Италианското правителство усилено търси нов чуждестранен автомобилен производител, за да да тласне националното производство, което в момента се поддържа само от Stellantis. Китайската марка Chery се готви да дебютира в Европа и е най-близо до заветното „да“.
След слуховете за възможен контакт с BYD погледът на правителството продължава да е насочен към Изтока и по-специално към Китай. Този път, както съобщава агенция Ройтерс, Chery са поканени лично от премиера Джорджия Мелони. Министърът на икономиката Адолфо Урсо заяви, че се очакват около 300 000 автомобила годишно от втория национален производител , които да бъдат добавени към договорения със Stellantis милион.
Chery е на път да дебютира на европейските пазари с марките Omoda и Jaecoo, като планира да пусне три SUV-а от двете до края на 2025 г. Първият ще бъде Omoda 5 още през 2024 г., докато дебютът на Jaecoo 7 е насрочен за следващата година. В същото време китайските компании сериозно обмислят възможностите за изграждане на заводи на Стария континент, за да заобиколят вече предложените от Европейската комисия мита.
BYD обяви старта на фабрика в Унгария, докато Chery още мисли. Главният изпълнителен директор на Chery Europe - Йохен Тютинг, очаква достатъчно продажби в Европа, за да оправдае завод на Стария континент.
Въпреки че източници на Ройтерс твърдят за постигана договорка между Италия и Chery, „мачът“ далеч не е приключил.
„Оценяваме няколко местоположения в цяла Европа “, каза Тютинг. Сред възможностите е обновяването на съществуващ завод, който може да е бившият на Nissan в Барселона.
От друга страна Chery не е единствената компания, с която правителството на Италия се е свързало. Освен споменаните китайци от BYD - екипът на Мелони преговаря и с Great wall. Така или иначе, явно всички пътища водят към Пекин.