IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Ремонт пред блока: Не сменяйте горивен филтър сами

Защо е по-добре да изберете специалист - разказ от първо лице

Принципно, за човек, който е на ТИ с автомобилните технологии, смяната на горивен филтър не е кой знае какво предизвикателство. Особено ако не се намира вътре в резервоара, а е фиксиран под дъното на автомобила. Обаче такъв, на пръв поглед елементарен ремонт, с висока степен на вероятност може да донесе неочаквана изненада. Какво налага да се прибягва до помощта на сервиз, дори ако собственикът на автомобила има нужните умения, ви разказваме сега. По-точно препазказваме неволите на наш читател, който сподели болката си с нас. Ето и неговата история:


ремонти


Реших да сменя горивния си филтър сам, пред блока. Имам инженерно образование, от т.нар. "стара генерация" съм и подобни дейности съвсем не са ми чужди. Когато най-накрая новият филтър се озова в ръцете ми, реших, че дори няма да викам някого за помощ, а сам ще си оправя колата. Бях напълно подготвен за въпросната подмяна на „консуматива“ - с куп различни гаечни ключове, спрей WD40 (за справяне с ръждясали свързки) и въобще с всякакво необходимо оборудване ... Дори резервни маркучи (старите такива могат да се спукат по време на демонтажа).

Въпреки че имам кола с висок просвет, първоначалната надежда да се справя без използване на крик не се сбъдна: Тялото ми отказа да пропълзи под задната ос, над която е разположен филтърът. След като вдигнах колата, пропълзях под нея, насочих се към ръждясалия филтър напръсках обилно с WD-40 върху всички скоби, държащи  устройството и започнах усилено да ги отстранявам. След половин час мъки, под мръсотията, която непрекъснато се сипеше в лицето ми от дъното на колата, скобите бяха победени и аз взех ключ с „тресчотка“, за да развия болта, държащ филтъра в скобата.

Той обаче също бе ръждясал толкова много, че всички краища на главата му се „заоблиха“ след първия рунд с упорито парче желязо. Техническа безизходица ме принуди да извикам на помощ професионалист. Започнах да се обаждам в специализирани сайтове, предлагащи мобилни автомобилни услуги . След около час проучване на този пазар „звъннах” не на най-евтиния „мобилен сервиз”, специализиран в тази област, чийто представител направи впечатление за компетентен човек.


ремонти


Няколко часа по-късно пристигна механик, който ловко се гмурна под колата с мощна LED лампа в ръка, при това без никакво повдигане на крика. Той ме помоли да му подам ключа с тресчотка. След това клещи. И тогава изпод колата флегматично попита: За какво е цялата суматоха, когато болтът си се развива чудесно? ..

След още 20 минути новият филтър беше на мястото си. Като цяло човекът отдели не повече от 40 минути за всички манипулации, в крайна сметка пусна колата ми в движение. А преди това неуспешно убих почти половин ден, изхвърлих си работните дрехи в коша и получих килограм мръсотия в косата си наполовина със засъхнал антикорозионен препарат и ръжда. И знаете ли какво: не съжалявам за тези 150 лева, които платих за професионалната намеса, а ако бях отишъл в сервиз, услугата щеше да  е в пъти по-евтина.

0 от 500
  • #9
    6 rate up comment 0 rate down comment
    Vvvvv ( преди 2 години )
    Ама как увлекателно разказвате .......
  • #8
    3 rate up comment 2 rate down comment
    За справка, ама ( преди 2 години )
    За кола от кой век става дума, защото на Астрата е зад дясната задна гума и е пластмасова кутия в която се намира филтърът, пунтото от 2005-та същата работа, на Опел мокка, на Пасат от преди 8-10 години са пластмаса с хартиен "патрон" вътре (също както са маслените), тоя къде е намерил ръжда, че да сменя маркучи щот се късат..... Това и при жигулата не е бивало
  • #7
    19 rate up comment 2 rate down comment
    ? ( преди 2 години )
    Ей, почвате да ставате отвратителни и за четене вече. Дано се намери скоро някой в България да направи свестен авто сайт. Умирате веднага.
  • #6
    10 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Свършил си му 80% от работата изчакал е 7 часа да си свърши вд-то хубаво работата и после може и с голи ръце да ти го смени
  • #5
    15 rate up comment 0 rate down comment
    Не е първия ( преди 2 години )
    Познавам доста инженери които не знаят от коя страна се хваща отверката или ключа, защото никога не са хващали инструмент в ръцете си, а са чели в учебниците как става. Иначе могат да те цитират с колко нютон метра усилие трябва да се завие болта.
  • #4
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Глас от тъдява ( преди 2 години )
    Прав е човекът дето е помислил че ще се справи сам. Също така е прав като казва че е по-добре да извикаш специалист. Да смениш въздушен филтър също е лесно занятие Стига да не е Берлинго с филтър под предното стъкло.
  • #3
    6 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 2 години )
    Ремонта пред блока е забранен по принцип. Не че панелната аристокрация се съобразява. Смяната на масло и филтри дори и в оторизиран сервиз в момента е под 150 лв ;)
  • #2
    3 rate up comment 1 rate down comment
    смех ( преди 2 години )
    Да не съм *** германец че да си оправям колата пред блока.
  • #1
    21 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Сигурен съм, че това е някой клепар от екипа ви. Няма как иначе да съществува човек, който да е толкова зле.