IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Новите марки срещу старите - кой е по-технологичен?

Tesla си остава лидер в прехода, въпреки че губи позиции

Tesla, Rivian и китайските производители на електрически превозни средства като Nio и Xpeng продължават значително да изпреварват традиционните автомобилни производители като Jaguar Land Rover и Toyota в усилията им да се трансформират в технологични компании, сочат новите данни от Gartner Digital Automaker Index.


технологии


Проучването, базирано на анализ на 13 919 различни точки от данни, показва, че традиционните марки трябва да свършат много работа, за да успеят за настигнат своите по-млади, по-технологично напреднали конкуренти.

През 2024 г. Tesla отново оглави индекса въпреки 4% спад в резултата. Както отбеляза анализаторът на Gartner - Педро Пачеко, компанията започва да изпитва трудности в категорията свързаност, тъй като все още не е преминала към 5G или е въвела сателитни връзки. Освен това Tesla загуби точки поради честите смени в ръководството на компанията, което създава несигурност в бъдещата й стратегия.

В същото време производители като Nio, Xpeng и Rivian значително подобриха позициите си. Например Rivian представи нова архитектура на електрониката за своите модели R1T и R1S, което позволи на компанията да стане лидер в технологичните иновации заедно с Tesla и китайските марки.


технологии


На обратната страна на класацията са компании като Jaguar Land Rover и Toyota. Британската компания остана на последно място, повтаряйки резултата от миналата година, като Пачеко каза, че трябва да подобри всички аспекти на бизнеса си - от технологичното лидерство до разработването на по-модерни архитектури на превозни средства.

Въпреки това, ще отнеме време на традиционните автомобилни производители да трансформират своите процеси и да се превърнат в истински технологични компании. Пачеко отбеляза, че ключово предизвикателство за наследените марки остава недостатъчната инвестиция в софтуер и липсата на културна промяна на ниво лидерство.


0 от 500
  • #13
    0 rate up comment 4 rate down comment
    Крадеца вика дръжте ( преди 3 месеца )
    Ти му казваш че един литър Дизел има 10 киловатчаса енергия през 2020 година гостенина с всички никове антиелектрици спорят с мен че има 10 киловата мощност до 2023 година и даже дават безумния пример че при 15 л на 130 км в час входящата мощност е 150 киловата, а днес ми говори че аз извъртам нещата и като го питам за енергия на литър гориво той ми развива теории за ДВГ, сякаш всички горива са само за изгаряне в ДВГ? Дал съм ти енергията на горивото в каквото пожелаеш вярно ли е в коментар 6?
  • #12
    4 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Електрическата латерна с поредната иновативна теория за сила и енергия.Имам едно предложение,да го номинираме за нобелова награда за физика.Има грандиозен шанс да я получи.....за *** йотизъм.
  • #11
    0 rate up comment 4 rate down comment
    До Димов ( преди 3 месеца )
    Ще кажеш ли поне един ник след електрика или mythbuster
  • #10
    4 rate up comment 1 rate down comment
    Димов ( преди 3 месеца )
    Нашият приятел много умело умее да изкривява твърденията,за да извърти смисъла им и да си натамани което и както му е угодно.Изумява ме разнообразието от никове, зад които се крие толкова старателно.
  • #9
    3 rate up comment 2 rate down comment
    Гост ( преди 3 месеца )
    Теслю адреналинката електричка, пак старите номера.При повишаване на КПД,загубите в радиатора намаляват.Можността не идва от радиатора,а се губи по малко в радиатора.За спейшълист като тебе компютри и компоти е все едно и също.
  • #8
    4 rate up comment 2 rate down comment
    Гост ( преди 3 месеца )
    Теслю адреналинката електричка,пак изкривяваш твърденията ми ,да ти паснат на опорките.Горивото има калоричност в ккал, двигателя има мощност в квт.По твоите теории въртящ момент в Нм= енергия.Физик та дрънка.
  • #7
    0 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Ама то не е чудно, след твърдението ти че при изкачване на Шипка на изхода на двигателя има 60 kW механична мощност като 45 киловата идват от горивото, а останалите 15 киловата се доставят от радиатора. Да се чуди човек за какво им е въобще да хабят гориво а не взимат всичката мощност от радиатора
  • #6
    0 rate up comment 4 rate down comment
    Гостенино ( преди 3 месеца )
    Откакто спомена, че литър гориво които се равняват на 36 мегаджаула, 8598 килокалории, или 10 kWh или 36000000Нютон метрa не е енергия, а мощност и никъде в учебника по ДВГ не се говори за енергия, не виждам светлина в тунела да посочиш поне един източник на енергия на планетата Земя. За тебе всичко е мощност. Горивото е мощност, въртящият момент е мощност, даже от контакта излиза само мощност. За твоята мощност въобще не е нужно някакво движение и съществува мощност БЕЗ нужда от енергия!
  • #5
    5 rate up comment 3 rate down comment
    Гост ( преди 3 месеца )
    Теслю Айнщайн, въртящ момент= енергия?
  • #4
    4 rate up comment 10 rate down comment
    Казах ли ви ( преди 3 месеца )
    "Гост ( преди 1 час )Проучване в което Тесла са първи,а Тойота на опашката,значи само едно нещо.Поръчкова платена публикация за да се радват тесларите." Сектантството и ВЯРАТА не прощават. Така са му промили мозъка, че стои пред клетката на жирафа, гледа го и продължава да твърди " Е пък таково животно нема и нема как да има" . Преди седмица като ми обясняваше Колко е технологична Toyota, те попитах за някоя нова технология за която си чул от Toyota за последните 10 години и не получих отгов ...