Маслото за двигатели с вътрешно горене се доставя във варели или в туби, като спорът за това кое е по-качествено продължава. И двете страни в него има своите доводи, но нека видим какво казват автомобилни механици, които имат опит с поддръжка на коли.
Според тях по-добрият вариант е избор на масло от варел, особено когато става дума за големи сервизи или официални доставчици, които могат да осигурят необходимата документация за продукта. В допълнение, смазката, бутилирана в малки разфасовки – обикновено от 1 или 4 литра, е по-вероятно да се окаже менте, тъй като нейното фалшифициране е по-лесно.
Не трябва да се пропуска и финансовата част – цената на литър масло в голям контейнер е по-ниска, тъй като не включва разходите за пломби, стикери и защитна хомологация. Производителят използва и по-малко опаковки, като цената на кутиите не е включена в крайната цена на продукта.
Също така, маслото във варели е по-лесно спазва условията за съхранение За да се гарантира, че добавките, включени в моторното масло, не се разпадат и смазката не губи свойствата си, се прилагат повишени изисквания към нейното съхранение. Транспортирането на техническа течност във варели дава възможност за по-ефективно спазване на тези условия. Пластмасата не винаги издържа на силни температурни промени, поради което химическите свойства на маслото могат да бъдат нарушени. Тенекиените контейнери защитават по-добре съдържанието по време на транспортиране.