Както всичко в живота, хубавите неща си имат неизбежен край. Превърналият се в легенда GT-R се произвежда от декември 2007 г., но времето за R35 изтича. Той вече е спрян на повечето пазари, като последната бройка от модела ще бъде произведена догодина. Nissan обаче не убива суперколата, защото иска, а защото трябва.
В интервю за Top Gear, глобалният продуктов шеф на автомобилния производител - Пиер Лониж, призна, че GT-R вече живее „назаем“ и разкри причините за това: „R35 се продава от 17 години и бихме искали да го направим още 17 години, но регулаторът създава ни проблеми!"
Суперколата беше изтеглена от Европа още през юли 2021 г., когато бяха въведени нови разпоредби за шума. По това време R35 вече беше спрян и за пазара в Австралия, тъй като не можа да покрие по-строгите прави за тестове за страничен удар.
Когато изтече жизненият цикъл на популярен модел, обикновено появата на негов наследник е близо. В случая с R35 обаче това не важи - когато производството на модела спре през 2025 г., на конвейера в завода в Точиги (Япония) няма да бъде качен друг автомобил. Очертава се една празнина, като ще измине доста време, преди тя да бъде запълнена.
Говорите се, че в Nissan работят върху R36, който ще получи електрическо задвижване с твърдотелни батерии и ще бъде в стила на концепцията Hyper Force, показана преди година. Това обаче все още не е потвърдено официално от японския производител.
Впрочем, това няма да е първото прекъсване на живота на GT-R. Сегашният модел се появи още през 2001 г. като концепция, а през 2005 г. беше показан предсерийния вариант GT-R Proto. Трябваше да изминат още две години, за да стартира серийното производство на R35.
В началото на 2024 г. директорът по дизайн в Nissan - Джовани Ароба, предположи, че следващият GT-R ще бъде пуснат на пазара до 2030 г. Той нарече Hyper Force „дръзка, но осезаема мечта, която трябва да бъде постигната до края на десетилетието“. Когато високопроизводителното купе в крайна сметка се завърне, то ще се нареди до другите два спортни модела на марката - Z и възродената Silvia.
Факт е обаче, че по-строгото законодателство вече „уби“ няколко мощни автомобила тази година в Европа. Модели като Toyota GR86, Subaru BRZ, Porsche Boxster и Cayman бяха спрени, защото не отговарят на разпоредбите за киберсигурност. В допълнение, Mazda се отказа от 2,0-литровия двигател на MX-5 Miata, оставяйки роудстъра само с по-малкия 1,5-литров агрегат.