Типична ситуация: при сезонен монтаж водачът внимателно оглежда колелата и вижда, че едната от гумите на оста е силно износена. Другата е в добро състояние. Защо се случва това и каква е причината, ви разказваме сега.
Силното износване само на една от гумите на предна или задна ос може да бъде причинено както от доста банални неща, така и от по-сериозни. Едно от основните е когато собственикът не следи налягането в гумите. В резултат на това, поради факта, че в едното колело, което е на предната ос, налягането е по-ниско, отколкото в другото, колата освен, че "дърпа" настрани, износва и едната гума.
В този случай по краищата страда протекторът на недостатъчно напомпана гума. Но ако гумата "яде шарката" в средата, тогава тя просто е била пренапомпана. Ето защо трябва редовно да проверявате налягането в гумите, особено след монтаж.
Много често гумаджиите пренебрегват препоръките на производителя на автомобили. Припомняме, че тези препоръки могат да се видят на гърба на капачката на резервоара или отстрани на шофьорската врата. Неследенето на налягането води до факта, че гумите трябва да се сменят преждевременно.
Друга причина е свързана с хлабина в колелото, причинена от износването на лагера на главината. този проблем също води до износване на една от двете гуми на оста.
Случва се също така, че след ремонт на окачването собственикът решава да спести от реглаж на колелата. Но след смяна на носачи, амортисьорите и пружините, тази операция трябва да се извърши непременно. В противен случай отново ще се стигне до износване на една от гумите.
И накрая, едно „плешиво“ колело също може да означава, че колата е била в сериозна катастрофа и след това е била възстановена, но не както трябва. В този случай износването на гумите се дължи на факта, че геометрията на каросерията е нарушена.