IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Какво още да направим при смяна на зимните гуми с летни

Опитните механици съветват да проверите някои основни компоненти на автомобили

Наред със сезонната смяна на гуми си струва да извършите няколко операции, които ви позволяват да оцените състоянието на много компоненти и възли на вашия автомобил. Тези, които имат и двата комплекта гуми на джанти, често „преобуват“ колите си сами - в гаражи или на тротоара. Предимствата са очевидни: ще спестите пари, ще направите лека тренировка и не е нужно да стоите на опашки.


съвети


Независимо от това дали посещавате сервизен център за смяна на гуми - "гумаджия" или сменяте сами гумите си обаче, можете да организирате одит на окачването, кормилното управление и трансмисията. В крайна сметка не всеки има възможност да намери канал за да направи въпросния преглед и диагностика. Проверката не е трудна, не изисква много опит като автомонтьор и не отнема много време и усилия. 

Преди да вдигнете превозно средство на крик, уверете се, че то може да издържи това натоварване. Ако корозията е проникнала дълбоко в конструкцията на колата, тогава твърдостта на прага няма да е достатъчна за повдигане на автомобила.

Първото предупреждение за това е "хрускане" в началото на повдигането на автомобила. В такава ситуация е по-добре да поставите дъска с дължина около половин метър между крика и автомобила.

Тогава натискът ще бъде разпределен върху по-голямата част от прага и колелото може да се смени без проблем. Е, през лятото си струва да помислите за изкърпване на праговете.

След това, като окачите колелото, можете да проверите няколко свързани с безопасността характеристики на окачването и спирачната система. Колелата на незадвижващата ос трябва да се въртят лесно, меко, без паразитни звуци. Допуска се само леко шумолене на спирачните накладки по диска.


съвети


След натискане с ръка колелото трябва да направи няколко оборота. Ако по време на въртенето се чуе стържещ звук, то има голяма вероятност лагерите да са износени. Това е опасна неизправност, тъй като блокирал лагер може да доведе до блокаж на колелото.

Ако колелото е трудно за завъртане на ръка, е необходим одит на спирачните механизми. Възможно е буталата в спирачните цилиндри да са загубили своята подвижност, водачите на апарата или накладките да са "заклинили".

Ако има такъв проблем със спирачките, то най-малко разходът на гориво ще се увеличи. А в най-лошия случай механизмите ще се прегреят, течността ще заври - и спирачките ще престанат да действат.

На задвижващите колела е трудно да се чуе въпросното стържене на лагера, защото колелото не се върти лесно на ръка поради съпротивлението на задвижванията и елементите в скоростната кутия. Въпреки това има начин да се направи проверката. Тук също трябва да се обърне внимание, за да се гарантира, че въртенето се извършва плавно и безшумно, което може да показва износване на лагер.

Това може да стане, когато запалите колата както е вдигната на крик (едно от колелата на задвижващата ос задължително трябва да е във въздуха), включвате на първа предавка и постепенно отпускате съединителя.

След като направите тези проверки е добре да разклатите повдигнатото от земята колело в двете равнини. Хващаме с ръце отгоре и отдолу - във вертикална равнина. Като го хванете отстрани - в хоризонтално положение. При задните колела по този начин е възможно да се оцени състоянието на лагерите и носачите на окачването. А на предните, когато разклащате колелото в хоризонтална равнина, можете да усетите луфта в детайли от кормилния механизъм.

Чрез разклащането във вертикална равнина, можете да проверете състоянието на шарнирните болтове. Опитайте да разклатите спирачния апарат с ръка - трябва да се усети лека подвижност. Това е потвърждение, че водачите на апарата и буталото в цилиндъра не са се клеясали.


съвети


Внимателно проверявате спирачните маркучи за пукнатини, остри прегъвания и следи от спирачна течност. Опитайте се да видите дали има теч под спирачния цилиндър или дори най-малкото петно е признак за проблем в спирачките.

Цялата арка на колелата на изправна, макар и не нова кола, трябва да е суха. Никъде не трябва да има следи от мазнина. Полезно е да се опитате да видите дали има течове на течности и масла от двигателя и скоростната кутия. Често това е по-забележимо при свалено колело.

Не забравяйте да проверите за повреда от корозия на частите на каросерията вътре в арките на колелата. В крайна сметка от тук можете да видите предните греди и части от подрамата, които са отговорни за геометрията и здравината на цялата предна част на каросерията.

И чак след като направите всичко това, монтирате летните гуми и спускате колата от крика. Проверявате затягането на болтовете или гайките на колелата (най-добре с динамометричен ключ). Проверявате и помпате гумите според предписанието на производителя и сте готови!

0 от 500
  • #6
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Nema takuv ( преди 2 години )
    Mdam, i osobeno ako ste s blokirasht diff:Това може да стане, когато запалите колата както е вдигната на крик (едно от колелата на задвижващата ос задължително трябва да е във въздуха), включвате на първа предавка и постепенно отпускате съединителя.Tamun shte stane interesno!
  • #5
    8 rate up comment 0 rate down comment
    И.а ( преди 2 години )
    Баланс и изправяне на джанта вкъщи няма как така че не се циганете ами си отидете за гуми. Защото най е смешно да видиш е60 с добър стар китайски гуми на 9 години Дот. Особено джип тежък е и ако се глъзне трудно може да се изправи.
  • #4
    6 rate up comment 2 rate down comment
    Бат Рамбо ( преди 2 години )
    Може и дамските превръзки да смените.
  • #3
    3 rate up comment 6 rate down comment
    grobara ( преди 2 години )
    Домашен майстор ще фалират сервизите от вас акъл се лее като река..
  • #2
    6 rate up comment 3 rate down comment
    Газко Уазков ( преди 2 години )
    Аз перманентно ситуирам МПСто си на тротоара и му организирам ОДИТ!
  • #1
    20 rate up comment 2 rate down comment
    Podlius ( преди 2 години )
    Тези, които са наясно с гореописаните процедури ще си ги направят и без да четат горната статия.Всички, които досега не са се занимавали с това е най-добре да се доверят на професионален сервиз и да не се занимават с глупости :)