IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Кои са най-продаваните нови коли в България?

Ожесточена битка на върха, разликата между първия и втория е само 6 автомобила

След поредица рекордни месеци, пазарът на нови автомобили в България забавя темпото през август с едва 3493 нови регистрации, а ръстът на годишна база се смъква до 24%, показва редовната справка на Automedia.bg за регистрациите в МВР.
  
      
Skoda Kodiaq, Mk2, 2024
Новото поколение на Skoda Kodiaq има основна заслуга чешката марка да е номер 1 на българския пазар през 2024 година. Всички посочени числа в статията се отнасят до регистрации на нови автомобили от категории М1 и N1
  
     
Подобно забавяне е обичайно за този период на годината, въпросът е дали в следващите месеци ще бъде наваксано, за да стане 2024 най-силната година в историята на българския пазар.
  
 

ТОП 10, МАРКИ

Skoda - 4434
Toyota - 4248
Dacia - 3073
Renault - 3006
Volkswagen - 2533
Kia - 1920
Ford - 1871
Hyundai - 1676
Peugeot - 1343
BMW - 1259

Надеждите на търговците падат най-вече върху предстоящия автомобилен салон в София през октомври, макар че предишните му издания нямаха кой знае какъв ефект върху пазара.

Битката за върха в нашата класация за най-продаваните нови модели се очертава незапомнено ожесточена: двамата лидери за пореден път си разменят местата, с разлика помежду им от едва 6 автомобила. Общо седем модела са успели да пласират трицифрен брой коли през август: Toyota Corolla, Skoda Kodiaq, Skoda Kamiq, Opel Corsa, Skoda Octavia, Dacia Sandero и Dacia Duster.

От началото на годината автомобилът с най-голям ръст на годишна база е Skoda Scala (+160%), пред Skoda Superb (143%) и Toyota Yaris (123%). Трицифрен ръст имат още Ford Focus, Kia Ceed и вече спряното за нашия пазар Suzuki Jimny.
  
              
Най-продаваните нови коли в България през 2024 (ГАЛЕРИЯ):


  
    

0 от 500
  • #22
    0 rate up comment 4 rate down comment
    До 19 ( преди 3 месеца )
    Е кой те е ограничил в премиум сегмента? Дай пример с по-нисък ценови сегмент и по-нисък клас автомобили от тези на Тесла, който предлагат повече, но за по-малко пари? Или и ти си от онези които сравняват 20-годишна Toyota corolla на газ с чисто нов Тесла модел У когато става въпрос за пари, а когато става въпрос за възможности с bugatti chiron, А за лукс с rolls-royce?
  • #21
    0 rate up comment 4 rate down comment
    Г-н психопат ( преди 3 месеца )
    Досега не ти обръщах внимание на клеветите за да не влизам в оправдателен режим че нямам сестра, но вече започна да досаждаш и на останалите с изопачаването на думите на 180% и измислянето на несъществуващи твърдения при положение че точно в тези теми си се нaaкал и си се омазал и продължаваш да мажеш. Ако не искаш да ти доказвам че е така просто спри да досаждаш на останалите с тези психопатски номера, че никой не помни какво сме говорили преди 5 години.
  • #20
    0 rate up comment 4 rate down comment
    Чичо Кольо ( преди 3 месеца )
    Чисто любопитство....дайте пример с какъв бензинов /дизелов автомобил да сравняваме Тесла модел 3??? Че да си направим сметката кое е по-евтино
  • #19
    4 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 3 месеца )
    Да сравняваме Тесла с БМВ е като да сравняваш евтина еднодневка с премиум автомобил.Сравняване по мощност и ускорение също е неадекватно,дай да ги сравняваме по пробег.
  • #18
    0 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    "Гост ( преди 7 минути )Теслю Тунберг, всички твои глупости съм си ги копирал дори и на хартия,цитирал съм ти многократно източниците." Искаш да кажеш че това което съм постнал е лъжа въпреки че съм дал източник и съм цитирал без промяна и на запетайка , а не твоето " Желязна руда с високо съдържание на въглерод" цитирай източника без да вадиш думи от контекста? Спорът беше относно твърдението ти че към желязото се добавя въглерод за да се получи стомана, аз казах че практически се премахва
  • #17
    1 rate up comment 5 rate down comment
    Чичо Кольо ( преди 3 месеца )
    Не мисля че има по-евтин бензинов или дизелов подобен автомобил(същия клас) на Тесла модел 3. Трябва да са абсолютно идентични - автоматик, същите екстри, ускорение от 0 до 100 за 6 секунди. Най-простата нова Тесла предлага стъклен покрив, отопление и охлаждане на предните седалки, отопление на задните, има доста голям багажник(практична е) много добре обезшумена - двойни стъкла навсякъде.... Мисля че ще останем изненадане че дизел или бензин може дори да са по-скъпи - пример БМВ 320 е по-скъп
  • #16
    4 rate up comment 0 rate down comment
    Гост ( преди 3 месеца )
    Теслю Тунберг, всички твои глупости съм си ги копирал дори и на хартия,цитирал съм ти многократно източниците.
  • #15
    2 rate up comment 5 rate down comment
    Чичо Кольо до 6ти ( преди 3 месеца )
    От любопитство....дайте пример за чисто нов автомобил в същия клас на Тесла модел 3 за да сравня каква е разликата- чисто финансова разлика гледаме, нали? Трябва да е със същите ектри.Сравнение на 30хил км пробег на година, ОК? Чисто нова Тесла, би трябвало да има 0лв разходи за обслужване първите 4 години, и за същите тези(или 120хил км) ще се сменят един комплект гуми. Ако се зарежда от вкъщи електричеството(горивото) ще е поне 50% по-евтино сравнение със същия клас бензинов/дизелов автомобил.
  • #14
    0 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Къде е спомената "Желязна руда с високо съдържание на въглерод" вече разтопеното желязо има 4-4,5%. Цитирам:Porsche преминава към екологично произведена стомана...31.10.2023...#27..MythBuster ...Модерното производство на стомана може да се раздели на шест стъпки:Изработка на желязо: Суровите материали ЖЕЛЯЗНА РУДА, кокс и вар СЕ РАЗТОПЯВАТ в доменни пещи. ПОЛУЧЕНОТО РАЗТОПЕНО ЖЕЛЯЗО - наричано още "горещ метал" - все още съдържа 4-4,5% въглерод и други примеси, които го правят крехко."
  • #13
    0 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Хайде да изчистим веднъж завинаги всички твои досадни лъжи които повтаряш от пет години насам и да спреш да досаждаш с клеветите за еластичен колянов вал, Желязна руда с високо съдържание на въглерод, отрицателна мощност, закалена ламарина и всички останали жирафи които според тебе не съществуват или пък лъжеш че някога съм говорил за тях, защото не знам за останалите но на мен вече започва да ми втръсва да ти чета глупостите под всяка статия, когато нямаш други аргументи и тръгнеш да клеветиш.