IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Корейските марки са лидери по технологични иновации според потребителите

Geneis и Hyundai отново спечелиха проучването J.D. Power Tech Experience Index в САЩ

Собствениците на превозни средства са затрупани с технологични функции, които не решават проблем, не работят, трудни са за използване и имат твърде ограничена функционалност. В същото време корейските марки са лидери по иновации сред производителите, представени на пазара в САЩ. Това показва проучването J.D. Power 2024 U.S. Tech Experience Index (TXI), което се фокусира върху потребителското изживяване с усъвършенствани технологии за превозни средства, когато те излизат на пазара.


потребители


От изследването става ясно, че докато собствениците хвалят някои усъвършенствани функции, други се оказват недостатъчни. Новите технологии, базирани на изкуствен интелект (AI), като интелигентния климатичен контрол, например, бързо печелят популярност сред собствениците, които са го използвали. В същото време обаче технологии като лицево разпознаване, четец на пръстови отпечатъци и вътрешно управление с жестове са посочени като неуспешни, тъй като не работят добре.

Проучването показва, че вътрешното управление с жестове може да бъде проблематично (43,4 проблема на 100 превозни средства), но 21% от тези собственици също казват, че на тази технология липсва функционалност. Тези показатели за ефективност, включително липсата на възприемана полезност, водят до това, че тази технология се счита за загубена стойност за всеки автомобилен производител, който е инвестирал милиони долари, за да я пусне на пазара.

За да подпомогне решаването на този проблем, J.D. Power разработи анализ на възвращаемостта на инвестициите (ROI) като част от констатациите на TXI, за да използва напреднали научни данни за групиране на отделни технологии в три категории. Категоризацията на технологиите – „трябва да има“, „хубаво е да има“ и „не е необходимо“, предоставя на производителите на автомобили възможността да приведат по-добре в съответствие своята стратегия за задоволяване с очакванията на клиентите.

Проучването показна, че шофьорите все още предпочитат практическите технологии. Въпреки нарастващата наличност на усъвършенствани системи за подпомагане на водача (ADAS), много собственици остават безразлични към тях. Повечето собственици оценяват характеристиките, които директно адресират специфични проблеми, като визуални слепи петна.


потребители


Други функции на ADAS обаче биват пренебрегвани, тъй като собствениците се чувстват способни да се справят без тях. Това е особено очевидно при активна помощ при шофиране, тъй като версията с ръчно управление, тоест когато ръцете са на волана, се нарежда сред най-ниско оценените ADAS технологии с нисък резултат за възприемане на полезност (7,61 по 10-точкова скала).

По-усъвършенстваната версия със „свободни ръце“ на тази технология не променя значително потребителското изживяване, както е посочено от оценка за полезност от 7,98, което може да се припише на функцията, която не решава известен проблем.

Собствениците не виждат особен смисъл в екраните за пасажерите. Автопроизводителите разширяват предлагането си от превозни средства с екран за пътника, въпреки че функцията е класифицирана като „не е необходима“ от собствениците на превозни средства. Технологията е оценена отрицателно от много собственици, които посочват проблеми с използваемостта.

Освен това добавянето на втори екран усложнява процеса на доставка на автомобила, тъй като за дилърите е трудно да научат новите собственици как да използват основния екран на информационно-развлекателната система, да не говорим за втори.

От проучването също така става ясно, че Tesla може да губи технологичното си предимство. В миналото собственици на автомобили от марката често са изразявали ентусиазъм от технологиите, които предлагат техните коли, като пренебрегват опасенията за качеството. Въпреки това, тъй като клиентската база на Tesla се разширява отвъд жадните за технологии потребители, тази тенденция отслабва и тазгодишните резултати показват преминаване към по-ниско удовлетворение от някои проблемни технологии като директното наблюдение на водача (резултат от 7,65).


