IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

BYD изпревари Honda и Nissan по продажби в световен мащаб

За три месеца китайският гигант е пласирал близо милион нови автомобила

Японските компании Honda и Nissan бяха задминати по продажби в световен мащаб от BYD. Най-големият производител в Китай увеличи резултатите си с 40% през второто тримесечие на тази година в сравнение със същия период на 2023 г., доставяйки почти милион коли за три месеца. Това му позволи да достигне седмо място по продажби в света, съобщава Nikkei Asia.


BYD Seagull


В същото време представянето на всички автомобилни производители в челната петица падна. Първото място в класацията на автомобилните марки по обем на глобалните продажби все още принадлежи на Toyota Motor. Според резултатите от април-юли резултатът на концерна намалява с 4% на годишна база. Volkswagen, който е на второ място, също губи 4%, а конгломератът Hyundai-KIA, на трето място, губи 1%.

През второто тримесечие BYD е успял да продаде около 980 000 нови автомобила, като чужбина са заминали около 105 000., което е почти три пъти повече от преди година. Както отбелязва Nikkei Asia, резкият растеж на BYD директно предизвиква установения ред на световния пазар на автомобили.

Това е и причината, поради която властите в ЕС разработват начини за защита на пазара от наплива на „китайците“. Европейската комисия въведе временни мита върху произведените в Китай автомобили. BYD ще трябва да плати 17% от цената на всяка кола, Geely - 19,3%, а SAIC - 36,3%. Компаниите, сътрудничили на европейското разследване, са получили най-ниски ставки.


0 от 500
  • #37
    0 rate up comment 1 rate down comment
    Ех Димов Димов ( преди 2 месеца )
    Първо беше автомобил сега станаха автомобили. Я кажи къде съм казал че някой трябва да си купи 10 автомобила за да ги държи да връща ток в мрежата? Даже можеш да кажеш къде съм казал че някой трябва да си купи автомобил специално за връщане в мрежата? Същата психопатия като онова дето съм казал че трябва да затворим въгличните централи и да се откачим от ЧЕЗ. Можеш ли някога да водиш смислен разговор като нормален човек без да лъжеш и да се заяждаш? Да говориш само по темата? А дано ама надали.
  • #36
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Димов ( преди 2 месеца )
    Обмяна на енергия на дълги разстояния.Нова титанична мисъл на нашия приятел.Кой ще плаща загубите по преноса.
  • #35
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Димов ( преди 2 месеца )
    Защо един електромобил,ти говореше за електромобили за 500 хиляди, елементарно е да се досетиш дори с твоя пилешки мозък,че става въпрос за повече от един.За 500 хиляди ще плащам ток и парно цял живот и ще ми останат.
  • #34
    1 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    А самозадоволяването си е твоя фикция. Останалите разчитаме на взаимовръзки, които действат в симбиоза. Ти си този който говори за затварянето на ТЕЦ, премахване на далекопроводите и отказ от ЧЕЗ, въпреки че събеседниците ти говорят за точно обратното - изграждане на повече високоволтови правотокови далекопроводи за обмяна на енергия на дълги разстояния, ПОВЕЧЕ децентрализирано производство и съхранение за намаляване натоварването на мрежите и съответните такси, smart grid, demand response
  • #33
    1 rate up comment 1 rate down comment
    До Димов ( преди 2 месеца )
    А за 500 хиляди за електромобил си е поредното психопатско изпълнение. Кой електромобил струва 500 000? Кой някога е струвал 500 хиляди за да го дам за пример преди години? Психопат! Търгуването на енергия чрез съхранение в батерии вече е история, а не бъдеще и се практикува дори в България. Съвсем скоро идва ред и на електромобилите, независимо в какво вярвате антиматематиците. В Китай вече е по-евтино производството и съхранението на енергия, отколкото да я произведеш от ТЕЦ. Скоро и тук.
  • #32
    1 rate up comment 1 rate down comment
    До Димов ( преди 2 месеца )
    Микротецовете в мазето бяха пример, защо метановите автомобили които постоянно давахте като алтернатива за замяна на електромобилите, няма да имат шансове в бъдеще. Дори при изгаряне на природния газ в микротец в мазето, за да се ползва отпадната топлина, със същото количество газ могат да бъдат изминати повече километри с произведения ток, отколкото да бъде изгорено директно в метанов автомобил. Чудя се защо скоро не си давал метановите автомобили като опция за евтин транспорт?
  • #31
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Димов ( преди 2 месеца )
    Ти да видиш другите му идеи.МикроТЕЦ в мазето,за да имаме безплатно ток и топла вода,излишното да го продаваме на съседите.Да вложим 500 хиляди в електромобили да зареждаме, когато тока е евтин и да продаваме когато е скъп.Сега ще прави металургия с фотоволтаици.Големи идеи има нашия приятел, титанични бих казал.
  • #30
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 2 месеца )
    Тротинетка,ще топиш метали с фотоволтаици на марта в сряда.Няма такива фотоволтаици, които да работят 24 часа.
  • #29
    0 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Попитах те за конкретни цифри за съхранение на енергия от платената статия с дезинформация, която ми цитираш. Колко батерии предвиждат за след 10 години? Че то само днес само от смешните батерии на днешните електромобили които са 0,01% от автомобилите в България има повече капацитет отколкото са дали в статията. Какво са писали за връщане на енергия в мрежата Ще пишеш ли? Или смяташ че идеята на спора е лични обиди и квалификации, а не отговор на въпроса който самият ти зададе?
  • #28
    0 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Добре де, аз мога да ти извадя цитати от поне 10 източника че земята е плоска. Това слага ли край на спора? Освен това, правиш ли разлика между един източник и такъв който намалява себестойността на продукцията? В единия случай имаш 24 часа скъп ток от въглища, А във втория случай 12 часа са ти безплатни след няколко години, а плащаш скъп въглищен ток само през половината от времето. С повече батерии може да плащаш само през зимата, А през останалото време безплатно след като върнеш инвестициит