IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Трябва ли да се притеснявате, ако маслото в двигателя не почернява?

Експерти посочиха защото светлата и бистра смазка може да означава сериозен проблем

Темата за смазване на двигателя продължава да бъде една от най-обсъжданите сред шофьорите, но много собственици на автомобили не разбират напълно как състоянието на двигателя може да се определи по външния вид на моторното масло. Експерти посочиха три проблема, които могат да възникнат при двигател с вътрешно горене, ако маслото не почернява с течение на времето.


смяна на масло


Повечето шофьора вярват, че светлото и прозрачно моторно масло показва добро състояние на двигателя, докато тъмното масло е причина за безпокойство. Подобен симптом обаче не винаги гарантира изправността на задвижващия агрегат и дори може да бъде опасен.

За да се разберат причините за това явление, е полезно да се знае как в общи линии функционира маслото в двигателя. То се състои от базово масло (минерално, полусинтетично или синтетично) и различни добавки, като дялът им в някои масла може да достигне 20%. Новото масло обикновено има светло жълт или кафеникав оттенък, като запазва прозрачността си.

Важно е да се отбележи, че добавките подобряват почистващите функции на моторното масло. По време на изгарянето на горивото в цилиндрите се образуват различни отлагания, като сажди, сажди и други твърди частици, както и отпадъчни продукти от самото масло. Тези отлагания могат да се утаят върху различни компоненти на двигателя като бутала, повърхности на горивната камера, клапани и маслени канали на цилиндровия блок. Това явление се отразява неблагоприятно на работата на двигателя и може да доведе до сериозни повреди. Следователно способността на маслото активно да премахва тези отлагания, тоест неговите почистващи свойства, играе важна роля за осигуряване на правилна работа на двигателя.

Цветът на моторното масло, който се вижда на измервателната пръчка при проверка на нивото на смазката на двигателя, е добър индикатор, особено ако се спазват редовни интервали за смяна на масло и филтри. Тъмният нюанс на течността показва, че маслото успешно изпълнява основната си функция, разтваря и премахва въглеродни отлагания и отлагания, предотвратявайки натрупването им върху вътрешните части на двигателя. При смяна на маслото всички тези замърсители се отстраняват успешно.

Въпреки това, ако след смяна на маслото и изминаване на няколко хиляди километра то остане бистро и чисто, това може да означава, че маслото не изпълнява функциите си. Тоест въглеродните отлагания могат да останат в двигателя, ускорявайки неговото износване, което в крайна сметка намалява живота на силовия агрегат. В този случай се препоръчва незабавно да смените маслото, да го замените с ново и да избягвате използването на смазочни материали с подобни свойства.


0 от 500
  • #7
    4 rate up comment 0 rate down comment
    Румбо ( преди 10 месеца )
    От края на 90-те и бензиновите двигатели правят маслото черно. Най-сигурният начин да се провери дали маслото измива нагара е да се види дали има налепи по вътрешната страна на капака на клапаните и по разпределителния вал, през капачката за наливане на маслото. За съжаление това вече е невъзможно за повечето двигатели. Преди просто бъркаш с пръста под ръба и всичко е ясно. Виждаше се и самия вал и дали има износване. Иначе да свашяш капака без да има теч не си е работа.
  • #6
    15 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 10 месеца )
    Зависи от колата и двигателя. При дизелите веднага почернява. При бензиновите също зависи какви са с каква компресия са имат ли турбо колко е натоварен мотора и т.н.
  • #5
    13 rate up comment 6 rate down comment
    Зъл ( преди 10 месеца )
    Ако карам на газ ще почернее ли маслото специалисте?
  • #4
    8 rate up comment 7 rate down comment
    До 1 ( преди 10 месеца )
    Не знам какви са тия бараки дето им доливате масло? Чувал съм даже и на нови коли доливат постоянно. Навремето имах един Форд дето гореше масло ама никога не е стигал чак до 1 литър на 1000км. Гореше около 200 грама на 1000км. На другите коли колкото налея толкова вадя За 8000км. -200-300 грама. Карам с 10w40 и 15w40.
  • #3
    13 rate up comment 3 rate down comment
    Скъсани боксерки ( преди 10 месеца )
    Яко го наливаш в казанчето за чистачките, няма как да потъмнее....
  • #2
    5 rate up comment 11 rate down comment
    анонимен ( преди 10 месеца )
    Тва са пълни глупости.
  • #1
    6 rate up comment 14 rate down comment
    анонимен ( преди 10 месеца )
    Ако доливаш по литър на хиляда километра, няма как да почернее.