потребители


При марките Genesis е лидер по иновациите за четвърта поредна година с резултат от 584 (по скала от 1000 точки). В премиум сегмента Lexus (535) е на второ място, а BMW (528) на трето. В същото време Hyundai се класира най-високо сред марките за масовия пазар за иновации за пета поредна горида с резултат от 518. Следва друг корейски производител - Kia (499), като това са петте бранда, чийто резултат е над средния за индустрията.


0 от 500
  • #16
    1 rate up comment 0 rate down comment
    im-A-дртiйУАЙТB0Y ( преди 2 месеца )
    Както днес изрично подчертах - GENESiS - това е НОВАта КЛАССИКА при машините; докато водещият епиkYpейски производител HYUNDAI MoToR GrouP пак нема стигане. Отделно от това амер.независима експертна организация ненапразно ги поставя на 1-то място и това съвсем не е от днес; а цели 3 години поред GENESiS се радва на много топъл и желан прием от новите си притежатели в Щатите, защото това се оказва 1 яко умна инвестиция в кола, която нема да те изостави и ти придава отличителен белег сред масите.
  • #15
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Продажбите на кое? Толкова ли не разбра, че в досега говорим за модерни технологии, а не за продажби в най-ниския клас в Европа, където Тойотка и Хонда се съревновават единствено с Дачия. Колко модерни модела продава Тойотка? Не е нужно да отговаряш, въпросът е риторичен.
  • #14
    0 rate up comment 2 rate down comment
    До долния ( преди 2 месеца )
    Продажбите друго думат.Тойота са втори след шкода или дори първиА китаец в топ 10 няма
  • #13
    1 rate up comment 0 rate down comment
    до 12 ( преди 2 месеца )
    И българите ли сме китайски националисти? Защото и на софийския автосалон при японските марки няма никой. Един път се обърках да отида и видях седемте чудеса на света: голям СУВ Хонда с топ двигател 130 к.с.; "практичен" СУВ Тойота, с малък багажник и без отвор за дълги предмети; Сузики с интериор от 60-те години. Самоналожената изостаналост на японците е както смехотворна, така и патологична.
  • #12
    1 rate up comment 1 rate down comment
    До долния ( преди 2 месеца )
    Китайците са националисти какво очакваш да седят пред корейските коли ли?
  • #11
    3 rate up comment 3 rate down comment
    Ох ( преди 2 месеца )
    Отбележете, че това се отнася за сащ, там такива продават. Там корейците са премиум, а японците са стабилни (технологии от преди 20г, все едни и същи) и качествени. Не случайно за кола на годината избраха корейски майтап. Там китайци не се продават, и не са виждали съвременни коли. Имаше едно изложение някъде края наминалата година в Китай. Там в халетата с китайците фраш от народ. После преминавате в халето с японци и корейци, там няма никой, ехо, шокиращо. Толкова е разликата в днешните коли.
  • #10
    2 rate up comment 1 rate down comment
    До долния ( преди 2 месеца )
    Правят да мейд ин турке ако те кефи взимай
  • #9
    5 rate up comment 4 rate down comment
    До #8 ( преди 2 месеца )
    Телефункен беше собственост на АЕГ, при това доволно назад в годините. През 90те бе продаден. В момента правят битова техника- телевизори, перални, сушилни и тн. У ващо село са назад с инфото явно...
  • #8
    4 rate up comment 7 rate down comment
    Факт ( преди 2 месеца )
    Немците ги няма никъде.Предсказанието от мен отпреди 25 години се сбъдна. ФВ БМВ и Мерседес отидоха при Телефункин и Грундиг. Оше когато другите викаха немската света троица и мерседес и всички останали. Много от тях не са живи днес.
  • #7
    5 rate up comment 4 rate down comment
    Антиматематик ( преди 2 месеца )
    Както е видно, за целите на платената публикация, освен Тесла е трябвало да разкарат от класацията и да ги пишат със звездичка и ривиан с 666 точки, както и полстар с 578 точки. Който видял видял и разбрал, важното е да излъжем останалите наивници, които няма да погледнат таблицата, а ще повярват на внушенията от статията. Мисията изпълнена.