Отдавна мина времето, когато автомобилните гуми бяха просто парчета каучук, отлети в кръгла форма. След повече от век еволюция, днешните гуми са високотехнологични продукти, и всеки производител си има свои собствени хитри решения. Освен това гумите стават все по-специализирани - зимни, летни и всесезонни; високоскоростни или пък за повишени натоварвания; пестящи гориво и дори ултраекологични, от заместващи каучука материали.
Но едва ли има друг тип гуми, който да отговаря на по-тежки изисквания от тези за SUV моделите.
Те трябва да носят доста по-високо средно тегло, защото SUV моделите тежат средно с 15-20% повече от традиционните седани и хечбеци. Освен това трябва да се справят с по-висок център на тежестта. В същото време SUV автомобилите покриват най-различни нужди на своите собственици - следователно гумите трябва да са тихи и комфортни на асфалт, но да се справят добре и при приключения извън пътя, и да са в състояние да вършат по-тежка работа.
Тези толкова разнопосочни изисквания карат производителите да прибягват към целия си арсенал от хитрости, когато разработват гуми за SUV. Добър пример е най-актуалното попълнение в този сегмент: гумата Outpost AT за всякакви терени на финландския производител Nokian, предназначена за SUV автомобили и пикапи американски тип.
10 хитри решения при SUV гумите (ГАЛЕРИЯ):
Всеки производител си има своя рецепта за повишаване на здравината на гумите. Nokian използва арамидни влакна (арамид е съкращение от "ароматен полиамид", синтетично съединение, което познаваме най-вече под търговската марка Kevlar). При Outpost обаче арамидните влакна са не само по страничните стени (наричани от българските гумаджии "страници"), а и като защитна мрежа под протектора, което предпазва гумата от пробиване.