IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Новите марки срещу старите - кой е по-технологичен?

Tesla си остава лидер в прехода, въпреки че губи позиции

Tesla, Rivian и китайските производители на електрически превозни средства като Nio и Xpeng продължават значително да изпреварват традиционните автомобилни производители като Jaguar Land Rover и Toyota в усилията им да се трансформират в технологични компании, сочат новите данни от Gartner Digital Automaker Index.


технологии


Проучването, базирано на анализ на 13 919 различни точки от данни, показва, че традиционните марки трябва да свършат много работа, за да успеят за настигнат своите по-млади, по-технологично напреднали конкуренти.

През 2024 г. Tesla отново оглави индекса въпреки 4% спад в резултата. Както отбеляза анализаторът на Gartner - Педро Пачеко, компанията започва да изпитва трудности в категорията свързаност, тъй като все още не е преминала към 5G или е въвела сателитни връзки. Освен това Tesla загуби точки поради честите смени в ръководството на компанията, което създава несигурност в бъдещата й стратегия.

В същото време производители като Nio, Xpeng и Rivian значително подобриха позициите си. Например Rivian представи нова архитектура на електрониката за своите модели R1T и R1S, което позволи на компанията да стане лидер в технологичните иновации заедно с Tesla и китайските марки.


технологии


На обратната страна на класацията са компании като Jaguar Land Rover и Toyota. Британската компания остана на последно място, повтаряйки резултата от миналата година, като Пачеко каза, че трябва да подобри всички аспекти на бизнеса си - от технологичното лидерство до разработването на по-модерни архитектури на превозни средства.

Въпреки това, ще отнеме време на традиционните автомобилни производители да трансформират своите процеси и да се превърнат в истински технологични компании. Пачеко отбеляза, че ключово предизвикателство за наследените марки остава недостатъчната инвестиция в софтуер и липсата на културна промяна на ниво лидерство.


0 от 500
  • #3
    6 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 6 дни )
    Кое му е технологичното, няма дори Waze и мажеш с пръсти по екрани докато шофираш!
  • #2
    6 rate up comment 3 rate down comment
    Лудория ( преди 6 дни )
    Глупости на таркалета. накрая са Лада, Дачия, всички незнайни китайски компании, такива в Индия, Пакистан... и т.н. Просто е хубав материал за плюнчене.
  • #1
    9 rate up comment 7 rate down comment
    Гост ( преди 6 дни )
    Проучване в което Тесла са първи,а Тойота на опашката,значи само едно нещо.Поръчкова платена публикация за да се радват тесларите.