fallback

Кои производители промениха електрическите си планове

Първоначалният импулс вече го няма и се налага промяна в стратегиите

В последно време все по-често чуваме да се говори за промени в стратегията или обръщане на посоката на електрическия преход; Шведската Volvo е само последната, в хронологичен ред, която прави изявления по темата. Но така ли е наистина? Дали производители, които са инвестирали милиарди и са концентрирали огромни усилия в електрификация, са готови да се върнат назад?

Както винаги, в основата е пазарът на нови автомобили. Продажбите на електрически коли в повечето държави раст по-бавно от очакването, като това се отнася дори за лидера Китай. А проблемът е посочените срокове, защото пълното заличаване на ДВГ от гамите на производителите и от пазарите между 2030 и 2035 г. се оказва прибързано.

За това допринася общата криза в продажбите, която се движи от нарастващите цени и намаляването на покупателната способност на домакинствата, особено в групите с ниски доходи. Сценарий, при който електрическите превозни средства, които все още са пропорционално по-скъпи от конвенционалните, и не са облагодетелствани, въпреки стимулите и отстъпките.

Проблемът се крие във факта, че производителите все още не са успели да пуснат на пазара наистина достъпни продукти. Необходимостта от възвръщане на огромни инвестиции и запазване на маржове на печалба, заедно с първоначалната цена на технологиите, подтикнаха производителите да започнат с превозни средства в средно-високия сегмент. Дори и там обаче технологията все има граници и електромобилите отстъптван на традиционните модели при пътувания на  дълги разстояния.

Казано по-просто, има липса на малки и евтини електрически автомобили или поне на по-достъпни, които едва сега започват да се появяват с модели като Renault 5, Citroën e-C3, Fiat Grande Panda, Volkswagen ID.2 и така нататък. А самите производители вече преразглеждан своите планове за пълна електрификация и говорят за по-плавен плеход и увеличение на хибридната си гама.

Кои производители промениха електрическите си планове (ГАЛЕРИЯ):

fallback
  • #35
    Хвалипръц ( преди 2 месеца )
    Тротинетка,ти ли си? Коментари 33 и 34 не са мой.
  • #34
    Хвалипръц ( преди 2 месеца )
    С падане на оборотите обаче, натоварването от вътрешно *** в ДВГ намалява, така че оборотите ще се стабилизират на по-ниско ниво, освен ако външното натоварването не е прекалено рязко при което ДВГ може да изгасне. Между другото, 215 Нм от горенето и празен ход са взаимно изключващи се. Най-много 50-60 Нм, т.е. около 15% от максималния въртящ момент.
  • #33
    Хвалипръц ( преди 2 месеца )
    "Какво се случва с оборотите ако натоварването се повиши и Нютон метрите станат повече, без да се променя входящата мощност доставена от горивото?" Нютон-метрите от външно натоварване ли се има предвид? Ако да - оборотите ще започнат да падат с разликата между нютон-метрите от горенето и нютон-метрите от натоварването.
  • #32
    До хвали пръц ( преди 2 месеца )
    Ти си единствения, който е проявил мисъл до тук. Обясни им Какво се случва с оборотите ако натоварването се повиши и Нютон метрите станат повече, без да се променя входящата мощност доставена от горивото? Елементарна физика за която говори господин Нютон
  • #31
    До Димов ( преди 2 месеца )
    Както вече ти сметнах, при 0,9 литра на 100 на празен ход без товар, въртящият момент който упражнява буталото върху коляновия вал е 215 нютон метра, което при 800 оборота прави 18 kW. При 5200 оборота, съпротивителните сили са същите, но същия процес вместо 48 000 пъти за час, се извършва 6,5 пъти повече 120 хиляди и 300 пъти и се нуждае шест цяло и пет пъти повече енергия, което означава че имаш нощта скача 6,5 пъти до 117 kW без товар. Разходът и той скача 6,5 пъти до 5,85л. Някаква грешка?
  • #30
    Додимов ( преди 2 месеца )
    Добре. Нека са произволни обороти. Той принципа си е един и същ и при 7 нютон метра, двигателя има едно и също КПД независимо от оборотите. При 5200 оборота КПД също е 6 %. Давай да чуем теорията?
  • #29
    Димов ( преди 2 месеца )
    На този въпрос вече ти отговорих.50% КПД се достига около оборотите на максимален въртящ момент.С 800 оборота си много далече от истината.
  • #28
    До Димов ( преди 2 месеца )
    Не е срамно да питаш, а е срамно да не знаеш, затова ще попитам за да не си умра неук. Допускам, ама не съм сигурен, че до 70 нютон метра, разходът не се вдига докато не се достигне 50% КПД или колкото там си има двигателя. Въпросът ми е, кога разходът на гориво започва да се вдига? След като бъдат достигнати тези 70 нютон метра? Също така допускам, че над 70 нютон метра двигателя вече работи с 50% КПД. Правилно ли съм разбрал?
  • #27
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Много троляци
  • #26
    Димов ( преди 2 месеца )
    Без да натиснеш газта,компютъра няма как да "знае" да увеличи разхода.Без промяна на разхода, двигателя работи по ефективно от натоварването.
fallback
Последни