fallback

Кои производители промениха електрическите си планове

Първоначалният импулс вече го няма и се налага промяна в стратегиите

В последно време все по-често чуваме да се говори за промени в стратегията или обръщане на посоката на електрическия преход; Шведската Volvo е само последната, в хронологичен ред, която прави изявления по темата. Но така ли е наистина? Дали производители, които са инвестирали милиарди и са концентрирали огромни усилия в електрификация, са готови да се върнат назад?

Както винаги, в основата е пазарът на нови автомобили. Продажбите на електрически коли в повечето държави раст по-бавно от очакването, като това се отнася дори за лидера Китай. А проблемът е посочените срокове, защото пълното заличаване на ДВГ от гамите на производителите и от пазарите между 2030 и 2035 г. се оказва прибързано.

За това допринася общата криза в продажбите, която се движи от нарастващите цени и намаляването на покупателната способност на домакинствата, особено в групите с ниски доходи. Сценарий, при който електрическите превозни средства, които все още са пропорционално по-скъпи от конвенционалните, и не са облагодетелствани, въпреки стимулите и отстъпките.

Проблемът се крие във факта, че производителите все още не са успели да пуснат на пазара наистина достъпни продукти. Необходимостта от възвръщане на огромни инвестиции и запазване на маржове на печалба, заедно с първоначалната цена на технологиите, подтикнаха производителите да започнат с превозни средства в средно-високия сегмент. Дори и там обаче технологията все има граници и електромобилите отстъптван на традиционните модели при пътувания на  дълги разстояния.

Казано по-просто, има липса на малки и евтини електрически автомобили или поне на по-достъпни, които едва сега започват да се появяват с модели като Renault 5, Citroën e-C3, Fiat Grande Panda, Volkswagen ID.2 и така нататък. А самите производители вече преразглеждан своите планове за пълна електрификация и говорят за по-плавен плеход и увеличение на хибридната си гама.

Кои производители промениха електрическите си планове (ГАЛЕРИЯ):

fallback
  • #5
    Гост ( преди 2 месеца )
    Теслю,Теслю албански реотан такъв. Автомобила тръгва с промяната на КПД от нула до 6,6 % ,с въртящ момент 7 Нм,който през скоростна кутия и диференциала стават 70 Нм,мощност 0,621 Квт.
  • #4
    Внушение ( преди 2 месеца )
    "ТЕХНОЛОГИЯТА все има граници и електромобилите отстъптван на традиционните модели при пътувания на дълги разстояния." Не цитирах това изказване, за да се заяждам за запетайки въпреки липсващите "още" и "отстъпваН" вместо "отстъпват". Това си е територия на антиелектриците които не виждат СМИСЛОВАТА грешка. Електромобилите на дълги разстояния не отстъпват на ДВГ заради ТЕХНОЛОГИЯТА, а заради НАЛИЧИЕТО на зарядна инфраструктура. При наличие на зарядни, дългите разстояния не са проблем.
  • #3
    До лалугера ( преди 2 месеца )
    От тази дупка ли излезе? Още те чакам една другата дупка, да обясниш стъпка по стъпка как се потегля без нужда от допълнително гориво при 1-2kW допълнителен товар на двигателя на празен ход? Нали го беше изчислил на професора на изпита? Сега защо се затрудняваш със сметките? Не можеш да видиш предимствата на електрическото задвижване, защото все още не знаеш разликата между сила мощност и енергия. Евтината енергия и скъпото съхранение ще оставят в историята ДВГ, което е неефективно недоразумение
  • #2
    Гост ( преди 2 месеца )
    Има време и останалите ще си променят плановете.Може Тесла да пусне автомобил с ДВГ.
  • #1
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Някога инжинерите са давали насока на политиката, сега политиката дава тон, ама без да се интересува за технически възможности. По лошото е, политици стават всякаква ***, която няма друга реализация и най-вече нищо между ушите, а само се върти според шума на парите. Резултата е..видим. Но и стадото не си взима поука
fallback
Последни