IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Porsche патентова шесттактов двигател с вътрешно горене

Моторът получава специален колянов вал, който добавя повече мощност и компресия

Porsche разкри странна, но брилянтна изглеждаща идея за шесттактов двигател с вътрешно горене. И това означава, че германският производител продължава да търси начини за запазването на ДВГ и забраната за продажбата им, която влиза в сила през 2035 г.


Porsche


По принцип, с много малко изключения, всяка кола с вътрешно горене използва четиритактов двигател, което означава разделяне на процеса на четири - всмукване, компресия (сгъстяване), изгаряне и изпускане система. Всмукателният ход е мястото, където въздухът и горивото влизат в цилиндъра. Компресията е, когато буталото избутва тази смес към горната част на цилиндъра след затваряне на всмукателния клапан. Сместа се запалва, избутвайки буталото обратно надолу. Изпускането е последната стъпка, която изтласква останалия газ от цилиндъра през изпускателния клапан.

Инженерите на Porsche смятат, че могат да добавят още един такт на компресия и мощност към този процес. Документи, подадени в Службата за патенти и търговски марки на САЩ, конкретно описват това като „шест отделни удара, които могат да бъдат разделени на две поредици от три удара." Добавените стъпки ще се появят между изгарянето и изпускателния ход. Тогава първата последователност ще бъде всмукване-компресия-изгаряне, последвана от компресия-изгаряне-изпускане.


Porsche


За целта патентът на Porsche показва колянов вал, въртящ се върху пръстен с два концентрични кръга. Това променя централната точка на въртене, като ефективно намалява леко хода на буталото (долната мъртва точка) за добавените ходове. Това от своя страна променя компресията, тъй като буталото не се движи толкова нагоре (горна мъртва точка) в цилиндъра. И това също означава, че този двигател има две горна и долна мъртви точки.

Защо е цялата тази сложност? Накратко, тази конструкция има потенциал да генерира повече мощност с по-добра ефективност. В типичния двигател само един удар на всеки четири всъщност създава мощност. Това променя формулата на един удар на три и също така изгаря сместа по-добре. Разбира се, недостатъкът е много сложната конструкция.

Както при много патенти, възможно е и този никога да не види бял свят. Това със сигурност е интересна идея, но може би по-важното е, че предполага, че Porsche работи много усилено в намирането на начини да поддържа двигателите с вътрешно горене живи на фона на натиска за елекрификация.


0 от 500
  • #29
    1 rate up comment 4 rate down comment
    Факт ( преди 1 ден )
    Тотална псевдонаука. Изгарял по добре. Горенето е процес характеризиращ се с величината температура.За да се изгаря по добре едно нещо значи исе достига до по висока раборна температура. И каква висока трмпература може да развие един двг. Нека го покажат да измерят при всеки такт температурата едва ли има статистически значителна разлика с 4-те такта.
  • #28
    1 rate up comment 4 rate down comment
    Факт ( преди 1 ден )
    Умрялата технология колкото и да я бутат си е умряла.
  • #27
    0 rate up comment 3 rate down comment
    Абе лалугер ( преди 1 ден )
    И тъкмо си се показал от дупката, ще кажеш ли колко ще е мощността на горивния процес при този 6 тактов двигател, ако харчи 0,9 литра на час? Така и не разбра как при четиритактов от 9 kW мощност от 0,9 л гориво при 50% КПД до буталата отиват 18 kW мощност, към радиатора част от останалите 18 kW от горивния процес?
  • #26
    0 rate up comment 2 rate down comment
    Гостенино ( преди 1 ден )
    Както винаги си пропуснал половината контекст. Въртящият момент който е така и не разбра за пет години какво е, как стига от двигателя до четирите колела? Трансмисията безтегловна ли е? Или и тя е включена в тези 150 кг? Ще ми посочиш ли колко тежи някой бензинов или дизелов SUV със задвижване на четирите колела в сегмента на модел У с подобна мощност? Или пак ще сравняваш панда четири по четири с електрически g class за да излязат опорките?
  • #25
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Гост ( преди 1 ден )
    Двигател със скоростна кутия е около 150 кг плюс пълен резервоар 50 кг общо 200 кг,една батерията 600 кг.Разлика 3 пъти.
  • #24
    0 rate up comment 3 rate down comment
    От Уикипедия ( преди 1 ден )
    Психопатите са патологични лъжци. Техните отношения с другите хора са практически дефинирани от манипулация и експлоатация. Когато те са поставени в ситуация да ОТГОВАРЯТ НА РЕАЛНИ ВЪПРОСИ и да се сблъскат с реалните факти, те, без дори да направят пауза, ще преработят своята история така че да пасва на фактите и да изглежда консистентна. Това непрекъснато преработване на тяхната история води до противоречия, които оставят слушателя объркан. bg.m.wikipedia.org/wiki/Психопатия
  • #23
    0 rate up comment 2 rate down comment
    Абе психопат ( преди 1 ден )
    "анонимен ( преди 1 час )Сега пък къде заби да обясняваш за теглото на това или онова, бееее?! Генераторът на случайни числа е по-логичен и последователен от излизащото от пръстите и устата ти." Аз да не съм лалугер като тебе за да се крия като ми зададат някой въпрос и да се правя, че съм на работа, защото не мога да отговоря! Нормалните хора така си говорим. 17 е задал въпрос макар и риторичен според него, А аз съм му отговорил, после лудория ми задава въпрос, а аз му отговорям, психопате!
  • #22
    1 rate up comment 2 rate down comment
    До лудория ( преди 1 ден )
    Май трудно правиш причинно следствена връзка? Сравняваме ток, водород и бензин наредени един до друг с празни резервоари и батерии. Всички тежат точно 2000 кг Колко тежат след зареждане? Водородът има най-висока енергийна плътност. Колко му тежи резервоара и колко обем заема? Батерията тежи 500 кг а тока не тежи нищо, двигателят тежи 50 кг общо 600 кг. с два двигателя Колко тежи двигател, трансмисия (скоростна кутия, два диференциала, раздатъчни кутии, изпускателни системи и 80 л резервоар?
  • #21
    2 rate up comment 2 rate down comment
    Лудория до 19 ( преди 1 ден )
    Наистина ли не тежи тока?! Нека да се замисля. Е*аси, батериите заемат огромна част от теглото на електромобилите и тока не тежал? Пич, махни тогиз батерията, за да не тежи тока... и карай. Като онзи герой Реджеп Иведжик - махна батерията и звънна на поддръжка да пита що не пали Фиатчето. Инак за другото си прав - в момента, в който се зарежда кратко, по-леки са батериите (или тока), има навсякъде зарядни за лесно пътуване и налееш едни 500 км., + ниска цена, ДВГ го пиши бегал. Много "ако" май?!
  • #20
    1 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 ден )
    Сега пък къде заби да обясняваш за теглото на това или онова, бееее?! Генераторът на случайни числа е по-логичен и последователен от излизащото от пръстите и устата ти.