IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

BYD копира Tesla, маха дилърите

Експанзията започва от Германия, целта е 5% пазарен дял в Европа

Опасенията на Брюксел, че китайските марки наводняват европейския пазар с евтини електрически автомобили, са до голяма степен оправдани. През юни азиатската империя регистрира повече от 23 000 електрически автомобила в Стария континент. Тази година досега са продадени 80 000 броя (само в ЕС) или с 21% повече в сравнение с 2023 г.
 
 
BYD


Но повишените мита оказват вече влияние върху китайците, които са принудени да правят фабрики тук или да елиминират посредници в съкращаването на разходи. Последен пример е това, което BYD за Германия - пазар, на който електрическите автомобили претърпяха значителен спад след края на субсидиите.

Преди няколко дни китайският автомобилен гигант официално подписа споразумение с Hedin Mobility Group за закупуване на нейното дъщерно дружество Heden Electric Mobility, което внася превозни средства и резервни части за продажба в Германия.  Поглъщайки своя дистрибутор (в Швеция ще продължи да действа като такъв), фирмата елиминира посредник и увеличава маржа на печалба. И то на ключов автомобилен пазар.
 
 
BYD


Същата политика прилага от самото начало Tesla. Американците вярват, че така имат по-голям контрол върху цените и дистрибуцията, което помага за увеличаване на производството.

В допълнение BYD ще поеме и два водещи магазина в Щутгарт и Франкфурт. Стремежите на азиатския гигант са амбициозни, тъй като иска да контролира 5% от европейския автомобилен пазар през 2026 година. В края на юли BYD имаше само 0,1% и 1432 нови регистрации в Германия.

И краят на помощта за закупуване на електрически коли в Германия, тяхната продажба падна с 37 процента само през юли и общо с 20 процента от старта на годината. Така че битката ще е жестока за всяка бройка. 
 
 

0 от 500
  • #4
    4 rate up comment 3 rate down comment
    Лал ( преди 2 седмици )
    Тия БЪД к'во ли не правиха, то спонсорство на европейското по футбол, то тестове в "реални" условия по нанадолнище и с до 90км/ч, че да вържат 2000км за резервоар, реклами под и над път и накрая... 0.1% в Германия.
  • #3
    7 rate up comment 2 rate down comment
    Гост ( преди 2 седмици )
    Теслю стана Чайнеслю,вече ще рекламира китайски електрокари.
  • #2
    4 rate up comment 5 rate down comment
    Моето предположение ( преди 2 седмици )
    Което също може да си копирате за да цитирате след време. Според мен това е само началото и китайците няма да обърнат другата буза след като им удариха шамара, а ще отвърнат на удара. Днес купуват посредник търговец. Утре ще купят изоставените от европейските производители представителства и сервизи. А междувременно ще купят и затворените автомобилни заводи заедно с работниците и специалистите на европейските производители.
  • #1
    2 rate up comment 8 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    Много ми се иска гост да си напише мнението колко много не вървят продажбите на китайците и конкретно за тази автомобилна марка, за да мога да го цитирам след две-три години. Въпросът също е към всички анти електрически, японофилски и германофилски профили, както и тези които вярват, че няма кой да се противопостави на европейските автомобилни производители в Европа?