IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Porsche патентова шесттактов двигател с вътрешно горене

Моторът получава специален колянов вал, който добавя повече мощност и компресия

Porsche разкри странна, но брилянтна изглеждаща идея за шесттактов двигател с вътрешно горене. И това означава, че германският производител продължава да търси начини за запазването на ДВГ и забраната за продажбата им, която влиза в сила през 2035 г.


Porsche


По принцип, с много малко изключения, всяка кола с вътрешно горене използва четиритактов двигател, което означава разделяне на процеса на четири - всмукване, компресия (сгъстяване), изгаряне и изпускане система. Всмукателният ход е мястото, където въздухът и горивото влизат в цилиндъра. Компресията е, когато буталото избутва тази смес към горната част на цилиндъра след затваряне на всмукателния клапан. Сместа се запалва, избутвайки буталото обратно надолу. Изпускането е последната стъпка, която изтласква останалия газ от цилиндъра през изпускателния клапан.

Инженерите на Porsche смятат, че могат да добавят още един такт на компресия и мощност към този процес. Документи, подадени в Службата за патенти и търговски марки на САЩ, конкретно описват това като „шест отделни удара, които могат да бъдат разделени на две поредици от три удара." Добавените стъпки ще се появят между изгарянето и изпускателния ход. Тогава първата последователност ще бъде всмукване-компресия-изгаряне, последвана от компресия-изгаряне-изпускане.


Porsche


За целта патентът на Porsche показва колянов вал, въртящ се върху пръстен с два концентрични кръга. Това променя централната точка на въртене, като ефективно намалява леко хода на буталото (долната мъртва точка) за добавените ходове. Това от своя страна променя компресията, тъй като буталото не се движи толкова нагоре (горна мъртва точка) в цилиндъра. И това също означава, че този двигател има две горна и долна мъртви точки.

Защо е цялата тази сложност? Накратко, тази конструкция има потенциал да генерира повече мощност с по-добра ефективност. В типичния двигател само един удар на всеки четири всъщност създава мощност. Това променя формулата на един удар на три и също така изгаря сместа по-добре. Разбира се, недостатъкът е много сложната конструкция.

Както при много патенти, възможно е и този никога да не види бял свят. Това със сигурност е интересна идея, но може би по-важното е, че предполага, че Porsche работи много усилено в намирането на начини да поддържа двигателите с вътрешно горене живи на фона на натиска за елекрификация.


0 от 500
  • #9
    0 rate up comment 2 rate down comment
    Браво ( преди 2 месеца )
    "Едноцилидров четиритактов ще тресе повече,защото за 2 оборота на коляновия вал 720 градуса,работни са само 180 градуса." До тук СМЯТАМЕ еднакво.
  • #8
    3 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    "И това означава, че германският производител продължава да търси начини за запазването на ДВГ и забраната за продажбата им, която влиза в сила през 2035 г." - АБРЕ СПРЕТЕ СА СЕТЯ ЗАБраНИ БЕ!
  • #7
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Турбо ( преди 2 месеца )
    Защото при второто изгаряне ще гориш изгорели газове.Предполагам,че това се прави за екология.
  • #6
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Турбо ( преди 2 месеца )
    Едноцилидров четиритактов ще тресе повече,защото за 2 оборота на коляновия вал 720 градуса,работни са само 180 градуса.Маховика не може да покрие 540 градуса.
  • #5
    0 rate up comment 3 rate down comment
    До турбо ( преди 2 месеца )
    ."При второто изгаряне,налягането в цилиндъра ще е по малко от първото изгаряне." Затова също съм на противоположното мнение. Ще обясниш ли защо СМЯТАШ така?
  • #4
    1 rate up comment 5 rate down comment
    До турбо ( преди 2 месеца )
    Ще обясниш ли защо СМЯТАШ така? Защото аз СМЯТАМ, че е точно обратното! Едноцилиндров четиритактов двигател ще тресе повече от 6 тактов. Като инженер по ДВГ ще кажеш ли как се решава проблема с "тресенето" и от какво се получава?
  • #3
    5 rate up comment 0 rate down comment
    Турбо ( преди 2 месеца )
    За да работи равномерно без да тресе шесттактовия двигател трябва да е с 6 цилиндъра.
  • #2
    5 rate up comment 0 rate down comment
    Турбо ( преди 2 месеца )
    И аз така го разбрах.Но тук възниква друг проблем,неравномерност на работата на двигателя.При второто изгаряне,налягането в цилиндъра ще е по малко от първото изгаряне.За да работи равномерно без тресе, двигателя трябва да е с повече от четири цилиндъра.
  • #1
    6 rate up comment 1 rate down comment
    Друг Гост ( преди 2 месеца )
    Странно... Сега има ЕГР които връщат част от изгорелите газове за да доизгорят, но доколкото разбирам, това си е второ изгаряне без да има ново всмукване... това ще да е някаква бедна смес... явно заради това и ще вдигнат компресията... поне аз така го разбирам