръстите история не бях чел скоро. Явно е писана от жената на някой механик, който взема скъпо и поради тази причина заключението е да не извършвате елементарни дейности по колата, а да си извикате скъпчия да свърши работата, а колко ще я свърши е друга тема. Ползвал съм и скъпи и евтини сервизи и да ви кажа разлика почти няма в качеството на работата. Така, че каквото можете сами си го правете и не разчитайте на "специалисти".
  • #14
    7 rate up comment 0 rate down comment
    Ники ( преди 1 година )
    Цирка е пълен господин инженер
  • #13
    15 rate up comment 0 rate down comment
    Николай ( преди 1 година )
    Как 150лв за смяна на горивен филтър вие мръднахте ли... Аз съм монтьор и смяна на Г. Филтър е не повече от 30 лева според зависи трудностите който преминава за да го смениш... Пълни простотии
  • #12
    23 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Историята е измислена и доста зле скалъпена от някой разказвач, който няма много представа от техника. Първата лъжа е за ръждите. Горивен филтър се прави от неръждаема ламарина, а в последните 10-15 г. ги правят пластмасови. Втората лъжа е, че се намира над задния мост. Няма автомобил на който този филтър да се намира там. Някъде около моста може, но над него НИКОГА! Третата лъжа е, че там ключ с тресчотка няма как да развие нещо. Другото е, че скъпия майстор ползва на клиента инструмента. Лъжи!
  • #11
    12 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Като знам какъв инженер съм ме е страх да отида на доктор. Та и тук нещата са горе-долу така. Всъщост да бяхте уточнили за какъв инженер става въпрос, защото те са много. Ако е инженер химик или био инженер какво може да разбира от такива неща. Та то дори не е нужно да имаш образование, а просто да не са ти и двете ръце леви и да са наврени отзад и ще се справиш с всеки горивен филтър. А да заоблиш гайка говори, че лицето технически е много, ама много зле.Веднъж преплъзне ли се взема тръбен ключ
  • #10
    12 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Такива статии които идват от Рашистан, не се чудете и не се гневете просто там реалността е такава, а тук от поне 20 години не се правят такива манипулации а производителите се постараха дори за крушката на фара да трябва да ходиш до сервиза.