IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Китайците ще изместят Tesla в Европа при едно условие

За целта азиатците трябва да пуснат още нови модели на пазара

Продажбите на китайски електрически превозни средства в Европа могат да надхвърлят тези на лидера в сегмента Tesla, ако производителите от азиатската предоставят допълнителни модели за европейските пазари. Това прогнозират експерти от агенция Reuters, според които смяна на лидерството по продажбите на Стария континент може да се случи съвсем скоро.


BYD


В момента електрическите превозни средства от Китай имат сравнително скромно присъствие на европейския пазар. Потребителите не са запознати с повечето китайски марки, с изключение на продуктите на автомобилния производител MG - компания, която преди това беше собственост на BMW.

В същото време анализаторите отбелязват бърз ръст на продажбите на китайски коли, който може да се увеличи многократно, ако на пазара се появят нови модели. Отбелязва се, че продажбите на автомобили с марка BYD са се утроили през 2023 г. и са достигнали 15 000 бройки. Производителят пусна шест нови модела на европейския пазар, като продуктите на BYD присъстват на автомобилните пазари в 20 държави, отбелязва Reuters, позовавайки се на източник от компанията.

Друг производител - Great Wall, планира да пуска по един нов модел годишно на европейския пазар през следващите пет години. На свой ред, Chery възнамерява да представи осем SUV модела през следващите две години. В същото време се отбелязва, че Tesla продава добре само два модела в средната ценова категория - Tesla 3 и Tesla Y. Техните продажби в последно време обаче спадат.

Представителят на Норвежката асоциация на електрическите превозни средства Кристина Бу подчерта, че китайските марки не само адаптират електрически превозни средства за износ, но и разработват модели от нулата специално за европейския пазар. И това също може да им даде сериозно предимство пред останалите играчи на пазара.


0 от 500
  • #10
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Лудория ( преди 1 месец )
    Не знам за проникване, но дори в нашето село виждам вече няколко нови китайски автомобила. Haval беше единия. За другите дори не можах да разбера какво пише с латински букви, камо ли си китайските йероглифи... Но ги се появиха и ги карат, но са единични бройки, и всичките бяха интересно, с варненски номера.
  • #9
    6 rate up comment 4 rate down comment
    Хвалипръц ( преди 1 месец )
    Помните ли лъжлив нагъл Илон как се смееше на китайците BYD? Сега им се моли за батерии, защото разчита на китайски батерии за 60% от производството си. Китайците застигат вече японците по технологии за батерии, докато европейци и американци още не могат да усвоят технологии отпреди 10-15 години..
  • #8
    6 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Китайци се опитват да проникнат в Европа вече близо 10 години и са до никъде.
  • #7
    10 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    На корейците им бяха нужни 20 години да започнат да им купуват тук колите, тези като ги знам колко са лъжливи и за 20 няма да минат 10% дял.
  • #6
    6 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Който иска да си купува китайски EV, може евентуално да види как се представя на краш тест Модел Y и да го сравни с китайски автомобил по избор. Изобщо не съм фен на Тесла с техните спартански интериори, но Модел Y е колата с най-високи оценки на краш тест. Не между електрическите автомобили, а изобщо.
  • #5
    11 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Щом ще ни завладяват, защо никой не се реди на опашка за 130-те хил китаеца на големите пристанища?
  • #4
    7 rate up comment 2 rate down comment
    fd ( преди 1 месец )
    Май не си гледал скоро тестове на Euro NCAP с китайски автомопбили.
  • #3
    14 rate up comment 9 rate down comment
    Кой ще купува тия др ( преди 1 месец )
    Хахаха навремето в Баховица имаше завод на Great Wall в който се произвеждаха коли на стари платформи на Тойота с този завод китайците щяха да превземат Европа и света.Колите бяха с тази марка.Впоследствие марката не се продаваше добре никъде, смениха и измислиха KAVAL, WEY, ОRA и т.нСъщата съдба ще последва и завода в Унгария с който другаря Орбанович толкова се пъчи.Никой нормален трезвомислещ човек не би си купил китайски автомобил който има риск да се самозапали, да не говорим за краш те ...
  • #2
    6 rate up comment 2 rate down comment
    Айде Тесла са лесни ( преди 1 месец )
    Да де ама в Европа са Рено Пежо Ситроен. Тях как ще ги бутнат то туй Меган електрик туй 208 електрик туй новото це3 електрик
  • #1
    7 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Нали вчера казахте че Големио Дувар ще гасят тока в Европа