IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Трябва ли да се загрява двигателя преди смяната на маслото

Мнозина шофьори подценяват тази процедура, предупреждават експерти

Според едно разпространето мнение, преди да смените двигателното масло и филтъра в автомобила, е полезно двигателят да се загрее. Според друга версия няма никакъв смисъл в това действие, особено ако се извършва през лятото. Разясняваме ситуацията.


смяна на масло


В различни автофоруми можете да намерите съвети за подготовката на двигателя за смяна на двигателното масло и филтъра. Процедурата е проста и ясна, позната на всички собственици на коли. Но има „майстори“, които, когато им закарате колата, съвсем не бързат да отвият пробката. Бавно вадят всичко необходимо, отварят капака и оглеждат продължително, пият кафе и „О! Спешно трябва да отида до магазина, за да купя едни части." А времето изтича и двигателят изстива.

Но каквито и да са обстоятелствата, загряването на силовия агрегат на автомобила преди смяна на маслото и филтъра е много важно, казват специалистите. Тази процедура се извършва за бързо и ефективно отстраняване на отпадъчната техническа течност. И квалифицираните служители на автосервизи знаят това добре.

Ако смените моторното масло, без преди това да загреете двигателя, има риск да не успеете да извадите по-голямата част от използваната течност, а това от своя страна ще се отрази негативно на работата на мотора. Смесването на масла ще намали ефективността на мотора и ще ускори износването на основните части. Освен това, тази процедура, която много хора смятат за рутинна и никак сложна, е най-добре да се остави на професионалисти.

За да извърши правилно подмяната, служителят на сервиза трябва да стартира двигателя, така че агрегатът да работи от десетина минути на празен ход, казват експертите. След това можете да започнете да източвате използваната смазка.

Вярно е, че работната температура на смазочната течност ще се повиши до 85-95 градуса и трябва да се внимава за да се избегнат изгаряния. Течната маса се източва, след което (ако няма смисъл от междинна обработка със специално промивно съединение) се монтира нов филтър и се налива прясно масло. Препарат за промиване на двигателя може да се сложи и в старото масло.

Забележка: редовната и на пръв поглед много проста процедура за смяна на двигателното масло има собствени нюанси. Разбира се, можете да ги пренебрегнете, разчитайки на личен опит и съвети от приятели. Но винаги трябва да помните: грешките, направени по време на поддръжката на двигателя, носят риск от преждевременна повреда, което неизбежно води до скъпи ремонти.


0 от 500
  • #8
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Гражданин ( преди 1 ден )
    То не можеш да си сигурен дали изобщо ти сменят маслото в сервиза или само ти взимат парите.... пък камоли дали подгряват и източват хубаво старото....
  • #7
    4 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 дни )
    масла и течности не се сменят по време на целия цикъл така твърди производителя
  • #6
    7 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 2 дни )
    Единствено ако колата е дошла на ход в сервиза и не е загряла до работна температура се прави това загряване, за да се изтече по бързо маслото. Но това е компромис, масло винаги остава щом колата е карана преди смяната на маслото. Пак повтарям най-пълно се източва маслото на кола стояла цяла нощ на едно място и сутрин без да се пали се източи, само така цялото масло се събира в картера, няма друг по-добър начин. Само технически неграмотни хора могат да твърдят обратното.
  • #5
    7 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 2 дни )
    Той производителя казва също да сменяте маслото на 30 000 км. Продължавайте да им слушате глупостите.
  • #4
    11 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 2 дни )
    Това, че маслото е престояло и е студено не означава, че част от него не е по валове, бутала и т.н. Правилно е маслото да се точи топло! Не пишете глупости!
  • #3
    5 rate up comment 3 rate down comment
    До #3 ( преди 2 дни )
    И откъде да се изтече маслото, като то при студена кола стояла 12 часа всичкото масло е в картера и се изтича за секунди. А точно на загрятата кола има да го чакаш поне 30-40 минути докато се изтече напълно, то се разнесло навсякъде по разпределителния вал, буталата и клапаните. Няма как да се стече за секунди.
  • #2
    6 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 2 дни )
    Пише го в сервизната документация, та вероятно трябва. Иначе ще чакаш с дни да се източи.
  • #1
    8 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 2 дни )
    Как сменям аз маслото: Паркирам върху канала през нощта, и на другата сутрин отвивам пробката и го източвам. Всичкото масло е събрано в картера и си изтича. А вие сега ми казвате да паля колата и да кача пак маслото навсякъде нагоре по двигателя, точно преди да го източа. Няма никаква логика в това. Нали знаете защо не се мери масло на загрят двигател, точно защото маслото не може да се изтече картера толкова бързо.