Идеята за кръстосване на мотоциклет с кола и получаване на евтино народно превозно средство, която вълнува умовете на съветските инженери през 50-те години на миналия век, е въплътена в серийни моторизирани колички. Изненадващото в случая е, че въпреки неуспешното им налагане на пазара беше направен и втори опит в средата на 90-те години. И той завърши по същия начин.
Най-смешните и тъжни съветски микроколи (ГАЛЕРИЯ):
Създадена е и много проста така наречена „селскостопанска версия“ на Белка, която има опростена каросерия без врати. Тази кола побучава двигател на мотоциклет М-72 с работен обем 0,75 литра и мощност 20 к.с. при 4500 об/мин.
По време на тестовете Белка e сравнена с няколко чуждестранни аналози. Съветският автомобил ги превъзхожда проходимост, но предлага по-слаба динамика, по-висок, разход на гориво и най-важното - отстъпва по надеждност на мотоциклетния двигател.
Съдбата на Белка е решена на 30 януари 1957 г., когато е издадено правителствено постановление за създаването на Москвич-444, аналог на италианския FIAT 600, а в бъдеще и Запорожец ЗАЗ-965. Първоначално те също се опитаха да използват двигател на мотоциклет, но в край сметка тази идея е изоставена.