IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Защо двигателят може да "тресе" след зареждане с високооктаново гориво

Повечето собственици на автомобили не забелязват този проблем или го игнорират

Когато двигателят на автомобила започне да потреперва и да чука, причините могат да са много. Повечето собственици на автомобили имат бегла представа за тези проблеми. Но не всеки знае за нестандартната, но не по-малко разпространена причина за това добре известно явление. 


гориво


Терминът "тресе" е жаргон. Означава процес, при който от четирите цилиндъра на двигателя, по една или друга причина, работят само три. Това създава дисбаланс в въртенето на коляновия вал, поради което цилиндровият блок сякаш бие в епилептичен пристъп. Защо понякога двигателят се държи по този начин, когато зареждаме автомобила с високооктаново гориво?

Тук си струва да припомним, че октановото число е параметър, който определя устойчивостта на горивото към детонация. Проблемът може да се появи, когато нискооктанов бензин изгаря твърде бързо в цилиндъра. Получените ударни натоварвания в двигателя се проявяват под формата на потреперване на уреда.

Тоест, оказва се, че колкото по-високо е октановото число на бензина, толкова по-добре - рискът от детонация е по-малък. Логично. Но това съвсем не е така. Понякога, в преследване на по-голяма производителност на двигателя, собственикът на автомобила зарежда автомобила с високооктаново гориво, което не е препоръчано от производителя.

Понякога такъв бензин се сипва, за да се „прочисти двигателя“, който в нормален живот консумира гориво с по-скромна производителност. И след това захранващият агрегат, неочаквано за собственика, започва да работи нестабилно. Всичко е свързано с високото октаново число на горивото.

В сравнение с обичайното за двигателя, то гори по-бавно, по-спокойно, може да се каже - „по-лошо“. Този ефект е особено изразен на празен ход, когато смесването на бензин и въздух в горивната камера е по-малко ефективно, отколкото при високи обороти. В резултат на това е по-трудно за свещите да запалят тази по-„спокойна“ смес въздух-гориво и да се постигне детонация. Характерното в случая е, че с увеличаване на оборотите смесването на бензин и въздух в цилиндрите се хармонизира и при интензивно натискане на педала за газ "тресенето" изчезва.

Не забравяйте, че високооктановото гориво, като правило, се получава чрез прибавяне на допълнителни добавки към неговия състав. Когато такъв бензин изгаря, върху свещите може да се образува повече нагар, което предотвратява нормалното искрене. В тази връзка можем да посъветваме собствениците на автомобили да зареждат автомобила изключително с гориво с октановото число, препоръчано от автомобилния производител - с такъв колата се чувства най-добре.

0 от 500
  • #15
    1 rate up comment 0 rate down comment
    До #14 ( преди 6 месеца )
    И къде по конкретно все още има Е5 бензин в България?
  • #14
    1 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 6 месеца )
    8-ми, къде няма Е5? Навсякъде има! Е5 и Е10 са бензин 95 с тази разлика, че единия има 5% биогориво, а другият 10%. Октановото число е едно и също, т.е. 95 октана. Някои автомобили по-стари не са предвидени да работят с Е10 защото гумените съединения се разяждат от по-агресивното гориво и трябва да видиш дали твоята кола може да работи с този бензин, ако не искаш проблеми, които не са задължителни да се случат. Имам познат с Пунто, който години кара с Е10, а се оказа,че не можело.Колата му е ОК.
  • #13
    12 rate up comment 2 rate down comment
    Кико ( преди 6 месеца )
    Тресът ви празните "умни " глави!!!! Глупакът писал тази статия е виждал автомобил само на картинка!!!
  • #12
    1 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 6 месеца )
    10-ти, преди това писа за 95
  • #11
    5 rate up comment 0 rate down comment
    Ха ха ( преди 6 месеца )
    По-вероятно е да изгорят клапаните от високооктановия бензин, ако случайно карате кола с ниска степен на сгъстяване. Каквато трудно ще се намери след 2000г.
  • #10
    3 rate up comment 6 rate down comment
    Cx7 ( преди 6 месеца )
    Повечето съвременни по-мощни турбо и с директно впръскване се карат на 96+ RON, така си пише и на капачката и в ръководството. И там е противопоказно да се зарежда 95, после ама това се счупи, ама нещо се затлачи, а, у..
  • #9
    6 rate up comment 9 rate down comment
    анонимен ( преди 6 месеца )
    #46 rate up comment 1 rate down comment би ли снимал капачката си да я видим. Карал съм много автомобили от различни марки, но до този момент не съм виждал подобна капачка. Кажи марка и модел на която да го пише това, което твърдиш.
  • #8
    5 rate up comment 5 rate down comment
    Ваксата ( преди 6 месеца )
    Защо тука няма по бензиностанциите бензин Е5 ?! На всички колко ли има само Е10
  • #7
    17 rate up comment 4 rate down comment
    Газко Уазков ( преди 6 месеца )
    Значи, по-високооктановият е по-скапан и затова е по-скъп!? Авторчето, на която и кола да налееш бензин с повече изооктан, започва да върви по-добре и да гори по-малко! Точно, заради по-ниската склонност към детонация! Ти си карай хептановите шитни и си трай!
  • #6
    9 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 6 месеца )
    Румене, колата да тресе от неработещ цилиндър и от "непоносимо" гориво са 2 много различни неща. Дали колата го понася високооктановия, зависи от самия модел. Аз усещам разлика в работата на двигателя има и известна ралика в разхода. Като тегля чертата, за сумата Х, минавам Укм, разликата е само в количестовто бензин.