Идеята за кръстосване на мотоциклет с кола и получаване на евтино народно превозно средство, която вълнува умовете на съветските инженери през 50-те години на миналия век, е въплътена в серийни моторизирани колички. Изненадващото в случая е, че въпреки неуспешното им налагане на пазара беше направен и втори опит в средата на 90-те години. И той завърши по същия начин.
Най-смешните и тъжни съветски микроколи (ГАЛЕРИЯ):
Именно в Ирбитския мотоциклетен завод (IMZ) още през 1954 г. е създадена машина, която ще бъде наполовина по-евтина от Москвич-401 и следователно ще бъде достъпна за по-широк кръг от много бедни съветски граждани.
Автомобилът носи името ИМЗ-НАМИ-А50 или по-простото „Белка“ е направен по конвенционалната формула 5x5: пет места, сухо тегло - 500 кг, разход на гориво - 5 литра на 100 км, работен обем на двигателя - 0,5 литра, пробег с едно зареждане догоре - 500 км.
С дължина 3320 мм и междуосие от само 1600 мм според съвременната терминология е микрован. Отзад е поставен двигател от мотоциклета Ирбит M-52. Моторът е с принудително (с вентилатор) охлаждане и развива 22 к.с. при 4500 об/мин. Машината има и електрически стартер, тъй като все пак е кола!
Скоростната кутия на мотоциклета е изоставена в полза на агрегата от Москвич-401. машината получава 10-цолови колела,спирачките и дори съединителя са хидравлични, а окачванията са независими, на носачи.
За да се реши проблемът с качването на предната седалка на автомобил тип карета, предната част е легнала заедно с кормилната колона. Тази „врата“ беше оборудвана с балансираща пружина и специално създадено уплътнение.
Вратата за влизане на задната седалка е само отдясно, което прави колата по-евтина и увеличи твърдостта на каросерията. Резервоарът е монтиран под задната седалка, багажникът беше е зад задната седалка, а резервната гума беше разположена под таблото, вдясно от кормилния вал.