fallback

Кои производители промениха електрическите си планове

Първоначалният импулс вече го няма и се налага промяна в стратегиите

В последно време все по-често чуваме да се говори за промени в стратегията или обръщане на посоката на електрическия преход; Шведската Volvo е само последната, в хронологичен ред, която прави изявления по темата. Но така ли е наистина? Дали производители, които са инвестирали милиарди и са концентрирали огромни усилия в електрификация, са готови да се върнат назад?

Както винаги, в основата е пазарът на нови автомобили. Продажбите на електрически коли в повечето държави раст по-бавно от очакването, като това се отнася дори за лидера Китай. А проблемът е посочените срокове, защото пълното заличаване на ДВГ от гамите на производителите и от пазарите между 2030 и 2035 г. се оказва прибързано.

За това допринася общата криза в продажбите, която се движи от нарастващите цени и намаляването на покупателната способност на домакинствата, особено в групите с ниски доходи. Сценарий, при който електрическите превозни средства, които все още са пропорционално по-скъпи от конвенционалните, и не са облагодетелствани, въпреки стимулите и отстъпките.

Проблемът се крие във факта, че производителите все още не са успели да пуснат на пазара наистина достъпни продукти. Необходимостта от възвръщане на огромни инвестиции и запазване на маржове на печалба, заедно с първоначалната цена на технологиите, подтикнаха производителите да започнат с превозни средства в средно-високия сегмент. Дори и там обаче технологията все има граници и електромобилите отстъптван на традиционните модели при пътувания на  дълги разстояния.

Казано по-просто, има липса на малки и евтини електрически автомобили или поне на по-достъпни, които едва сега започват да се появяват с модели като Renault 5, Citroën e-C3, Fiat Grande Panda, Volkswagen ID.2 и така нататък. А самите производители вече преразглеждан своите планове за пълна електрификация и говорят за по-плавен плеход и увеличение на хибридната си гама.

Кои производители промениха електрическите си планове (ГАЛЕРИЯ):

fallback
  • #45
    До пръцльо ( преди 2 дни )
    Можеш да попиташ Гост, Димов и останалите антиелектрици как от 0,9 л на час буталата могат да осигурят 18 kW мощност при 50% КПД. Честно казано очаквах че и този урок са пропуснали, но никой не каза да е грешка, което беше приятна изненада за мен! Ето че мога да ги похваля за нещо и да им дам възможност да се почувстват полезни и да ти обяснят!
  • #44
    Да пръцльов ( преди 2 дни )
    От същото място откъдето при разход 0,9 литра на час, което са 9 kWh, буталата предават 18 kW мощност. Доколкото разбрах от изказванията ти, ти поне осъзнаваш, че в началото винаги е енергията, от която зависи мощността, а оборотите и въртящия момент са просто следствие в зависимост от натоварването след буталото. При константна мощност върху буталото, оборотите и въртящият момент могат да са коренно различни. Всъщност тези 18 киловата и 215N.m са възможният минимум. Базата от която растат.
  • #43
    Hvaliprats ( преди 2 дни )
    При разход 5.85 литра дизел на час, вкарваната моментна топлинна мощност в ДВГ е 58.5кВт. Откъде ги взе тия 334кВт?
  • #42
    Hvaliprats ( преди 2 дни )
    "Наистина ли твърдиш че разхода при потегляне не се увеличава?"Аз говоря за случай с карбуратор или компютър при който при потегляне оборотите падат леко. Моят Лексус ИС250 автоматик от 2006 така прави. В случай на компютър който държи оборотите постоянни, разхода се увеличава, но енергията разсеяна през радиатора е по-скоро постоянна и зависи от оборотите, а допълнителната енергия от увеличения разход излиза през ауспуха.
  • #41
    анонимен ( преди 2 дни )
    "Няма как да имаш 334КВт да се превръщат в топлина щом са без товар. Оборотите ще ударят ограничител и компютъра ще намали горивото. 100-120 КВт е по-реалистично." А колко според тебе е входящата мощност за горивния процес в цилиндрите при 5,85 литра за час? Надявам се и ти не бъркаш мощност и енергия? Тези 334 киловата всъщност идват от 58,5kWh енергия и това е максимума който може да се превърне в топлинна енергия при 0% КПД,, а това означава, че буталото не помръдва. Оксиморон с 5200 оборота
  • #40
    анонимен ( преди 2 дни )
    "При тръгване без газ част от топлинната енергия иначе расейвана от радиатора наистина се превръща в кинетична енергия на движение на автомобила и съответно КПД-то за механична работа нараства от нула на няколко %." Това много искам да разбера как се получава? Наистина ли твърдиш че разхода при потегляне не се увеличава? При потегляне все по-малък процент от калоричността на горивото отива в радиатора, но заради увеличеното потребление на гориво, калориите към радиатора всъщност се увеличават.
  • #39
    Hvaliprats ( преди 2 дни )
    "Според тях 117 kW от общо 334kW входяща мощност при 5200 об. без товар се превръщат в топлина която.." Няма как да имаш 334КВт да се превръщат в топлина щом са без товар. Оборотите ще ударят ограничител и компютъра ще намали горивото. 100-120 КВт е по-реалистично. В тоя случай част от топлината я разсейва радиатора, друга част заминава през ауспуха.
  • #38
    Hvaliprats ( преди 2 дни )
    "Според тях при увеличаване на въртящия момент се увеличава и КПД а механичната мощност идва от радиатора, защото загубите намаляват. " Всичко зависи от ситуацията и за кой въртящ момент и кое КПД говориш. При тръгване без газ част от топлинната енергия иначе расейвана от радиатора наистина се превръща в кинетична енергия на движение на автомобила и съответно КПД-то за механична работа нараства от нула на няколко %.
  • #37
    Не думай ( преди 2 дни )
    До първия пръц Да не си чел моята антинаука? Сега антиелектриците Ще започнат да те замерят с камъни и да те анатемосват че се цепиш от правата Вяра на перпето мобилето. Според тях при увеличаване на въртящия момент се увеличава и КПД а механичната мощност идва от радиатора, защото загубите намаляват. Според тях 117 kW от общо 334kW входяща мощност при 5200 об. без товар се превръщат в топлина която можеш да вземеш когато си пожелаеш и да я превърнеш във въртящ момент на изхода на двигателя
  • #36
    анонимен ( преди 2 дни )
    вземете и направете един двигател теоретици или поне чипосайте готов като вдигнете мощността но запазите въртящия момент за да не строшите кутията или едно е да разпъване локуми друго е да регулираш гориво въздушна смес като изхождаш от променливи выншни фактори като температура на въздуха влажност и надморска височина
fallback
Последни