Изборът между моторно масло, предназначено за дизелови двигатели, и двигатели на бензин, изглежда лесен. Особено, ако вискозитетът съвпада, човек може да си помисли, че смазката за дизел няма да създаде проблеми на бензинов мотор. Е, това не е точно така, тъй като подобно решение може да причини сериозно износване на вашия двигател, категоричен е Лейк Спийд младши, експерт по моторни масла.
Вискозитетът не е единственото нещо, което отличава маслото. Производителите също така смесват добавки против износване и почистващи препарати, за да се разграничат от другите марки и допълнително да подобрят ефективността на маслото. Основната разлика между смазката, предназначена за дизелови двигатели, и тази за бензинови, е сместа от добавки.
Във специално видео, публикувано в YouTube, Лейк Спийд младши обяснява, че при дизеловите агрегати има два пъти повече почистващи добавки, отколкото в маслото, предназначено за нормални газови двигатели. Този препарат е необходим, тъй като дизеловите двигатели са склонни да отделят повече частици - като сажди, в маслото си по време на работа.
Повечето пречистващи препарати може да звучат като нещо добро нещо, но за бензиновите двигатели това е компромис. Експертът посочва, че препаратът трябва да се конкурира с добавките против износване в маслото, за да бъде ефективен. Дизеловите двигатели са проектирани да работят с подобен компромис, но бензиновите не са. Така че, ако използвате дизелово масло в бензинови двигатели, вие не давате на мотора всички добавки против износване, от които се нуждае.
Самият Спийд има сериозен опит, тъй като е работил за различни производители на масла. Той сравнява четири масла с подобен вискозитет – две предназначени за дизелови двигатели и две предназначени за бензинови, откривайки, че дизеловите масла водят до много по-голямо износване на тестовите части в сравнение с нормалното масло. И доказва нагледно, че липсата на правилна смазка ще доведе до повече износване с течение на времето.