IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

BYD копира Tesla, маха дилърите

Експанзията започва от Германия, целта е 5% пазарен дял в Европа

Опасенията на Брюксел, че китайските марки наводняват европейския пазар с евтини електрически автомобили, са до голяма степен оправдани. През юни азиатската империя регистрира повече от 23 000 електрически автомобила в Стария континент. Тази година досега са продадени 80 000 броя (само в ЕС) или с 21% повече в сравнение с 2023 г.
 
 
BYD


Но повишените мита оказват вече влияние върху китайците, които са принудени да правят фабрики тук или да елиминират посредници в съкращаването на разходи. Последен пример е това, което BYD за Германия - пазар, на който електрическите автомобили претърпяха значителен спад след края на субсидиите.

Преди няколко дни китайският автомобилен гигант официално подписа споразумение с Hedin Mobility Group за закупуване на нейното дъщерно дружество Heden Electric Mobility, което внася превозни средства и резервни части за продажба в Германия.  Поглъщайки своя дистрибутор (в Швеция ще продължи да действа като такъв), фирмата елиминира посредник и увеличава маржа на печалба. И то на ключов автомобилен пазар.
 
 
BYD


Същата политика прилага от самото начало Tesla. Американците вярват, че така имат по-голям контрол върху цените и дистрибуцията, което помага за увеличаване на производството.

В допълнение BYD ще поеме и два водещи магазина в Щутгарт и Франкфурт. Стремежите на азиатския гигант са амбициозни, тъй като иска да контролира 5% от европейския автомобилен пазар през 2026 година. В края на юли BYD имаше само 0,1% и 1432 нови регистрации в Германия.

И краят на помощта за закупуване на електрически коли в Германия, тяхната продажба падна с 37 процента само през юли и общо с 20 процента от старта на годината. Така че битката ще е жестока за всяка бройка. 
 
 

0 от 500
  • #24
    5 rate up comment 4 rate down comment
    Sdf ( преди 1 месец )
    Извинявам се за правописните грешки, но съм в движение . Мрежата на Тесла вече е по-гъста от Форд или Рено в Германия.. но няма нужда да караш колата никъде при 90% от случаите
  • #23
    4 rate up comment 4 rate down comment
    Sdf ( преди 1 месец )
    Живея в Германия и не познавам човек , който да си е купил Тесла без да я е карал. Тесла имат вече центрове в всеки град. Поправката на една тяхна кола става три пъти по-бързо от другите марки. И СТАВА ЧЕСТО В АПО-са. В централата поглеждат колата ти - пращат сервизна кола , смяна на частта става в сеира ти при 90 % от скучаите !!!
  • #22
    6 rate up comment 3 rate down comment
    Турбо ( преди 1 месец )
    Тесльо,говоря ти за автомобил,без значение от марката и модела.И между другото 99,9 % от хората си купуват автомобил по същия начин.Само сектантите от Тесла си поръчват по картинка,сега БИД ги копират.
  • #21
    3 rate up comment 4 rate down comment
    До 19 ( преди 1 месец )
    От друга страна 99% от хората, които които си купуват нови автомобили, не биха направили твоя избор за автомобил, така че не знам защо въобще се мислиш за някакъв фактор на автомобилния пазар! Важното е какво прави мнозинството, а не ти. На кое място по продажби в Европа бе твоя автомобил за 2023? Влезе ли поне в топ 50? Сигурно е някъде в дъното на класациите, въпреки че го описваш като идеалния.
  • #20
    0 rate up comment 6 rate down comment
    До 17 ( преди 1 месец )
    Зле си информиран. Качеството и зареждането са над средното ниво в световен мащаб. Освен това произвеждат автомобили с всички видове задвижване, а ти говориш само за електромобили.
  • #19
    8 rate up comment 5 rate down comment
    Турбо ( преди 1 месец )
    Никога не бих купил автомобил без да го видя на живо,без тест драйв и без осигурен гаранционен и извън гаранционен сервиз.
  • #18
    4 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Социалните придобивки в Европа не са безплатни. 4-дневната седмица, 7-часов работен ден, месец отпуска, национални празници, нощен труд....
  • #17
    4 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    BYD натискат яко, но е доста прибързано да се обявяват за победители. В момента, продажбите им се крепят на 2 опори - патриотизъм в Китай и ниска цена. Технологично са доста зле - ниски скорости на зареждане, несъвършено термално управление на батерията, палене, некадърен софтуер. Затова продажбите им извън Китай са символични, и то основно пак в Азия. За разлика от компании като Форд, обаче, не трябва да се отписват. Хората имат цел и подкрепа от втората най-силна икономика.
  • #16
    4 rate up comment 4 rate down comment
    Факт ( преди 1 месец )
    С пробег 500км на зареждане при положение че дори да бачкаш в София а да живееш в Пловдив ще минаваш по 200км на ден тоест по 1000 км на седмица или две зареждания на електричката общо за 50 минути на седмица за какъв дизел изобщо става на въпрос.
  • #15
    1 rate up comment 4 rate down comment
    Инфо++ ( преди 1 месец )
    Китайците имат два варианта за да имат продажби. Или произвеждат в Китай и продават, без ес надбавки на цената. Или правят завод, който да произвежда на минимална цена, просто само роботи и няма данъци. Първият вариант също се използва, и не само за ес. За това сега ще правят завод в Турция, там няма внос данъци, и от там ги внасят в ес без мита. Намират държава, която има търговски споразумения с региона, който искат, да внасят от там без мита. Вече го направиха за други части на света.