IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Новите марки срещу старите - кой е по-технологичен?

Tesla си остава лидер в прехода, въпреки че губи позиции

Tesla, Rivian и китайските производители на електрически превозни средства като Nio и Xpeng продължават значително да изпреварват традиционните автомобилни производители като Jaguar Land Rover и Toyota в усилията им да се трансформират в технологични компании, сочат новите данни от Gartner Digital Automaker Index.


технологии


Проучването, базирано на анализ на 13 919 различни точки от данни, показва, че традиционните марки трябва да свършат много работа, за да успеят за настигнат своите по-млади, по-технологично напреднали конкуренти.

През 2024 г. Tesla отново оглави индекса въпреки 4% спад в резултата. Както отбеляза анализаторът на Gartner - Педро Пачеко, компанията започва да изпитва трудности в категорията свързаност, тъй като все още не е преминала към 5G или е въвела сателитни връзки. Освен това Tesla загуби точки поради честите смени в ръководството на компанията, което създава несигурност в бъдещата й стратегия.

В същото време производители като Nio, Xpeng и Rivian значително подобриха позициите си. Например Rivian представи нова архитектура на електрониката за своите модели R1T и R1S, което позволи на компанията да стане лидер в технологичните иновации заедно с Tesla и китайските марки.


технологии


На обратната страна на класацията са компании като Jaguar Land Rover и Toyota. Британската компания остана на последно място, повтаряйки резултата от миналата година, като Пачеко каза, че трябва да подобри всички аспекти на бизнеса си - от технологичното лидерство до разработването на по-модерни архитектури на превозни средства.

Въпреки това, ще отнеме време на традиционните автомобилни производители да трансформират своите процеси и да се превърнат в истински технологични компании. Пачеко отбеляза, че ключово предизвикателство за наследените марки остава недостатъчната инвестиция в софтуер и липсата на културна промяна на ниво лидерство.


0 от 500
  • #23
    0 rate up comment 3 rate down comment
    Но не там въпрос ( преди 3 месеца )
    Всъщност въпросът е принципен, че гост ти и всичките други антиелектрически никове независимо дали сте един човек или 10 различни неграмотника, не си признавате че 50 литра гориво в резервоара не са 500 kW мощност А са 500 киловатчаса енергия. Докато не си признаете тази грешка сте достойни за подигравка от всеки и не виждам причина да се сърдите или да се чудите! Поредният Бисер, че в учебниците по ДВГ никъде ама никъде не било споменато нито веднъж енергия. Това е само в учебници по перпето мо
  • #22
    0 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Спорът не е стар, а пресен пресен. Според професор не знам си кой който изпитвал Гост. На празен ход входящата ти мощност е 9 киловата който са 900 мл на час разход на гориво за покриването на механичните загуби при тpиене на двигателя, които в най-добрия случай са 4,5 kW при 50% КПД на изгаряне на горивото в цилиндрите. Според професора и Гост, може спокойно да се потегли с два-три киловата мощност и даже повече, без да се повиши разхода на гориво и входящата мощност! Според мен е перпетомобиле
  • #21
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Димов ( преди 3 месеца )
    Грешно мислене, ама на тебе ти е простено.Убеден съм, че възраждаш стари загубени спорове само и само да не скучаеш.Мен това не ме кефи.Намери си някакво занимание.
  • #20
    0 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    "Горивото се превръща в налягане на горящите газове.Налягането на газовете умножено по площта на буталото дава сила,която умножена по рамото на коляновия вал дава въртящ момент.Въртящият момент по оборотите дава мощност." Практически пример: съпротивителната сила на коляновия вал при 1200 оборота е 65 N.m при 50% горивна ефективност. 1,4л/ч. 7kW към буталата, 7 kW топлинни загуби. Какво ще се случи с оборотите, ако увеличиш горивото на 1,5 л/ч при константен товар? А ако го намалиш на 1,3л/ч
  • #19
    0 rate up comment 4 rate down comment
    Втора двойка ( преди 3 месеца )
    "Сега аналитично обяснение. 1 л/ч.0,86кг/л =0,86кг/ч.10000 ккал/кг=8600ккал/ч=10 квт. " По тази формула ще сметнеш ли колко е мощността на 50 литра гориво? Според мен имат 500 киловатачаса енергия? Според тебе 500 киловата мощност, защото при изгаряне за един час ще отделят 500 киловата. Кой е правя защото очевидно единият греши? При 15 на 100 разход на гориво, колко е мощността? Според мен на 100 км автомобила харчи 150 kWh енергия. Отговори ми на въпросите и задай свои да докажеш че си прав?
  • #18
    0 rate up comment 4 rate down comment
    Слаб две ( преди 3 месеца )
    Горивото се превръща в топлинна ЕНЕРГИЯ! Топлината разширява горящите газове които се превръщат в механична ЕНЕРГИЯ. Филмът за ГОРИВОТО приключи. До тук се измерва КПД на ИЗГАРЯНЕ. Затова ДВГ е ТОПЛИНЕН двигател. От там нататък започват механичните ЗАГУБИ в двигателя. КПД на ДВГ е различно от КПД на изгаряне защото полезната работа на горивото се измерва до механичната работа върху буталата. Полезната работа на двигателя се измерва на изхода на коляновия вал. КПД на изгаряне е почти константа.
  • #17
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Гост ( преди 3 месеца )
    Като за ученик със СОП.Теоретично обяснение.Горивото се превръща в налягане на горящите газове.Налягането на газовете умножено по площта на буталото дава сила,която умножена по рамото на коляновия вал дава въртящ момент.Въртящият момент по оборотите дава мощност.Сега аналитично обяснение. 1 л/ч.0,86кг/л =0,86кг/ч.10000 ккал/кг=8600ккал/ч=10 квт
  • #16
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 3 месеца )
    Чатбота с липсата на функционална грамотност възприема две различни физични величини като въртящ момент и енергия за еднакви, защото се измервали с една и съща единица,а Тротка.
  • #15
    0 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    В каква енергия се превръща дизела в двигателя? Елементарен въпрос който е безумно да не е включен в учебника по ДВГ. Да не говорим че няма как въобще да не е споменат гориво А горивото е енергията! Можеш ли да отговориш на този елементарен въпрос? В каква енергия, мощност или сила се преобразува горивото при изгаряне? Да ти припомня че такива елементарни въпроси на мен ми отнеха 20 секунди да ти отговоря въпреки подвеждането?
  • #14
    0 rate up comment 4 rate down comment
    Бисерна огърлица ( преди 3 месеца )
    "Гост ( преди 1 час )Теслю адреналинката електричка, пак старите номера.При повишаване на КПД,загубите в радиатора намаляват.Можността не идва от радиатора,а се губи по малко в радиатора" като говориш за гориво и КПД почти винаги излиза перпето мобиле, защото въобще не знаеш енергията на горивото в каква енергия се превръща в двигателя и с какво КПД? Казах ти че ако тръгнем по веригата ще видиш че е перпето мобиле. Поредното което взима мощност от радиатора, защото в горивото има по-малко