IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Как елементарна проверка на нивото на маслото може да убие двигателя

Пренебрегването на наглед прости действия често води до сериозни проблеми

Само неопитни шофьори проверяват нивото на маслото в двигателя чак, когато иконата за маслото светне на таблото. Опитните шофьори редовно следят количеството, за да не се стига до светването на този червен индикатор. Но ако тази, наглед елементарна, процедура се извърши неправилно, последствията може да станат пагубни.


проверка на маслото


Проверката на маслото е необходима, за да се получи проста информация за количеството и качеството на смазката в двигателя. Лошо е, ако няма достатъчно масло. Но не е добре и то да еповече от необходимото. Оптималното количество се определя от производителя на автомобила. Тази стойност не е постоянна и е в границите на максималните и минималните стойности, показани на пръчката за масло.

Пръчката за измерване на маслото във всеки двигател с вътрешно горене има две маркировки, които ясно съответстват на тези граници. Тоест, докато нивото на маслото в двигателя е между „прорезите“ на пръчката, отбелязани с max и min, няма място за безпокойство. Въпреки че има едно малко, но неприятно „но“.

Когато следим нивото на маслото в двигателя, трябва да сме сигурни, че това, което виждаме на щеката наистина отговаря на действителността. Ето защо е толкова важно да се избягват грешки в измерванията. Широко разпространеното умение за проверка на нивото на маслото в двигателя започна да отмира сред българските шофьори приблизително по същото време, когато старите съветски превозни средства - всички видове Жигули и Москвичи - започнаха да напускат автопарка на страната ни. Тяхната чупливост налагаше всички собственици да могат редовно да проверяват техническото състояние на „старите дами“.

Следователно никой от тях не би направил такава грешка, като например да търси нивото на маслото на пръчката веднага след като загаси колата. За някои тези съвети изглеждат смешни, но е добре да ги припомняме, защото голяма част от новото поколение шофьори не знаят как да направят правилно тази, елементарна наглед, процедура.

Правилната проверка включва първо избърсване на повърхността на измервателната пръчка със суха кърпа. Едва след това трябва да се постави отново в двигателя (до самия край, възможно най-плътно), да се извади и само в този момент да се следи истинското ниво на смазка в двигателя. Би било грешка да проверявате нивото на маслото, докато двигателят работи или веднага след спирането му. В този случай пръчката определено ще покаже много ниско ниво. Просто защото основната част от смазката ще бъде разпределена в целия "двигател", а в масления съд (тук се потапя пръчката) ще присъства в минимални количества.

Ако в такъв момент добавите масло към силовия агрегат до максимум, почти гарантирано ще получите всички удоволствия от преливането, водещи до сериозни ремонти на силовия блок. По принцип, преди да започнете да проверявате нивото на смазката в двигателя, трябва да го оставите да престои поне 20 минути в изключено състояние.

По същия начин не трябва да следите количеството смазка в двигателя, когато колата е паркирана на забележим наклон. В този случай маслото се оттича от едната страна на масления съд. И маркировката за ниво на измервателната пръчка престава да отразява истинската картина. Например, може да бъде надценено, когато има действителен недостиг. Шофьорът ще бъде дезинформиран, няма да вземе подходящи мерки и двигателят ще бъде изложен на риск от сериозен ремонт.


0 от 500
  • #29
    1 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Мазда СХ-5, 2022г. има пръчка за проверка. Друг въпрос е че и аз съм позагубил навика от Москвича и Ладата и го поглеждам веднаж на 5-6 месеца.
  • #28
    3 rate up comment 1 rate down comment
    Дзвер ( преди 1 година )
    Полезна статия за новите колеги. Браво.
  • #27
    0 rate up comment 1 rate down comment
    Чук ( преди 1 година )
    Бая кщоли "само с датчик" без пручка може да изкарат и две вериги с едно масло, конкретно Бщърка Масло с Вода например)))))
  • #26
    13 rate up comment 0 rate down comment
    Лампи ( преди 1 година )
    Към #25: По-старите коли имат само червената лампа за налягането, но по-новите (не мога да кажа с точност след коя година) имат и датчик за нивото на маслото, който кара жълта сигнална лампа да грейне на таблото, когато нивото е на минимум и червена, когато е критично ниско и задължително трябва да спреш, за да не те возят после на платформа.
  • #25
    11 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Лампата за масло светва, когато има слабо налягане, независимо от нивото на маслото
  • #24
    11 rate up comment 3 rate down comment
    Батко ( преди 1 година )
    Много полезна статия . Възхитен съм .
  • #23
    19 rate up comment 5 rate down comment
    Пешо ( преди 1 година )
    Да само разликата от съветските ,,госпожи" които се караха с М10Д и новите масла с вискозитет 0/30 5/30 и т.н. са доста по тънки (като пикоч демек) и е все тая кога ше се мери маслото стига да е на равно и мотора да не работи , когато е оптимално загряла маслото веднага си слиза в масления съд на който ние автомонтьорите му викаме картер
  • #22
    6 rate up comment 5 rate down comment
    abc ( преди 1 година )
    Волво-тата от към 2015 година насам, които на практика са с един и същи 2.0 двигател(VEA), с рализни модификации - и бензиновите и дизеловите нямат пръчка.Имат и вариант с 1.5 модификация, ама и те са без пръчка.
  • #21
    44 rate up comment 3 rate down comment
    Жоро ( преди 1 година )
    Все сте разбирачи бе. Статията е много точно написана. Автора дори уточнява, че шофьорите от времето на съветските автомобили не биха направили тези грешки. Лично аз бях свидетел наскоро, как един младеж първо запали, после загаси двигателя, слезе, провери нивото на маслото и започна да долива. Казах му, че не се право така. Той ми отговори, че знаел какво прави и да не му давам акъл.
  • #20
    46 rate up comment 0 rate down comment
    Джоган 157 ( преди 1 година )
    Стар виц: Дама влиза в магазин за авточасти и пита; Имате ли по-дълги масломерни пръчки защото моята вече не стига до маслото?!!