IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

BYD изпревари Honda и Nissan по продажби в световен мащаб

За три месеца китайският гигант е пласирал близо милион нови автомобила

Японските компании Honda и Nissan бяха задминати по продажби в световен мащаб от BYD. Най-големият производител в Китай увеличи резултатите си с 40% през второто тримесечие на тази година в сравнение със същия период на 2023 г., доставяйки почти милион коли за три месеца. Това му позволи да достигне седмо място по продажби в света, съобщава Nikkei Asia.


BYD Seagull


В същото време представянето на всички автомобилни производители в челната петица падна. Първото място в класацията на автомобилните марки по обем на глобалните продажби все още принадлежи на Toyota Motor. Според резултатите от април-юли резултатът на концерна намалява с 4% на годишна база. Volkswagen, който е на второ място, също губи 4%, а конгломератът Hyundai-KIA, на трето място, губи 1%.

През второто тримесечие BYD е успял да продаде около 980 000 нови автомобила, като чужбина са заминали около 105 000., което е почти три пъти повече от преди година. Както отбелязва Nikkei Asia, резкият растеж на BYD директно предизвиква установения ред на световния пазар на автомобили.

Това е и причината, поради която властите в ЕС разработват начини за защита на пазара от наплива на „китайците“. Европейската комисия въведе временни мита върху произведените в Китай автомобили. BYD ще трябва да плати 17% от цената на всяка кола, Geely - 19,3%, а SAIC - 36,3%. Компаниите, сътрудничили на европейското разследване, са получили най-ниски ставки.


0 от 500
  • #47
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Гост ( преди 2 месеца )
    Теслю обърна пропагандата в полза на китайците.В юани ли ти плащат вече.
  • #46
    0 rate up comment 1 rate down comment
    Гостенино ( преди 2 месеца )
    Градивна дискусия по технически теми с тебе е невъзможна. На тебе ти се губят дори знания от осми клас за кинетичната енергия и все още не правиш разлика между енергия и мощност след като ти е обясняват шеста година. Крадеца пък се гледа в огледалото и вика дръжте крадеца.. коляновият вал има ли еластичност? Направен ли е от материал който е по-еластичен от стъклото което очевидно също има еластичност след като ги сравняват в Уикипедия в статия за еластичност? Кой е неграмотния?
  • #45
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Гост ( преди 2 месеца )
    Ти кажи как върви плана на Тесла за 50% ръст всяка година и 3 млн. Тесли за 2024?Щял да топи стомана с фотоволтаици спейшълиста.
  • #44
    0 rate up comment 2 rate down comment
    До 39 ( преди 2 месеца )
    А най-голямата ти заблуда е, че BYD е производител на електромобили. В общи линии аргументите ти са на база вярвания и абсолютна липса на информация. Включително когато ти я дават. Онзи 1200 коня джип който е много по джип и по луксозен от land cruiser, има въздушно регулируемо окачване, четири независими задвижване колела, всяко от което може да се върти в различна посока и да прави танково обръщане на място, който може да преплува язовири, всъщност има 1 000 км пробег и се зарежда от ДВГ.
  • #43
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Гост ( преди 2 месеца )
    Градивна дискусия с технически неграмотен теслар? Как да стане.
  • #42
    0 rate up comment 2 rate down comment
    До 39 ( преди 2 месеца )
    А сега конкретно по темата. Засега китайците бяха заети да завземат най-големия автомобилен пазар в света, който има най-голям потенциал за растеж и към който досега се стремяха Да завземат абсолютно всички световни автомобилни марки и почти бяха успели, защото това е един от най-големите им пазари. Например на mercedes. Сещаш ли се за кой пазар говоря - китайския. Той си има спецификите - продават се и много евтини малки автомобили които се търсят и в Африка. Бедният не кара land cruiser
  • #41
    0 rate up comment 2 rate down comment
    До 39 ( преди 2 месеца )
    Тоест знаеш че темата е нови коли, Но говориш какви 20-годишни Toyota купуват африканците, като аргумент какви автомобили трябва да се произвеждат за да се купуват днес? Точно както гост знае, че темата обикновено е по някакъв автомобилен или свързан с автомобилите инженерен казус, но все напира да говори за мен без да спомене и дума по темата. Чудесни градивни дискусии се водят с вас. Както виждаш моята критика към вас е градивна - какво да промените за да се подобри дискусията, а не заяждане.
  • #40
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Гост ( преди 2 месеца )
    Гений е Теслю,само че гений на глупостта.
  • #39
    1 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    20-ти,знам,че темата е "нови коли", но ти прочете ли,че от от 980 хил. продадени коли на BYD само 105 хил са в чужбина и това е в Европа и САЩ на 90%! В Африка може и да са продали 5 броя,но в същото време Тойота са продали поне 5 хиляди коли в Африка с ДВГ! И след 15 години "бедното африканче" ще си купи Тойота,а не електричка ,която вече за нищо няма да става! Отделно около 50% от жителите на Африка нямат достъп до електричество, а ти говориш, че ще го произвеждат сами, че да зареждат коли?!?!
  • #38
    0 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Например да си говорим за загуби в мрежата. Ако от АЕЦ до домът ти без да те знам къде живееш загубите са 10%, колко мислиш че ще са загубите примерно до Виена, което е грубо 1 000 км? Повече или по-малко? Даже не те питам за точна цифра. Искаш ли смислен разговор или дойде просто да се заяждаш и да правиш внушения? Мога веднага да ти отговоря с цифри, ако не знаеш отговора и искаш да научиш нещо ново, без да си губиш времето. Вярвам в доброто на хората, но в случая съм скептичен. Опровергай ме!