Принципно, за човек, който е на ТИ с автомобилните технологии, смяната на горивен филтър не е кой знае какво предизвикателство. Особено ако не се намира вътре в резервоара, а е фиксиран под дъното на автомобила. Обаче такъв, на пръв поглед елементарен ремонт, с висока степен на вероятност може да донесе неочаквана изненада. Какво налага да се прибягва до помощта на сервиз, дори ако собственикът на автомобила има нужните умения, ви разказваме сега. По-точно препазказваме неволите на наш читател, който сподели болката си с нас. Ето и неговата история:
Реших да сменя горивния си филтър сам, пред блока. Имам инженерно образование, от т.нар. "стара генерация" съм и подобни дейности съвсем не са ми чужди. Когато най-накрая новият филтър се озова в ръцете ми, реших, че дори няма да викам някого за помощ, а сам ще си оправя колата. Бях напълно подготвен за въпросната подмяна на „консуматива“ - с куп различни гаечни ключове, спрей WD40 (за справяне с ръждясали свързки) и въобще с всякакво необходимо оборудване ... Дори резервни маркучи (старите такива могат да се спукат по време на демонтажа).
Въпреки че имам кола с висок просвет, първоначалната надежда да се справя без използване на крик не се сбъдна: Тялото ми отказа да пропълзи под задната ос, над която е разположен филтърът. След като вдигнах колата, пропълзях под нея, насочих се към ръждясалия филтър напръсках обилно с WD-40 върху всички скоби, държащи устройството и започнах усилено да ги отстранявам. След половин час мъки, под мръсотията, която непрекъснато се сипеше в лицето ми от дъното на колата, скобите бяха победени и аз взех ключ с „тресчотка“, за да развия болта, държащ филтъра в скобата.
Той обаче също бе ръждясал толкова много, че всички краища на главата му се „заоблиха“ след първия рунд с упорито парче желязо. Техническа безизходица ме принуди да извикам на помощ професионалист. Започнах да се обаждам в специализирани сайтове, предлагащи мобилни автомобилни услуги . След около час проучване на този пазар „звъннах” не на най-евтиния „мобилен сервиз”, специализиран в тази област, чийто представител направи впечатление за компетентен човек.
Няколко часа по-късно пристигна механик, който ловко се гмурна под колата с мощна LED лампа в ръка, при това без никакво повдигане на крика. Той ме помоли да му подам ключа с тресчотка. След това клещи. И тогава изпод колата флегматично попита: За какво е цялата суматоха, когато болтът си се развива чудесно? ..
След още 20 минути новият филтър беше на мястото си. Като цяло човекът отдели не повече от 40 минути за всички манипулации, в крайна сметка пусна колата ми в движение. А преди това неуспешно убих почти половин ден, изхвърлих си работните дрехи в коша и получих килограм мръсотия в косата си наполовина със засъхнал антикорозионен препарат и ръжда. И знаете ли какво: не съжалявам за тези 150 лева, които платих за професионалната намеса, а ако бях отишъл в сервиз, услугата щеше да е в пъти по-евтина.