IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Инвазията на китайските автомобили ще минава през Унгария и Сърбия

В тези две държави ще бъдат инвестирани над 15 милиарда долара

Китайският лидер Си Дзинпин и унгарският премиер Виктор Орбан са се разбрали за значителни китайски инвестиции в производството на електрически превозни средства. Това съобщи агенция AR , позовавайки се на неофициални данни.


Китайски коли


През декември Унгария обяви, че един от най-големите производители на електрически превозни средства в света, китайската BYD, ще отвори първия си европейски завод за производство на електрически превозни средства в южната част на страната. Сега, в Унгария се очаква и още една голяма инвестиция в производството на електрически превозни средства, като тя ще е с участието на китайската компания Great Wall Motor, която за кратко се опита да прави коли и у нас.

Според AidData, изследователска лаборатория към Държавния университет във Вирджиния, китайски кредитори са дали над 22 милиарда долара заеми на девет страни от Централна и Източна Европа. Любопитното е, че от тази сума 9.4 милиарда долара са отпуснати на Унгария, а 5.7 милиарда долара - на Сърбия, което значително надвишава общия размер на инвестициите, отпуснати на други страни от региона.

Унгария създаде благоприятна инвестиционна среда за Китай, предоставяйки щедри данъчни облекчения, субсидии и инфраструктурна помощ на китайски компании, както и им помага да се ориентират в унгарската бюрокрация. Близо до Дебрецен, вторият по големина град, се строи фабрика за батерии за електрически превозни средства с площ от близо 222 хектара, която е на стойност 7.3 милиарда евро - най-голямата пряка чуждестранна инвестиция в историята на Унгария.

Правителството на Орбан се надява заводът, управляван от китайския гигант за батерии CATL, да превърне страната в глобален център за литиево-йонни батерии в епоха, когато правителствата все повече се стремят да ограничат емисиите на парникови газове чрез преминаване към електрически автомобили.


0 от 500
  • #10
    4 rate up comment 0 rate down comment
    До 9 ( преди 4 дни )
    А ако счупиш фар например? Или те Теслите нищо и никога не може да ги повреди?
  • #9
    1 rate up comment 7 rate down comment
    VAYK ( преди 4 дни )
    Какво сервизно обслужване? Теслите първите 4 години не те задължават по никакъв начин да се явяваш в техен център! Тва е само за ЕПС-тата на 100 годишните, те са си изсмукали някакви основания от пръстите да ти взимат по няколко стотин лева всяка година :)))))
  • #8
    10 rate up comment 0 rate down comment
    до 3 ( преди 4 дни )
    Те европейските производители правят електричките в Китай, за да спестят някое евро въпреки митата. Ама видиш ли китайците като построят завод по европейски цени, внасят суровините наравно с европейците, плащат европейски заплати и произвеждат с европейско качество, някак цените ще са ниски. Само ако завода е бутафория като нашия в Ловеч - само финално асемблиране може да успеят да спестят нещо.
  • #7
    5 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 4 дни )
    6-ти, за мене от сега още ефекта е повече от съмнителен, при положение, че Европа (и не само) осъзнаха, че електрификацията няма да се получи. Смесица е от политика и финасии..
  • #6
    4 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 4 дни )
    #5 предполагам ще работят усилено по тая част със сервизната мрежа - иначе нищо няма да постигнат.
  • #5
    13 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 4 дни )
    автомобил без сервизна мрежа не се купува като знам каква е ситуацията със сервизирането на стогодишни производители с двг не ми се мисли какво приключение ще е по сервизите с електромобилите ако ъпдейт по въздуха работи то логистиката с резервни части е друга бира
  • #4
    11 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 4 дни )
    Това че китайците ще произввждат в Европа, не означава че ще продават на китайски цени. Навсякъде си има специфики на пазара. Затова и един модел има различна цена.
  • #3
    7 rate up comment 8 rate down comment
    До 1 ( преди 4 дни )
    Пропускаш момента, че Китай дава заем на китайци да строят в Европа. Скоро автомобилните производители ще са в шок и ужас, точно както в момента са производителите на фотоволтаици в Европа, защото се оказва, че производителите на панели произвеждат на два пъти по-ниска себестойност от тях, Но въпреки това са на такава печалба че си връщат заемите преждевременно и инвестицията се изплаща само за три-четири години, въпреки митовете за субсидиране. Причината е, че не са си "спестили" разработките
  • #2
    11 rate up comment 14 rate down comment
    анонимен ( преди 4 дни )
    Ние докато се наканим с кои сме и ни го набиха и от ЕС и от Китай и от Русия, нямат търпение да си изхвърлят старите коли тук и ордите мигранти!
  • #1
    8 rate up comment 15 rate down comment
    Ха ха ( преди 4 дни )
    А "заема" от демократ-капиталистите как е?Освен болките под кръста, целия в синини и лиги от "ласките" на 30 половите "съдружници" и "партньори" и като финал си длъжник с 3 поколения след теб, но ядеш банани!