Китайският автомобилен производител Great Wall Motors ще затвори европейската си централа, която се намира в Мюнхен (Германия) и ще освободи целия персонал, включително мениджърския екип. Моделите на GWM ще продължат да се продават на съществуващите европейски пазари, но планираното по-рано разширяване към други държави се отменя.
Решението за затварянето на европейската централа най-вероятно е взето заради слабите продажби на Стария континент. През 2023 г. Great Wall е продал общо 316 018 коли в чужбина, но само 6300 от тях са в Европа. Наскоро китайският производител отложи обявената цел да продава по 1 милион коли зад граница от 2025 за 2030 г., позовавайки се на предизвикателни пазарни условия.
Както съобщава германската медия Manager Magazin, офисите на Great Wall в Мюнхен ще затворят в края на август, а всичките 100 служители ще бъдат съкратени. Същият източник предполага, че служителите и партньорските компании вече са информирани. От Great Wall коментираха единствено, че трябва да се направят корекции на целите на фона на нестабилен пазар.
През ноември 2023 г. Great Wall Motors обяви консолидирането на марките Ora и Wey в едно звено - GWM, преименувайки съответно своите продукти. Тогава китайският автомобилен производител планира експанзия в Испания, Италия, Португалия, Белгия, Люксембург, Холандия, Австрия, Швейцария, Дания, Исландия и България в рамките на 2024 г., която сега е отменена.
От друга страна, GWM ще спази вече установените споразумения за партньорство в Германия, Обединеното кралство, Ирландия и Швеция. Затварянето на европейските офиси означава, че цялостното управление вече ще се извършва директно от централата в Баодин в Китай.