IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

BYD копира Tesla, маха дилърите

Експанзията започва от Германия, целта е 5% пазарен дял в Европа

Опасенията на Брюксел, че китайските марки наводняват европейския пазар с евтини електрически автомобили, са до голяма степен оправдани. През юни азиатската империя регистрира повече от 23 000 електрически автомобила в Стария континент. Тази година досега са продадени 80 000 броя (само в ЕС) или с 21% повече в сравнение с 2023 г.
 
 
BYD


Но повишените мита оказват вече влияние върху китайците, които са принудени да правят фабрики тук или да елиминират посредници в съкращаването на разходи. Последен пример е това, което BYD за Германия - пазар, на който електрическите автомобили претърпяха значителен спад след края на субсидиите.

Преди няколко дни китайският автомобилен гигант официално подписа споразумение с Hedin Mobility Group за закупуване на нейното дъщерно дружество Heden Electric Mobility, което внася превозни средства и резервни части за продажба в Германия.  Поглъщайки своя дистрибутор (в Швеция ще продължи да действа като такъв), фирмата елиминира посредник и увеличава маржа на печалба. И то на ключов автомобилен пазар.
 
 
BYD


Същата политика прилага от самото начало Tesla. Американците вярват, че така имат по-голям контрол върху цените и дистрибуцията, което помага за увеличаване на производството.

В допълнение BYD ще поеме и два водещи магазина в Щутгарт и Франкфурт. Стремежите на азиатския гигант са амбициозни, тъй като иска да контролира 5% от европейския автомобилен пазар през 2026 година. В края на юли BYD имаше само 0,1% и 1432 нови регистрации в Германия.

И краят на помощта за закупуване на електрически коли в Германия, тяхната продажба падна с 37 процента само през юли и общо с 20 процента от старта на годината. Така че битката ще е жестока за всяка бройка. 
 
 

0 от 500
  • #14
    1 rate up comment 3 rate down comment
    Инфо+ ( преди 3 месеца )
    Когато ес започна разследване срещу китайците, изтече някоя финансова информация за китайските фирми, дори и тук на сайта. Та BYD продава колите си с 1200usd печалба. Не в пъти, както феновете на ес марките си фантазират. Вчера гледах клип, на който китайски дилър предлага в Китай, БМВ за 60к, при условие, че нормалната му цена пак там е 110к+ usd, произвежда се пак там. Докарайте го в ес, и цената набъбва яко. За това всички автопроизводители в ес ще фалират. За това нямат продажби.
  • #13
    1 rate up comment 2 rate down comment
    Любопитно ( преди 3 месеца )
    "Май първом трябва да седнат и да поумуват защо аджеба интересът е толкова мижав." Ти измисли ли отговора на този въпрос? Би ли го споделил? Дали са цената и качеството или има някаква връзка с липсата на сервизна мрежа и следпродажбено обслужване?
  • #12
    6 rate up comment 2 rate down comment
    Лал до #11 ( преди 3 месеца )
    Ще пуснат завод, екстра. А има ли смисъл, кога ще им се избие инвестицията с такива продажби? Бай *** ли пак ще ги спонсорира от държавния бюджет? Май първом трябва да седнат и да поумуват защо аджеба интересът е толкова мижав.
  • #11
    2 rate up comment 6 rate down comment
    Инфо ( преди 3 месеца )
    BYD е една от малкото, която си произвежда всичко, до болта. Тя няма външни доставчици. Това им позволява да гарантират качество и ниска цена. В брюксел са със сериозни умствени проблеми, и не разбират какво ще стане. То става. В Африка е подобна ситуацията. Пуснаха завод и искаха да включат тамошни доставчици - няма. Купиха няколко, и сега си произвеждат всичко сами. В ЕС ще бъде същото. Като пуснат завод, с двама човека само в него, няма данъци, няма работни места. Роботите не плащат данъци.
  • #10
    4 rate up comment 3 rate down comment
    До 4 ( преди 3 месеца )
    Вероятно си поредния клонинг на сектанта. Да ти напомня какво каза Илон Мъск в интервю за Bloomberg през 2011 г. - Виждал ли си колата им? пита той риторично интервюиращия. Когато репортерът го притиска, той пояснява, че смята, че продуктът на BYD не е особено привлекателен и че технологията не е много силна. Тогава бях съгласен с неговите думи, но вече не съм, защото не съм сектант като вас. Светът от тогава доста се промени и освен електромобили BYD прави и страхотни хибриди.
  • #9
    2 rate up comment 3 rate down comment
    До 5 ( преди 3 месеца )
    "анонимен ( преди 42 минути )Забавното е, че като гледаш репортажи от футболни първенства отпреди 10-20 години, спонсорите от тогава, в повечето случаи вече не са сред живите. " Точно на място! Допускам че говориш за nokia, кодак, Telefunken и други които като Toyota си вярваха че технологията в която са лидери ще продължи да съществува векове и спряха да се развиват технологично. BYD за разлика от тях не само говори, но наистина има от всичко в менюто и не са сложили всички яйца в една кошниц ...
  • #8
    3 rate up comment 4 rate down comment
    Гостенино ( преди 3 месеца )
    "Гост ( преди 2 часа )Теслю стана Чайнеслю,вече ще рекламира китайски електрокари." Пък ако знаеш оня Нютон дето не му знаеш първото име защото не ти е съсед, По колко ми плаща за да му рекламирам законите! Щото то с реклама пък никой антиелектрик не е чувал за тях, ако Нютон не ми плащаше, нямаше и да си чувал, че съществуват. Фондацията на математиците и физиците също ми плащат да троля за физични и математически принципи сред населението, за да ви промивам мозъците.
  • #7
    1 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    и като пристигне ще получиш смс или мейл да ходиш да си търсиш автомобила по пристанища и без сервиз какво правиш имаш недвижим имот на колела
  • #6
    5 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Е това точно Тесла са го измислили, направо патент им дайте!
  • #5
    5 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Забавното е, че като гледаш репортажи от футболни първенства отпреди 10-20 години, спонсорите от тогава, в повечето случаи вече не са сред живите. Има изключения от типа на Кока Кола, но са единици.