IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Три прости трика при смяна на маслото

Тези действия ще увеличат живота на двигателя

Добре известно е, че редовната и правилна смяна на маслото на двигателя увеличава неговия експлоатационен живот. Има обаче и някои допълнителни действия при това обслужване, които ще помогнат за подобряване на ресурса на задвижващия агрегат, както и на автомобила като цяло, категорични са експерти и посочват някои от от тях.


смяна на масло


Много от шофьорите, например, подценяват важността на цялостното почистване на маслената система при смяна на маслото. В случая се препоръчва използването на специални помпи, които могат ефективно да отстранят остатъците от масло през каналите на щеката за измерване на маслото. Проблемът е, че този метод може да изисква допълнителни разходи и има по-прости трикове за постигане на същата цел.

Първият е колата да бъде повдигната от едната страна. Изборът на страна зависи от конкретния модел автомобил и местоположението на пробката за източване на маслото. Важно е да се отбележи, че трябва да се следвате инструкциите на производителя и да се уверите, че превозното средство е здраво закрепено на крика, за да осигурите безопасност при работа под него.

Вторият метод включва използването на компресор. Първо е важно да отворите капачката, пред която се налива моторното масло. След това трябва да затворите дупката с ръка и да поставите цевта на пистолета между дланта и гърловината, като постепенно вкарвате въздух. Под налягане остатъчното масло ще изтече от дренажния отвор. Този метод може да изисква известен финес. Важно е да внимавате да избегнете попадането на маслото върху кожата или други повърхности.

Третият метод включва създаването на помпено устройство със собствените си ръце. За да направите това, вземете голяма спринцовка и термоустойчива тръба и ги сглобете заедно, като поставите тръбата върху дюзата на спринцовката и я нагреете. След това затегнете тръбата, за да не се измъква. По този начин ще можете да премахнете старото масло през отвора за измервателната пръчка. В случая също трябва да се работи много внимателно.


0 от 500
  • #25
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Аз ( преди 1 седмица )
    Голяма глупост
  • #24
    9 rate up comment 1 rate down comment
    Вахата ( преди 1 месец )
    По-голяма глупост скоро не бях чел
  • #23
    8 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Първо осигурете си масло, филтър, туба за старото масло, ключ за филтъра, комплект инструменти за сваляне на маската. 2- 4 стенда и хидравличен крик, домакински парцали и хартия. Фуния за масло не е излишна. Важното е да не забравите Ключа за пробката на картера. Обуйте си удобни широки панталони. Стоплете двигателя. Отстранете маската, развийте пробката и оставете маслото да изтече в тубата. Изпийте си кафето. Налейте новото масло след като сте затегнали пробката, и поставили новия филтър.
  • #22
    7 rate up comment 4 rate down comment
    Пропов ( преди 1 месец )
    Забравих нещо важно. Да си сменяш маслото на 20 хил. км е също като да си миеш зъбите 1 път на седмица. Няма лошо, ше спестиш пари за протези / нов двигател.
  • #21
    12 rate up comment 1 rate down comment
    Пропов ( преди 1 месец )
    Най убуу сипете една дамаджана нафта смесена с ракия. Завъртете ключа и задръжте мотора да направи няколко оборота. Дет се вика да се нажабури, както вие като си миете зъбите. После изплюйте / източете, забършете и готово. Четейки останалите "адекватни" съвети, реших и аз да се включа също толкова "адекватно" ;-)
  • #20
    5 rate up comment 7 rate down comment
    ДА ВИ ОСВЕТЛЯ ( преди 1 месец )
    Най-качествените масла са Кастрол,Мобил и Мотул. Много добри са и Лики Моли. Много от шофьорите обаче,типично по ганьовски избират разни евтини ***(като Приста Ойл например или пък Репсол) без да осъзнават,че значително намаляват ресурса на двигателя и в крайна сметка ще им излезе по-скъпо.
  • #19
    4 rate up comment 3 rate down comment
    Лазаров ( преди 1 месец )
    *** простотиите. Каква ще е тая спринцовка за да източиш 5 или 9 литра масло,за колко време? Вдигане на крик,ала бала,ми тя пробката е в най ниската част на картера.
  • #18
    6 rate up comment 1 rate down comment
    Никола ( преди 1 месец )
    А ТРЕТИЯТ НАЧИН Е ДА СТАНЕШ РОБ НА КОЛАТА
  • #17
    4 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    До 5: На коя кола се сменя маслото на 50 хиляди километра!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!?
  • #16
    14 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Масло се сменя на всеки 10 хил. или на 1 година. Ако искате нещо добро да направите за двигателя, тогава има добавки за промивка, които се наливат непосредствено преди да се смени маслото(BARDAHL Engine Flush или ATOMEX total flush XADO). Колкото и кофти ново масло да целите, то със сигурност ще е по-добро от онова уж хубаво масло което е над 10 хил. км и дори над 20 хил. км. На много автомобили се препоръчва смяна на всеки 30 хил., ама колко е добре това за двигателя не е ясно.