IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Италия и Испания в жестока битка за китайски завод

Премиерът Мелони иска втори производител за още 300 000 автомобила годишно

Италианското правителство усилено търси нов чуждестранен автомобилен производител, за да да тласне националното производство, което в момента се поддържа само от Stellantis. Китайската марка Chery се готви да дебютира в Европа и е най-близо до заветното „да“.

     
chery


След слуховете за възможен контакт с BYD погледът на правителството продължава да е насочен към Изтока и по-специално към Китай. Този път, както съобщава  агенция Ройтерс, Chery са поканени лично от премиера Джорджия Мелони. Министърът на икономиката Адолфо Урсо заяви, че се очакват около 300 000 автомобила годишно от втория национален производител , които да бъдат добавени към договорения със Stellantis милион.

Chery е на път да дебютира на европейските пазари с марките Omoda и Jaecoo, като планира да пусне три SUV-а от двете до края на 2025 г. Първият ще бъде Omoda 5 още през 2024 г., докато дебютът на Jaecoo 7 е насрочен за следващата година. В същото време китайските компании сериозно обмислят възможностите за изграждане на заводи на Стария континент, за да заобиколят вече предложените от Европейската комисия мита.

BYD обяви старта на фабрика в Унгария, докато Chery още мисли. Главният изпълнителен директор на Chery Europe - Йохен Тютинг, очаква достатъчно продажби в Европа, за да оправдае завод на Стария континент.

Въпреки че източници на Ройтерс твърдят за постигана договорка между Италия и Chery, „мачът“ далеч не е приключил.

„Оценяваме няколко местоположения в цяла Европа “, каза Тютинг. Сред възможностите е обновяването на съществуващ завод, който може да е бившият на Nissan в Барселона.

От друга страна Chery не е единствената компания, с която правителството на Италия се е свързало. Освен споменаните китайци от BYD - екипът на Мелони преговаря и с Great wall. Така или иначе, явно всички пътища водят към Пекин.
 
 
 

0 от 500
  • #7
    7 rate up comment 4 rate down comment
    До 6 ( преди 9 месеца )
    И аз се чудя защо всеки путинофил се вре да си вее дупарата на запад по прайдовете и от там да хвали мъжкарска Русия вместо директно да отиде на хубавото при здравата диктаторска ръка :D
  • #6
    7 rate up comment 5 rate down comment
    Еврогей ( преди 9 месеца )
    Да бачкат китайците..да си купят вилици..а ние ще си веем дупарите по прайдовете...
  • #5
    12 rate up comment 0 rate down comment
    Пропов ( преди 9 месеца )
    Едно е да внасяш готова продукция, друго е да вкараш производството на твой терен. И икономическия и социалния ефект е различен. Точно това е целта на митата. Не да товариш цените, а да спечелиш директно производство на твоя територия с твои правила и да имаш хиляди нови работни места. Това завърта парите многократно.
  • #4
    8 rate up comment 8 rate down comment
    До долния ( преди 9 месеца )
    А ми умен съм да кой нормален в Европа а и Италия ще купи китайски кошник а не Дачия или Рено например
  • #3
    7 rate up comment 6 rate down comment
    До 3 ( преди 9 месеца )
    Пазара на Италия е много по-голям от този на майка Русия макар да има под половината население освен това разбира се няма да се продават само там, а в цяла Европа. Ти май си толкова умен, че не знаеш, че пазара е общ и има свободна търговия
  • #2
    12 rate up comment 3 rate down comment
    До 1 ( преди 9 месеца )
    Не е сигурно. Китаец да ти е началник не е безобидно и със сигурност се напреварват с индийците за палмата на конглокса, "Кой е по-голям експлоататор".
  • #1
    14 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 9 месеца )
    Каква стана тя. Вместо да извадят очите на китайците, ще им изпишат вежди. Вместо да плащат мита, китайците направо ще си построят заводите в Европа и ще вземат както в пазара така и работниците на европейските производители. Нищо чудно скоро да започнат направо да им купуват готовите фабрики заедно с работниците и да сменят емблемите с китайски.