IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

BYD изпревари Honda и Nissan по продажби в световен мащаб

За три месеца китайският гигант е пласирал близо милион нови автомобила

Японските компании Honda и Nissan бяха задминати по продажби в световен мащаб от BYD. Най-големият производител в Китай увеличи резултатите си с 40% през второто тримесечие на тази година в сравнение със същия период на 2023 г., доставяйки почти милион коли за три месеца. Това му позволи да достигне седмо място по продажби в света, съобщава Nikkei Asia.


BYD Seagull


В същото време представянето на всички автомобилни производители в челната петица падна. Първото място в класацията на автомобилните марки по обем на глобалните продажби все още принадлежи на Toyota Motor. Според резултатите от април-юли резултатът на концерна намалява с 4% на годишна база. Volkswagen, който е на второ място, също губи 4%, а конгломератът Hyundai-KIA, на трето място, губи 1%.

През второто тримесечие BYD е успял да продаде около 980 000 нови автомобила, като чужбина са заминали около 105 000., което е почти три пъти повече от преди година. Както отбелязва Nikkei Asia, резкият растеж на BYD директно предизвиква установения ред на световния пазар на автомобили.

Това е и причината, поради която властите в ЕС разработват начини за защита на пазара от наплива на „китайците“. Европейската комисия въведе временни мита върху произведените в Китай автомобили. BYD ще трябва да плати 17% от цената на всяка кола, Geely - 19,3%, а SAIC - 36,3%. Компаниите, сътрудничили на европейското разследване, са получили най-ниски ставки.


0 от 500
  • #7
    3 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Митьо Бустеров не бързай да се радваш толкова,да видим първо колко ще изяде от Тесла.
  • #6
    4 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Аз се смея на корейците, грозни и скъпи да имах Киа но тогава за 30 хиляди се взимаше хубава кола, сега е просто абсурдно ако ще се дават толкова пари за корейско има по-добри опции за 90к лева.
  • #5
    5 rate up comment 9 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Преди десетилетия мнозина се смееха над Хюндай Пони, но днес никой не се смее, защото корейците от Хюндай и Киа извървяха дълъг път и се наложиха. Китайците ще направят същото / с електрически автомобили /, а европейската автомобилна промишленост ще пие една студена вода. Това ще е много драматично за ЕС, защото автомобилната промишленост е 7% от БВП на съюза и осигурява 13 млн. работни места. Другият шок ще са споделените автономни автомобили, които ще са последния пирон в ковчега на ДВГ
  • #4
    8 rate up comment 7 rate down comment
    Бид идва ( преди 3 месеца )
    Скоро един по един големите европейски производители ще сгънат цирка
  • #3
    6 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    17% мито при над 50% брутен марж на печалбата при цените на които продават Китайците на Европейския пазар, въобще не са преграда, която да ги спре. Засега проблем не са цените, а липсата на представителства, сервизна мрежа и най-вече липсата на доверие към китайските автомобили. Няма да стане с щракане на пръст, както очакват антиелектриците. Това ще е дълъг процес. Дълъг, но необратим. Все пак производителите от цял свят произвеждат електромобили с китайски батерии.
  • #2
    5 rate up comment 11 rate down comment
    Точно в десятката ( преди 3 месеца )
    Точно това се опитвам да обясня на японофилите, които си мислят че пазарът на японците в третия свят им е гарантиран посмъртно и никой никога няма да стъпи на тези пазари. Точно на тези бедни пазари Китайците имат много по-големи шансове от японците. Особено предвид високите цени на горивата и възможността на бедното население да си произвежда тока сам, включително в отдалечени райони на които няма бензиностанции и носят бензина в туби от стотици километри.
  • #1
    7 rate up comment 8 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Всички си мислят, че китайците ще изместят европейците, но истината е, че най-потърпевши ще бъдат японските производители, защото в момента те обират по-бюджетния пазар.