IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Помага ли наистина този стар трик за проверка на качеството на маслото?

Някои шофьори все още използват такъв метод, без да осъзнават, че той е безсмислен

В опита си да спестят пари от редовна смяна на маслото, без да навредят на двигателя, някои шофьори прибягват до различни трикове. Един от тях е за проверка на състоянието на маслото, като целта е да се прецени дали неговата смяна е наложителна или може да бъде отложена във времето.


проверка на маслото


Същността на метода е много просто – двигателят се оставя да работи на празен ход 5-10 минути, след което се изключва. Пръчката, измерваща маслото на нивото се вади и се поставя върху бял лист хартия. По-стари шофьори твърдят, че ако се образува равномерно светло петно без следи от вода, маслото е в добро състояние и „може да кара още“. Ако обаче върху хартията се образува тъмно и мръсно петно, маслото трябва да се смени.

Всъщност, този метод е известен отдавна и все още има шофьори, които му се доверяват. Автомобилни механици обаче предупреждават, че подобна процедура е напълно излишна, тъй като тя може да отговори само на един въпрос: „Черно ли е маслото или не?“

Причината е, че съвременни масла с добри почистващи свойства бързо потъмняват и това показва тяхната ефективна работа. И особено бързо - още първата минута, маслото става черно при работа в дизелов двигател. Опитите да се оцени степента на износване на мотора с откриване на метални отблясъци м маслото обремени на неуспех, тъй като самите частици метал имат много по-голяма плътност от маслото и бързо ще потънат на дъното.

Същото се случва и с водата, чиято плътност също е по-висока от тази на петрола. Качеството на маслото може да се оцени, само ако то бъде източено през пробката. Тогава ще се видят както металните частици, така и водата. Но подобен ход е безсмислен, тъй като маслото ще бъде източено от двигателя и във всички случаи ще трябва да се смени с ново.


0 от 500
  • #5
    10 rate up comment 0 rate down comment
    Алекс ( преди 8 месеца )
    Който не може да си сменя маслото навреме,да не се занимава с коли и подобни съмнителни трикове.Има градски транспорт,влак,самолет.
  • #4
    6 rate up comment 1 rate down comment
    Факт ( преди 8 месеца )
    Състоянието на маслото може да бъде определено в лаборатория, което струва повече от смяната му. Иначе има и *** начин за приблизителна преценка, но не е много надежден-върху филтърна хартия се капва масло и се измерват диаметрите на тъмното петно в средата и светлия мазен "ореол" около него. По съотношението между тях се определя състоянието на маслото. Аз лично не се затормозявам толкова и си сменям маслото на 80% от заявения ресурс или 1 година ако няма километри.
  • #3
    9 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 8 месеца )
    "Пръчката, измерваща маслото на нивото се вади ..."- Петре , тъпаанааар си , няма какво друго да се каже!
  • #2
    33 rate up comment 12 rate down comment
    анонимен ( преди 8 месеца )
    Ако под руска кола няма локва с масло то значи че маслото е свършило.
  • #1
    12 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 8 месеца )
    ако няма масло по щеката е най-добре маслото ;)