IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Защо колата започва да "яде" само една от гумите

Износването може да бъде причинено от банална причина, но понякога нещата са по-сериозни

Типична ситуация: при сезонен монтаж водачът внимателно оглежда колелата и вижда, че едната от гумите на оста е силно износена. Другата е в добро състояние. Защо се случва това и каква е причината, ви разказваме сега.


гуми


Силното износване само на една от гумите на предна или задна ос може да бъде причинено както от доста банални неща, така и от по-сериозни. Едно от основните е когато собственикът не следи налягането в гумите. В резултат на това, поради факта, че в едното колело, което е на предната ос, налягането е по-ниско, отколкото в другото, колата освен, че "дърпа" настрани, износва и едната гума.

В този случай по краищата страда протекторът на недостатъчно напомпана гума. Но ако гумата "яде шарката" в средата, тогава тя просто е била пренапомпана. Ето защо трябва редовно да проверявате налягането в гумите, особено след монтаж.

Много често гумаджиите пренебрегват препоръките на производителя на автомобили. Припомняме, че тези препоръки могат да се видят на гърба на капачката на резервоара или отстрани на шофьорската врата. Неследенето на налягането води до факта, че гумите трябва да се сменят преждевременно.

Друга причина е свързана с хлабина в колелото, причинена от износването на лагера на главината. този проблем също води до износване на една от двете гуми на оста.

Случва се също така, че след ремонт на окачването собственикът решава да спести от реглаж на колелата. Но след смяна на носачи, амортисьорите и пружините, тази операция трябва да се извърши непременно. В противен случай отново ще се стигне до износване на една от гумите.

И накрая, едно „плешиво“ колело също може да означава, че колата е била в сериозна катастрофа и след това е била възстановена, но не както трябва. В този случай износването на гумите се дължи на факта, че геометрията на каросерията е нарушена.

0 от 500
  • #8
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Volvo for life ( преди 2 години )
    Закупих автомобил с втори комплект джанти, като едната гума беше изядена отвътре... при отиване за реглаж се установи една счупена витка от едната задна пружина!
  • #7
    4 rate up comment 2 rate down comment
    Румен ( преди 2 години )
    Значи когото нахраните колата с гориво тя не е гладна и не яде гумите, а когато нахраните автора със знания той не пише глупости......
  • #6
    1 rate up comment 2 rate down comment
    itea2014eoog@gmail.c ( преди 2 години )
    Репортерка който е написал тази статия е не разбираш!
  • #5
    2 rate up comment 0 rate down comment
    itea2014eoog@gmail.c ( преди 2 години )
    И кормилни накрайници.
  • #4
    1 rate up comment 0 rate down comment
    itea2014eoog@gmail.c ( преди 2 години )
    Има истина в публикацията но не е точно. Може да има луфт в реката. Разбит шарнирен болт, или скъсани тампони на носачи.
  • #3
    4 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Колата започва да "яде" само една от гумите,защото е гладна.
  • #2
    6 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Такова износване, като на снимката го няма никъде освен на фотошоп или ако не въртиш гуми за да ги изпилиш до безобразие. разликата в налягането ще даде не такива резултати. Ако е пренапомпена в средата ще има повече износване, а ако е недонапомпена в двата края. Това обаче няма как да се случи, ако следите налягането на 2-3 седмици. Дори и да не го следите, няма как да има чак толкова брутлни разлики. още повече, че трябва гумите да се въртят на преден и заден мост, за да се износват равномерно
  • #1
    7 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Реглаж